C
Calv
Guest
Na crash :-( heb ik de blades en de (inmiddels kromme) hoofdas vervangen door nieuwe onderdelen. Verder bladspoor en centrering paddels gecontroleerd.
Bij laag toerental heb ik helaas nog last van een trilling in de heli. De staart gaat ongeveer een centimeter op en neer. Ik heb het tandwiel voor de tail aandrijving tijdelijk van de hoofdas gehaald. Ook dan trilt het toestel nog. Het probleem lijkt dus van de hoofdas (main blades) te komen.
Daarover een paar vraagjes:
- bij een normaal (hoog) toerental, zeg maar vliegcondities, is de trilling afwezig. Is het noodzakelijk deze trilling te elimeneren?
- welke onderdelen komen het eerst in aanmerking voor vervanging?
- is er een methode om erachter te komen welke onderdelen de oorzaak vormen?
- hoe zijn lagers te controleren op defect?
- de swashplate heeft een beetje horizontale speling ten opzichte de kogel. Is dat normaal?
Bij voorbaat dank.
Grtz Calv
Bij laag toerental heb ik helaas nog last van een trilling in de heli. De staart gaat ongeveer een centimeter op en neer. Ik heb het tandwiel voor de tail aandrijving tijdelijk van de hoofdas gehaald. Ook dan trilt het toestel nog. Het probleem lijkt dus van de hoofdas (main blades) te komen.
Daarover een paar vraagjes:
- bij een normaal (hoog) toerental, zeg maar vliegcondities, is de trilling afwezig. Is het noodzakelijk deze trilling te elimeneren?
- welke onderdelen komen het eerst in aanmerking voor vervanging?
- is er een methode om erachter te komen welke onderdelen de oorzaak vormen?
- hoe zijn lagers te controleren op defect?
- de swashplate heeft een beetje horizontale speling ten opzichte de kogel. Is dat normaal?
Bij voorbaat dank.
Grtz Calv