Update 3 september:
Ik heb dan toch besloten
beide 'more clearance' motorplaten te gebruiken, ivm. met een betere toegankelijkheid van de motor:
Ook zijn ze natuurlijk paars, wat een (visueel) pluspunt is
Even een vergelijking tussen de oude motorsteun en de nieuwe:
Met de nieuwe motorsteun kan ik de motor verder naar voren of naar achteren zetten.
Die gaan zo op het chassis:
De sensorkabel voor de motor kan nu door de linker steun.
Dan wilde ik ook de afstandsringen op de onderstaande foto gebruiken:
Deze lossen een probleem op waarbij de moertjes van de kogelkopjes voor de schokdemper op de boven koolstofplaat van de motorpod de koolstofplaat boven de accu raken. Die gaan er dan zo tussen:
Hierboven en hieronder kan ook de betere ligging van de sensorkabel worden gezien.
En toen bedacht ik dat als ik de bovenplaat van de motorpod nog wat verder verhoog ik een ander probleem kon oplossen! De draadaansluitingen van de motor raken namelijk de bovenplaat van de motorpod als ik een kleine spur wil gebruiken. Ook kan ik sommige kleine spurs helemaal niet gebruiken omdat de bovenplaat dan in de weg zit. Als ik de motor in een andere stand probeer vast te zetten raken de motoraansluitingen òf de achteras òf 1 van de afstandbussen achter de accu.
Dus wat afstandsbusjes gezocht, en dan gebruik ik dit om de boel vast te zetten:
Dan ziet het er zo uit:
Nu kan ik de motor volledig naar achteren schuiven:
En kan ik zonder problemen een spur van 75 tanden gebruiken:
Ook ga ik deze mooie paarse (en lichtere) diff hub gebruiken:
Daar komt dan de thrust bearing set bij:
De thrust bearing heeft een kleine diameter en gaat over het schroefdraad gedeelte van de achteras. Daarom moet er een spacer tussen de thrust bearing en het buitenste kogellager in het diff:
Deze
lijkt op het binnenste deel van de kogellager te drukken (in plaats van het buitenste). Vreemd. Zowieso vind ik de Slapmaster set een beetje vreemd omdat zowel bij mijn Tamiya Groep C als bij mijn Trinity Street Spec (een simpele on-road auto) de thrust bearing op de diffhub zelf drukt.

Bij die twee auto's gaan er nog twee belleville washers op, die bij de Slapmaster set afwezig zijn. Ik zal zien hoe (en òf) de Slapmaster kit werkt, en als het me niet bevalt voeg ik de belleville washers zelf wel toe...
Alles erop gezet, met als laatste de aluminium moer:
Ik heb de thrust bearing trouwens gesmeerd, hoewel dat volgens Slapmaster niet hoeft.
Als het droog is komende vrijdag maar op de MACH gaan uitproberen...