Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ga deze eens vervangen door andere dempers
Yup. Anti torque stond niet goed (geen idee of dit het was en de main blades wat losser gezet.
bedoel je de pitch van je staart bladen?
Nick
Hoi Gert jan
de trilling al weg gekregen?
ik heb mijn 600 ook uitgevoerd met een dfc kop en ik heb nu ook last van trillingen in mijn staart vin verder vliegt de heli goed maar het ziet niet uit
ook bij mij voorheen geen trillingen met de flybar kop
nu met dfc kop wel trillingen
ik denk dat het aan de kei harde dempers ligt
ga deze eens vervangen door andere dempers
gr Nick
Op zich zou alles nieuw uit de doos goed moeten zijn. En inderdaad je bladen balanceren en klaar..... Maar door kleine (onvermijdelijke) variaties die ontstaan tijdens de productie van de onderdelen krijg je ook trillingen. En dat zie je vooral bij de staartrotor vanwege het hoge toerental.Als hoofd en tail bladen goed gebalanceerd zijn, assen niet krom etc. dan is er eigenlijk geen probleem volgens mij.
Op zich zou alles nieuw uit de doos goed moeten zijn. En inderdaad je bladen balanceren en klaar..... Maar door kleine (onvermijdelijke) variaties die ontstaan tijdens de productie van de onderdelen krijg je ook trillingen. En dat zie je vooral bij de staartrotor vanwege het hoge toerental.
Daarom balanceer ik de staart altijd na als de heli afgebouwd is. Hoofdbladen er af, staartservo los, en dat is gewoon proefondervindelijk stukjes tape plakken en veel geduld. En daarna hoef je de bladen echt niet om te wisselen, dan klopt er niets meer van.
Na de bouw van mijn 700 had ik ook die resonantie in de staartvin. Nu netjes gebalanceerd en het resultaat is echt top op alle toerentallen.
q6F2qDkEysw[/media] 700E DFC tail vibrations - YouTube
En sommige mensen snappen maar niet waarom een flybarless heli ineens om valtIk stel voor dat we een keer gaan vliegen en genieten van elke succesvolle landing i.p.v. naar problemen zoeken die er misschien niet zijn.![]()
Oh, ik zie dat hier allemaal vliegers van 550 en 600 tussen zitten. Ik heb nog een uitdaging voor jullie. Bij mijn 550 gebeurt het regelmatig dat de OWB vast komt te zitten tijdens het vliegen.
In je andere post schrijf je dat het vastzitten na een ongelukkige landing pas gebeurde? En nu direct na het vernieuwen??Ik had hem al een keer vervangen maar hij liep al vast bij de eerste vlucht zoals ik al eerder vertelde.