Truckpuller 1 & 2

• Topicstarter Topicstarter Stefan666
  • Startdatum Startdatum
S

Stefan666

Guest
Een "snel" vraagje ;)

Wat is nou het verschil tussen de truckpuller 1 en 2 motor van LRP ???

Mvg! Stefan

Helaas :( ze zijn er allebij in 7,2 en 12V .
<snik>

en toch, het lijkt me toch stug dat ze alleen
het stickertje een ander kleurtje hebben
gegeven!

Stefan

Misschien is versie 1 vervangen door versie 2? Als je nu kijkt op de site van LRP dan hebben ze maar 1 model: de Truck Puller. Welliswaar in een 7.2 en 12V uitvoering maar dat is het dan ook.

Ik vraag me af trouwens wat voor regelaar je nodig hebt voor deze motor, weet iemand dat?

Ik gebruikt een truckregelaar van carson.

mijn probleem is de gearbox. als iemand daar een idee voor heeft? ik heb een achteras van robbe.
en een zelfbouw chassis.

Stefan666 zei:
Een "snel" vraagje ;)

Wat is nou het verschil tussen de truckpuller 1 en 2 motor van LRP ???

Mvg! Stefan

Als je het mij vraag;de serie.

de eerste serie is het oude model en de tweede het nieuwe model(tevens krachtiger)heeft niks met 7,2 of 12 volt te maken :)

mzzl

Jan

Dat bedoelde ik ja,
je hebt zeg maar V1 7,2v en 12v
en , V2 7,2v en 12v

Heb inmiddels de V2 aangeschaft, 12V alleen had ik ook de keus om een V1 te kopen.
En , aangezien ik nergens de specs kon vinden vroeg ik me dus af of behalven t plakkertje er nog meer verschillen waren (trekkracht)

Vandaar!
Stefan

Stefan666 zei:
Dat bedoelde ik ja,
je hebt zeg maar V1 7,2v en 12v
en , V2 7,2v en 12v

Heb inmiddels de V2 aangeschaft, 12V alleen had ik ook de keus om een V1 te kopen.
En , aangezien ik nergens de specs kon vinden vroeg ik me dus af of behalven t plakkertje er nog meer verschillen waren (trekkracht)

Vandaar!
Stefan

Hoi,

Ik heb een tijdje geleden contact gezocht met LRP;kon geen antwoord geven,maar bij www.conrad.de hadden ze meer informatie(zoekopdracht-truck puller) en volgens mij heeft deze motor 80 wikkelingen (in ieder geval de eerste serie en tevens de carson/orbital truckmotor-tamiya).

Ikzelf had deze informatie nodig voor m'n tamiya trucks met optie pakket 56511 (MFU)Na wat rondvragen (in Duitsland!!!!)kwam ik er achter dat het geluid realistischer klinkt met de standaard RS 540 SH motor dan met de truckmotor (carson/orbital)d.w.z. truckmotor-zonder trailer vol gas (geluid) om hem in beweging te krijgen en geen uitlaatremgeluid e.d(het lijkt of iemand met een slippende koppeling rijdt)maar met de standaard motor klinkt de wel goed;conclusie:oplossing gear reductie (1/2,25).

succes,

Jan

Jazzy zei:
80 turns? Betekent dit dat je hem aan kunt sturen met een standaar Tamiya elektronische regelaar?

Wat versta jij onder een standaard regelaar??
Volgens m'n leverancier wel,volgens hem is bij de meeste elek. regelaars het belangrijker dat je er niet een te zware (sportmotor-weinig turns) aan knoopt.
Ikzelf heb dit nog niet geprobeerd.

mzzl,

Jan

Anonymous zei:
Jazzy zei:
80 turns? Betekent dit dat je hem aan kunt sturen met een standaar Tamiya elektronische regelaar?

Wat versta jij onder een standaard regelaar??
Volgens m'n leverancier wel,volgens hem is bij de meeste elek. regelaars het belangrijker dat je er niet een te zware (sportmotor-weinig turns) aan knoopt.
Kon even iet op het typenummer komen, de TUE 01BK of zo iets.

zit die regelaar vrijwel bij elk nieuw tamiyamodel
want die heb ik ook bij mijn tamiya super fighter g buggy
en deze is alleen geschikt voor de mabuchi 540 motor die er standaart bij zit
ik had gevraagd of ik er een zwaardere op kon legge maar dat kon niet

groetjes wesley

Klopt, zitten bij alle moderne kits of in iedergeval die voor buiten japan zijn bedoeld.
Je kan er best een zwaardere motor aanhangen (max tamiya sport-tuned, die is 23T als ik me niet vergis) , maar een lichtere (80T) zoals de truckpuller kan hij in theorie natuurlijk helemaal gemakkelijk aan.

Gebruik zelf die tamiya regelaars helemaal niet, heb al zat van die dingen liggen (regelaars) dus die nieuwe die k binnen krijg gaan allemaal weer in de verkoop (hint hint hint haha) .

Tijd voor een bakkie koffie!

Stefan

Back