ik denk dat je je heli helemaal verkeerd af hebt gesteld, ikzelf ben ook geen expert maar ik kijk qua pitch helemaal niet naar de percentages.
qua pitch kijk ik naar het aantal graden wat ik meet met mijn pitch meter.
zo probeer ik in 'normal' en idle1 en idle2 0° pitch in te stellen bij midstick.
dit doe ik al om het 'begin' juist te hebben want als ik hieruit dan mijn 3 curves instel dat ze allemaal hetzelfde reageren alleen bij 'idle2' haal ik mijn maximum pitch, bij 'idle1' heb ik iets minder pitch en bij 'normal' heb ik evenveel pitch omhoog als 'idle1' maar heb ik maar -5° picht omlaag.
voor 3D gebruik ik idle2 en daar stel ik dus mijn pitch curve zo in dat hij bij 'lowstick' -10° staat en bij 'high' stick +10° staat.
dat is net het maximum wat mijn Trex 500 kan op 6s en 13T.
nu staat bij mij in 'idle2' de pitch op +-87% geloof ik en bij u staat die op 100%, nu moet je daar niet naar gaan kijken want bij jou zal je mechanische instelling anders zijn.
met dat bedoel ik dan de stand van de servohevels en lengte van de links enz.
dus maw : ofwel is je mechanische instelling verkeerd en komt de washout-base(ding wat tussen de kop en de swash zit) tegen de kop aan bij volle pitch óf je hebt teveel pitch.
alhoewel ik dat laatste niet geloof als ik jouw uitleg lees...
dus ik zou zeggen stel alles eens opnieuw in, éérst mechanisch(hevels op 90° en linkjes volgens de maten in het boekje) en dan de pitch met een pitch meter instellen.
en throttle gewoon op 90 of 95% flat houden en niet muggenziften op 20sec meer vliegtijd.
hoe meer je de motor laat 'werken' met die wisselende toerentallen hoe sneller hij verslijt en je maakt er idd de gyro ook mee in de war.