TT-01 chasis net geruild

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee ik ben nieuw op electro gebied nu heb ik mij nitro ingeruild voor tamiya tt01.
Alles is standaard met 1500mA accu gaat rond 40-45 denk ik.
Wat voor accu kan ik in me standaard motor doen zodat hij misschien 10km harder gaat.
Hoeveel mA moet ik dan kopen qua accu.
mvg
Ik dacht maak gelijk mijn eigen topic dus.

Je accu heeft niet 1500mA maar 1500mAh en dat is de capaciteit dus energie-inhoud. Met meer mAh zul je dus niet harder gaan maar dan kun je langer rijden. Je moet een hogere spanning hebben dus een accu met een hogere voltage. Dit krijg je door een accu te nemen met meer cellen. Heb je een lipo of een nihm accu? bij nihm gaat de spanning 1,2V per extra cel omhoog en bij lipo 3,7V
Kijk of je motor en regelaar een hogere spanning aan kunnen want ik denk dat dit niet zo is. De stroom neemt kwadratisch toe in verhouding met de spanning. Ik denk dat je dan ook een andere regelaar en motor moet gebruiken.

sorry maar ik kan niks vinden? waar moet het precies staan?

Als je gewoon de standaard regelaar hebt van Tamiya dan kan deze alleen 7,2 volt aan van een gewone NiMH-accu.

Als de auto wilt versnellen kan je een Lipo-accu proberen. De regelaar herkent echter niet wanneer deze te leeg geraakt. Door er een pieper op te plaatsen die afgaat als een te lage spanning wordt bereikt kan je dat oplossen.

Een andere mogelijkheid voor meer snelheid is de Tamiya sport-tuned motor te plaatsen, deze heeft iets meer toeren.

oke maar wat voor lipo zou er dan op kunnen de 2S? hier anders even een foto:
mmisschien kan je het van die afstand zien anders plaats ik vanaafond betere fotos
mvg

Alles is standaard met 1500mA accu gaat rond 40-45 denk ik.

Een TT-01 met sporttuned motor haalt maar met moeite de 40 km !
Als die van jou standaart 45 loopt zou ik zeggen : Niks meer aan doen !!

Wat voor accu kan ik in me standaard motor doen zodat hij misschien 10km harder gaat.

Als je een accu in je motor stopt gaat ie daar in de regel niet harder van !

Er is reeds een TT-01 topic. Als je die nu eerst eens doorleest kun je jezelf het stellen van stomme vragen besparen !

T is makkelijker voor mij om hier te posten weet ik zelf ook wat voor accu er in kan wat kan er eigenlijk in voor accu?
Kwa lipo ik wil me auto 10km harder laten lopen
mvg

Dan moet je er een 3 cellen lipo in stoppen. Dan loopt ie heel even 50% harder.
En als je nog eens een punt zet in een zin, dan leest het voor ons ook wat makkelijker.

Ik herken die paarse regelaar niet, maar lijkt me sterker dan de standaard regelaar van de TT-01. Wil je sneller en toch de auto heel houden? kijk dan eens naar een brushed motor met 17-20 wikkelingen. Is de goedkoopste en eenvoudigste investering. Je kunt wel proberen een accu met hogere spanning te nemen, maar je weet niet welke problemen je allemaal tegenkomt, niet doen dus!
Wil je nog harder? Moet ik je teleurstellen, zoek dan een ander chassis. De TT-01 is een geweldige leuke instapauto, maar niet om door te tunen. Mijn dochter van 7 beleefd inmiddels heel veel plezier met de TT-01 in ons clubkampioenschap.

Niet kloten, als je van de 7.2v NiCad accu naar een verse 2S LiPo (7.4v) gaat zal die al beter lopen maar ga niet rotzooien met hogere spanningen, daar kan de motor en de regelaar meestal niet tegen)

Wil je hem sneller hebben moet je naar een snellere motor uit kijken.

ik zeg: doe de auto een brushless setje cadeau en steek er een 2s lipo in.
aangezien je nog maar 15 jaar bent zal je budget wat minder zijn dus hou het misschien nu bij de lipo.
wanneer je toch denkt om er een brushless set in te gooien neem dan minstens een 10 turns voor een beetje fun,daar rijd ik ook mee in men tt01.
haalt met gps 65 km/h dus valt goed mee.

Er kan dus wel een 2s lipo in?
Moet er dan niet een ventilator op?
iemand een site waar ik die lipo kan kopen?
@anthem2 ik leg er indd liever 2s. In heeft u site waar ik die kan bestellen

Google eens op "modelbouwwinkel", ik denk dat je genoef adressen tegen komt waar je een LiPo accu kunt halen.

ik heb de 4000mAh 2cell van conrad energy en ben hier zeer tevreden van.heb er zo 2 en ik rijd bijna anderhalf uur.

website is conrad.be

ventilator zal je zelf moeten voelen wanneer je eens een testritje maakt als je de lipo hebt.indien dit nodig is vind je dat wel voor een euro of 8.
denk er wel aan dat een lipo alleen niet genoeg is.je hebt dan nog een lader nodig en soms ook nog een voeding.

handig om weten is dat die bepaalde lipo die ik zeg gewoon in je chassis past zonder de "hoekjes" weg te dremelen.
deze heeft de vorm van een gewone nimh batterij.

Ga je over op LiPo, zul je ook een LiPo geschikte lader moeten hebben, een LiPo buzzer of geschikte regelaar. Verstand van zaken voor gebruik van een LiPo.
Ik zou ook zeggen, ga naar een winkel in de buurt en laat je voorlichten!

Anders succes!

Tevens willen we graag de vragen over een auto in hun eigen topic hebben. Aangezien er reeds een TT-01 topic is wil ik je graag daar naar verwijzen. Je vragenzijn nog heel basaal omdat je nog weinig kaas hebt gegeten van elektro. Dat gaat snel veranderen zodra je je er in gaat verdiepen.

Dit draadje doe ik op slot, graag verder in het TT-01 draadje

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back