Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nieuw (2007 versie, samen met een 7.5 turns brushless). Hij is dus nog gewoon verkrijgbaar.
Al wat gedaan met de IRS achteras Thomas in jouw EV10? Of nog niet???
Joost.
klamath zei:denk je niet dat je temperatuur problemen gaat krijgen met dat stukje lexaan voor het koellichaam van de regelaar?
mischien is het een idee om de regelaar gewoon met het koellichaam naar boven te plaatsen? (ik ken de regelaar niet, en heb zelf nog geen 7.5T motor gehad, dus geen idee hoe warm het word.)
Mocht ik ooit eens een nieuwe chassisplaat laten maken, dan zal ik hem ter hoogte van de plek van de regelaar en ontvanger wat breder maken. Er is trouwens ook een latere variant van deze auto met een bredere chassisplaat...
Thomas, ik heb gisteren met de Pro10 icm de Sphere Comp '07 en 7.5 X11 gereden en dat ging erg goed. Ik had de power-curve van de regelaar op 1! gezet uiteindelijk en toen kon ik redelijk gas geven haha...
Ik reed verder met standaard SMC IB4200 cellen en een roll-out van 46.68mm (78/19 > 61mm)* en daarmee had ik een rijtijd van 10-12 min.!!!
Op de MACH is 45-46mm roll-out dus wel goed om mee te beginnen maar ik denk dat het nog wel een stukje hoger kan met de 7.5. Ik zit zelf te denken aan een roll-out van 50mm ofzo maar dat ga ik woensdag weer proberen...
Joost.
* (spur/pinion > diameter achterwiel)
Thomas, heb je al geprobeerd om de damperbevestiging op de motorpod een gaatje naar voren te plaatsen? Dan draai je de ring op de damper weer iets naar buiten, dan heb je veel meer marge om het doorzakken van de motorpod tegen te gaan. Hardere veren beinvloeden het rijgedrag dus ik denk niet dat daar de oplossing in zit. Wat je ook kan doen is om een ballcup te zoeken die langer is dan degene die je er nu aan hebt zitten. dan creeer je ook meer marge.
Hoeveel weegt je auto zonder accu?
Ik denk dat dat wat te veel van het goede is. Als de motorpod en het chassis zich dan op 1 lijn bevinden (dus beide horizontaal) scheelt dat 5 mm veerweg. De veerweg is op dit moment 7,5 mm.
1-2 mm minder zou genoeg zijn. Dat is wel te doen met een langere ballcup.
Heb je het al geprobeerd dan? Zo niet dan maak je hier een denkfout lijkt me. De veerweg zal niet minder zijn dan hij nu is. De veer wordt ingedrukt door het gewicht van de auto. Door het gewicht van de auto zal de veer indrukken tot het een balans vind tussen gewicht van de auto en de duwkracht van de veer en dit zal hetzelfde zijn als dat het nu is. Het gewicht van de auto wordt toch niet meer als je de bevestiging naar voren plaatst?
Dus zal de veer ook niet meer worden ingedrukt dan nu het geval is. Het enigste wat je doet wanneer je de ballcup op de achterpod op het voorste gaatje monteer is dat de achterkant van de pod meer naar achteren wordt gebracht (naar achteren kantelen). De achterpod zal dan waarschijnlijk naar achteren hellen. Je zult mischien de ring op de demper weer terug naar boven moeten draaien om het uitzakken van de pod fijn te tunen met het chasis.
De veerweg van de demper zelf veranderd niet want het gewicht van de auto blijft hetzelfde.
probeer het nu maar want hardere veren etc. werkt niet want dat maakt het fine tunen van je auto alleen maar lastiger en ik weet 100% dat dit werkt want ik heb het net geprobeerd met mijn eigen auto!( veer aan het chasis losgehaald en naar voren geduwd en voila de pod gaat meer kantelen maar de veerweg blijft hetzelfde)
Je auto weegt 825 gram met of zonder kap? want reken zo'n 100 gram voor een kap erbij en dan kom je met de lipo al bij de 1150. Is de 825gram met kap dan heb je een zeer lichte auto![]()