TT-01 ombouw naar drift.

Hallo,

omdat ik 2 jaar geleden ook een TT-01E heb gehad, en dit mijn eerste zelf gekochte RC auto was vind ik het nog steeds een super gaf autotje.
nadat ik de TT-01E heb weg gedaan, heb ik toch best wel spijt van.
dus heb ik een nieuwe 2e hans TT-01 op de kop getikt.

en ik vind de drift auto's gewoon super mooi.
dus ik ben ook begonnen om deze om tebouwen naar een driftertje.
ik heb er ook veel hopups voor gekocht (besteld).
het meeste zal volgende week wel binnen komen.

hier de doos met de TT-01 in onderdelen.
autott01285.jpg

en na een uurtje stond er een standaard TT-01
autott01286.jpg

autott01287.jpg

autott01288.jpg

de eerste onderdelen zijn ook binnen gekomen.
de verstelbare boven draagarmen.
24mm velgen met 24 tamiya superdrift banden.
autott01293.jpg

autott01294.jpg

en de body.
een mercedes benz E190 AMG.
de velgen zijn ook de velgen die er standaard onder de originele 1/1 AMG zitten,
alleen dan chroom:D.
autott01289.jpg

autott01290.jpg

autott01292.jpg

de rest van de body is ook al onderweg.

dus nu maar weer wachten op de volgende onderdelen.

gr Sander.

leuk joh! tt-01 is inderdaad gewoon een geinig karretje, maar eens mercedes is nou niet echt een typische driftbak! Eerder de japanse bakken (nissan silvia, nissan skyline, nissan 180nx). Yokomo heeft vette maar dure driftkappen.

daar heb je wel gelijk in idd ;).

dus ik vond de E190 juist weer eens wat anders.

en ach er zullen wel meer body's bij komen hoor :rolleyes:.

gr Sander.

Welke extra onderdelen heb je zowat besteld ?

Ik vind die kap wel vet, je ziet ze niet veel eh:)

Welke extra onderdelen heb je zowat besteld ?

Ik vind die kap wel vet, je ziet ze niet veel eh:)

ach te veel om op te noemen;).

allu wielhubs voor.
allu middenas met die 2 lose voor en achter
een vast diff achter.
een one way diff voor.
cvd aandrijf assen van tamiya zelf
en de cvd aandrijf assen van 3R +5mm
moet nog kijken welke er op moeten.
olie shoks.
andere onderdraag armen met de 3mm as.
een stuur conversion zodat de motor aan de voorkant komt.
de TT-01E tandwiel houder, dus de afdek kap voor de motormount en de spur.
toe in achter allu hub van tamiya.
allu wielhex.
en nog wat dingen.

dus een beste lijst.
ik weet het ik had ook een ta-01 drift kunnen kopen.
maar dit vind ik veel leuker:D.

enne idd de body kom je weinig tegen, vandaar dat ik hem ook wou ;).

gr Sander.

nette start
heb zelf ook zitten kijken naar dat soort driftbandjes, hoe vind je ze tot nu toe overkomen?
En vind het wel gaaf een volledig gepimpte TT-01 :D

Vind de body ook zeker wel wat hebben :)

je pakt meteen goed uit zie ik wel. Cool hoor. Ga je het ook realistisch maken met verlichting enzo?
dat moet ik nog bekijken, er zijn geen koplampen voor te koop (die ja in de body kan plaken).

nette start
heb zelf ook zitten kijken naar dat soort driftbandjes, hoe vind je ze tot nu toe overkomen?
En vind het wel gaaf een volledig gepimpte TT-01 :D

Vind de body ook zeker wel wat hebben :)
de banden zijn niet van rubber, maar het voelt als een soepel kunststof.
hoe ze het doen??
geen idee.
dit is mijn eerste drifter ;).

goeje kap die merc.:cool:
Thanks.

gr Sander.

Dat geloof ik dat ze die lamphoudertjes niet zo hebben, maar ze zijn redelijk makkelijk zelf te maken of aan te passen van een ander model. De driftbanden van tamiya zelf driften niet zo heel fijn omdat ze nog wat teveel grip hebben. Fijnste driften nog de hpi t-drifts of de goedkope variant hiervan van r2hobbies. En ik kan uit ervaring zeggen dat de goedkope variant net zo goed drift, net zo langzaam slijt en 4 keer zo goedkoop is.

ps. mn maat en ik driften ook allebei. Hij ook met een tt-01. Een beetje dress-up toevoegen kan best wel een leuke toevoeging geven al zeg ik het zelf. Bij die mercedes zou misschien een soort stealth look goed staan...

Hier onze bakkies een jaartje terug...

629500874684g.jpg

dsc00059ng.jpg

Ben heel benieuwd wat voor gaafs je ervan gaat maken!

