Hallo allemaal,
Het sinds kort mjn eerste edf project afgerond maar loop tegen een probleem aan !
Zal even wat dingen samenvatten,het gaat om een graupner viperjet (houtbouw)met een span van 1400mm.en een vlieggewicht van ongeveer 4.1 kg.
Lang gezocht om de benodigde spullen bij elkaar te krijgen, maar dat is uiteindelijk toch gelukt
Edf is een rc lander 12 blads 1600kv op 6s met een static trust van 3.65kg.
De geadviseerde edf was van graupner, leopard fan ,met een static trust van 3.4 kg.
Nu komt het probleem.....in de huiskamer leek het heel wat maar afgelopen zondag op het veld wou ik wat test runs maken maar de viper kwam nauwelijks van zijn plaats
(wel op gras)
Stapvoets op vol gas ! Dat was een tegenvaller. ....
Eenmaal thuis de keukenweegschaal tegen de muur en viper er tegenaan. ...1.6kg druk ???
Alles nagekeken qua timing en instellingen maar dat klopt allemaal,
Edf weer uitgebouwd en test gedraaid. nou, dan moet je hem goed vasthouden anders gaat hij ervandoor!!!
dus die trust van 3.6kg geloof ik wel.
Kort samengevat : buiten het toestel plenty of power maar in de kist ben ik de helft kwijt !?
Nu zat ik zelf te denken na wat leeswerk hier op het edf forum dat de fan te groot is...
De rc lander heeft een 12 blads fan ,de graupner heeft er 5 of 6.
Zou daar de oorzaak kunnen liggen ?
Dat hij de aangezogen lucht niet snel genoeg kan afvoeren...
Buiten het toestel lijkt de edf ook veel meer toeren te draaien.
graag wat hulp bij dit probleem alles is welkom !
Alvast bedankt.
Mvg.
Andre
P.s. voor dat mensen erover beginnen...nee hij is niet te zwaar,zit vliegklaar op 4225 gr. dus dat valt mee. Het is puur een trust probleem
Het sinds kort mjn eerste edf project afgerond maar loop tegen een probleem aan !
Zal even wat dingen samenvatten,het gaat om een graupner viperjet (houtbouw)met een span van 1400mm.en een vlieggewicht van ongeveer 4.1 kg.
Lang gezocht om de benodigde spullen bij elkaar te krijgen, maar dat is uiteindelijk toch gelukt

Edf is een rc lander 12 blads 1600kv op 6s met een static trust van 3.65kg.
De geadviseerde edf was van graupner, leopard fan ,met een static trust van 3.4 kg.
Nu komt het probleem.....in de huiskamer leek het heel wat maar afgelopen zondag op het veld wou ik wat test runs maken maar de viper kwam nauwelijks van zijn plaats

Stapvoets op vol gas ! Dat was een tegenvaller. ....
Eenmaal thuis de keukenweegschaal tegen de muur en viper er tegenaan. ...1.6kg druk ???
Alles nagekeken qua timing en instellingen maar dat klopt allemaal,
Edf weer uitgebouwd en test gedraaid. nou, dan moet je hem goed vasthouden anders gaat hij ervandoor!!!
dus die trust van 3.6kg geloof ik wel.
Kort samengevat : buiten het toestel plenty of power maar in de kist ben ik de helft kwijt !?
Nu zat ik zelf te denken na wat leeswerk hier op het edf forum dat de fan te groot is...
De rc lander heeft een 12 blads fan ,de graupner heeft er 5 of 6.
Zou daar de oorzaak kunnen liggen ?
Dat hij de aangezogen lucht niet snel genoeg kan afvoeren...
Buiten het toestel lijkt de edf ook veel meer toeren te draaien.
graag wat hulp bij dit probleem alles is welkom !
Alvast bedankt.
Mvg.
Andre
P.s. voor dat mensen erover beginnen...nee hij is niet te zwaar,zit vliegklaar op 4225 gr. dus dat valt mee. Het is puur een trust probleem