trimaran

• Topicstarter Topicstarter wouter58
  • Startdatum Startdatum
W

wouter58

Guest
ik zit te twijfelen tussen 2 trimarans de ene is de triana van robbe en de ander is de butterfly van graupner kan iemand mij misschien wat meer vertellen over deze 2 trimarans

Hallo ben zelf verwoed tri zeiler , zie Eurosail | Stadskanaal , en zeil ook nog een mini40 voor de fun ,maarom op jou vraag te antwoorden : om fijn mee te zeilen is de Butterfly de beste keus , de Triana heeft de rompen van de topcat en dat is te weinig (romp volume) en zeilt hierdoor niet fijn , met de butterfly kun je leuk/fijn op 1 romp zeilen (ook omslaan) maar dat is tri zeilen , anders ook even neuzen bij het duitse forum (rc network ) wordt ook veel over geschreven .

veelplezier en sucses

Hoi Wouter,

Ik heb zelf ook de Butterfly en deze zeilt echt als een speer. Heerlijke boot om mee te zeilen. Wat de triana betreft sluit ik mij aan bij rexonamen... ik zou die boot lekker links laten liggen. Enne... de Butterfly is ook nog eens veel mooier ;)

Hoi Wouter,

Ik heb zelf ook de Butterfly en deze zeilt echt als een speer. Heerlijke boot om mee te zeilen. Wat de triana betreft sluit ik mij aan bij rexonamen... ik zou die boot lekker links laten liggen. Enne... de Butterfly is ook nog eens veel mooier ;)
thnx

En laat ik nou de triana mooier vinden dan de Butterfly.
En ja het is niet de makelijkste trimaran om mee te zijlen.
En ja je kan ook op een romp zijlen met de Triana als je dat wil zie Foto's.
En ja je kan ook omslaan en als duikboot speelen :) zie Foto's
Dat is namlijk mijn Triana vandaar :)

Laatst bewerkt:
Heb net besloten om een butterfly te kopen jullie hebben me overtuigd
bedankt voor de reacties nu nog op zoek naar een leuk speelbootje erbij

Gefeliciteerd Wouter. Daar ga je vast veel plezier aan beleven!

@ Jos: Er is eigenlijk maar een ding mooier dan de Triana en de Butterfly: Beide boten tegelijk op het water ;)

Graupner butterfly meeting

Misschien kunnen we ooit eens ergens afspreken
met meerdere butterfly's lijkt me wel eens leuk

@ Wouter,

Dat lijkt mij zeker iets om in het achterhoofd te houden! Enige nadeel van deze boten is toch wel dat je er zo weinig andere van tegen komt...

Gisteren en vandaag voor het eerst gevaren met mijn zeilboten gister met de robbe Sirius RS 32 wat snijd dat bootje lekker door het water en vandaag met mijn graubner Butterfly trimaran had dus totaal geen ervaring met wat dan ook op het gebied van RC maar aldoende leert men heb trouwens heel veel gehad aan het online spel VSK wat je gratis kan downloaden en waar je met o.a trimarans en admiral cuppers kan zeilen online op servers over de gehele wereld kan ik iedereen aanbevelen.
nadat ik de trimaran had gekocht die compleet was met een oude zender en ontvanger heb ik op dezelfde dag ook nog de Sirius gekocht welke ik zelf heb afgebouwd
hierna ben ik opzoek gegaan op marktplaats naar een zender en kwam dus een zo goed als nieuwe KDS zender tegen 2.4ghz met 2 ontvangers leek me helemaal top was dan wel een helicopter zender maar ja zitten ook allemaal standaart dingen op het grootste struikelbrok was de beschrijving in engels en duits waar ik niet echt uitkwam maar via dit forum kwam er ook iemand met een nederlandse vertaling en toen was het gauw gefixt de zender werkt perfect op beide boten en kan de beide zeilwinches helemaal elektronisch afstellen en het bereik is gigantisch en dat voor 80 euries
gisteravond stond er dus een lekker windje voor de sirius en die lag dus af en toe lekker plat op het water en vandaag met een rustig windje met de trimaran je ziet gelijk dat met een zuchtje wind de boot vooruit schiet dat beloofd wat met windkracht 3/4 wordt vervolgt
287hpub.jpg
6sap9z.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Wouter,

Gefeliciteerd met je eerste zeiltochtjes! Puur genieten he ;)

Wacht maar tot je de trimaran in 4 bft vaart, maar ook met weinig wind een heerlijke en sfeervolle zeiler :cool: Eens zien of we beide tri's een keer samen kunnen krijgen op een vaardag ofzo!

Back