Laatst bewerkt:
Dat geloof ik dat ze die lamphoudertjes niet zo hebben, maar ze zijn redelijk makkelijk zelf te maken of aan te passen van een ander model. De driftbanden van tamiya zelf driften niet zo heel fijn omdat ze nog wat teveel grip hebben. Fijnste driften nog de hpi t-drifts of de goedkope variant hiervan van r2hobbies. En ik kan uit ervaring zeggen dat de goedkope variant net zo goed drift, net zo langzaam slijt en 4 keer zo goedkoop is. Succes!

idd daar heb ik ook veel over gelezen van de T-drifts.

alleen zijn die 26mm breed.
de superdrift van tamiya zijn 24mm breed.
en de velgen die ik nu heb horen bij deze auto.
maar passen de T-drifts van HPI ook op de standaard velgen van taniya??
de velgen die ik nu heb zijn er ook in 26mm alleen dan niet in het chroom.

maar die kunnen dan wel chroom gespoten worden;).
enne coole auto's hoor.
Gr Sander.

leuk joh! tt-01 is inderdaad gewoon een geinig karretje, maar eens mercedes is nou niet echt een typische driftbak! Eerder de japanse bakken (nissan silvia, nissan skyline, nissan 180nx). Yokomo heeft vette maar dure driftkappen.

en waarom is de mercedus geen typische driftbak ??? , gaat toch om wat er onder zit en de bestuurder , al zit er een kever kap op boeiend .
Die jap bakken zijn standaard , daar zitten er 13 in een dozijn ......iedere drift auto is een jap :confused::mad:
:cool: lekker old-skool :p

De mercedes is geen typische driftbak omdat typische driftbakken inderdaad jappen zijn volgehangen met lompe oversized bumpers die vasthangen met tie-raps en enorme spoilers achterop. Ook wielen met enorm veel offset (diepe velgranden) horen bij de standaarduitrusting van een typische drifter. De driftsport is immers ook in die windstreken geboren. Vandaar dat de typische drifters ook daarvandaan komen. Qua looks en geluid is het driften met zo'n bak naar mijn mening sensationeler dan met bijvoorbeeld een bmw 3 serie zoals ze hier in NL veel doen.

En inderdaad, voor het gevoel maakt het niet uit welke kap erop ligt en het ligt inderdaad aan de bestuurder. Ik heb zelf ook geen jappenbak meer want mijn "nieuwe" driftkap sinds deze zomer is een opel astra dtm uitvoering die ik heb gehad van een forumgenoot. Maakt het er absoluut niet minder leuk om hoor!

foto0150f.jpg

het driften komt idd van de japanners, de auto's zijn ook RWD. maar er zijn altijd nog andere auto's die ook best kunnen driften door RWD en wel wat PK. zo zijn er er dus ook europese drift auto's (oude bmw m3) en amerikaanse (de ford mustang).

zolang een auto (in het echt) een RWD is dan kun je hem vast wel zien als een driftauto.

zo weer wat onderdeeltjes binnen gekomen.
de draagarmset voor de drift ophanging.
en wat E-type onderdelen.
omdat ik een E-type heb gehad wist ik dat de motormount en de deksel ervan veel beter waren dan de glimende.
de motormount van de standaard TT-01 heeft iets ruimte rondom, waardoor de motor gaat rammelen en de tandwielen zo stuk gaan.
ook omdat de stuur verandering de gaatjes boven op de deksel nodig heeft.
boven de motormount zit ook een gaatje waar je m3 inbusje in kan draaien om zo de motormout vaster te zetten.
nou hier wat foto'tjes.
als je goed kijkt zie je dat ik ringetjes tussen de hub en de bovendraagarm heb gedaan.
er zat toch helaas wat zijwaartse ruimte tussen.
gr Sander.
autott01295.jpg

autott01296.jpg

autott01297.jpg

autott01298.jpg

autott01299.jpg

autott01300.jpg

Ga je ook het bovendek gebruiken? Volgens mij kan je daarmee de stuurinrichting versterken, omdat er ook gaatjes in het bovendek zitten boven de stuurheveltjes...

je bent iig al goed aan het verbouwen :)
ga je de dempers ook nog vervangen of laat je deze zo?
weet nog van mijn TT-01 dat ik deze vrij vaak opnieuw moest vullen en ze erg snel gingen lekken ondanks dat ik ze regelmatig schoonmaakte

Ga je ook het bovendek gebruiken? Volgens mij kan je daarmee de stuurinrichting versterken, omdat er ook gaatjes in het bovendek zitten boven de stuurheveltjes...

het boven dek van de E-type ga ik niet gebruiken.
de stuurinrichting komt aan de andere kant, dus aan de kant van de motor.
er is een leuk upgratje setje voor;).
alleen die ga ik wel aan passen zodat ik ook een dek krijg van voor naar achter.
en omdat ik de maten nergens kan vinden heb ik deze besteld.
het carbon plaatje ga ik dan namaken met een brug naar de andere kant.
Active Front Midship Conversion for TT01 [STR081] - €68,19 : Race & Drift Japan

je bent iig al goed aan het verbouwen :)
ga je de dempers ook nog vervangen of laat je deze zo?
weet nog van mijn TT-01 dat ik deze vrij vaak opnieuw moest vullen en ze erg snel gingen lekken ondanks dat ik ze regelmatig schoonmaakte

ja er komen allu olie dempers op.

gr Sander.

Zozozo, echt goed bezig zo te zien :O.
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, hoeveel ben je nu al kwijt aan deze auto? En al bezig met het spuiten van de body?

Alleen maar positieve gedachtes als ik dit lees en zie :D

Back