trillende servo's

• Topicstarter Topicstarter gj twente
  • Startdatum Startdatum
''rechter achter servo'' bleek het idd te hebben begeven. Donderdag even een nieuwe erop. Ben benieuwd ...

ok, ga ik doen en bedankt! Eerder deze week heb ik in de zender oplaadbare batterijen gedaan. De led lampjes geven aan dat er nog voldoende power in de zender zit, ik heb er alleen al wel een lipo of 15 mee leeggevlogen. Wellicht zijn ze toch bijna leeg waardoor signalen minder goed doorkomen naar de ontvanger?? Zou dat mogelijk de oorzaak kunnen zijn? :confused:

Lage spanning in de zender kan wel voor een iets minder bereik zorgen, maar niet voor een storing op de heli (of de zender moet echt uitvallen, dan heb je wel een probleem)

Op mijn piccolo (heeeeel klein ding) is geen ruimte om onderdelen ver uit elkaar te plaatsen, dus qua storingen heb ik er ook al het een en ander opzitten. één van de oplossingen ten tijde was het stuk antennedraad van de ontvanger naar de achterkant van de heli af te schermen met alufolie, waardoor de antenne minder last van magnetische velden zou moeten hebben.
Op diezelfde piccolo zit de regelaar, bij gebrek aan plaats, recht onder de ontvanger. Enige voorziening is een klein plaatje blik, waardoor de invloed van de regelaar opgeheven wordt.

Heb je al geprobeerd de ontvanger uit de heli te halen en het geheel dan te proberen? Indien de storing dan nog voorkomt, kan hij ook uit een servo oid komen

succes met zoeken...

Treedt de storing ook op als slechts één servo of regelaar aangesloten is? Probeer ze eens stuk voor stuk, en op alle accu uitgangen.

Back