TT-01 ombouw naar drift.

Tja, dat is het leuke aan modelbouw he :)
En als het chroom zou zijn zou het zeker mooier zijn als je het aan mij vraagt .

die stuurconversie kende ik nog niet joh! ziet er wel leuk uit. Ben wel benieuwd naar de sterkte ervan en de speling die er wel/niet op zit. Zal hij wel lichtvoetiger van worden aan de achterkant, precies wat je wilt:)

knap ding :D ik ben benieuwd naar het resultaat met die mercedes :D ik ga me wanneer het terug beter weer ook is wagen aan het driften :D wel met nitro wagen ;)

knap ding :D ik ben benieuwd naar het resultaat met die mercedes :D ik ga me wanneer het terug beter weer ook is wagen aan het driften :D wel met nitro wagen ;)

nitro driften is zeer moeilijk omdat je het gas niet zo nauwkeurig kan gebruiken als bij electro, ook wordt je nitro motor heel heet en misschien zelfs te heet waardoor alles stuk gaat ;)

Hallo, nu vraag ik me iets af, zijn er echt zoveel aanpassingen nodig om het een goede drifter te maken? Of is het al gelijk een degelijke drifter zo uit de doos? ( op het diff locken na dan ).

om het zo realistisch mogelijk te maken zijn wel wat aanpassingen nodig ja. Heb je wel eens gehoord van counter-steer? De echte drifters moeten tegensturen tijdens het driften. Bij het rc driften is dit bij standaard wagens niet zo. Je kunt in principe nog met je stuur recht vooruit rondjes driften puur door hoe je met de gashendel omgaat. Dit komt door de ackermann stuur geometrie. Die moet anders staan. Wat men dan vervolgens ook doet is ervoor zorgen dat de achterwielen net wat harder gaan draaien dan de voorwielen door de tandwielverhouding in het achterste differentieel aan te passen. Hierdoor krijg je meer overstuur, en met die veranderde ackermann geometrie moet je en kun je verder tegensturen dan ervoor, wat het geheel realistischer maakt.

om het zo realistisch mogelijk te maken zijn wel wat aanpassingen nodig ja. Heb je wel eens gehoord van counter-steer? De echte drifters moeten tegensturen tijdens het driften. Bij het rc driften is dit bij standaard wagens niet zo. Je kunt in principe nog met je stuur recht vooruit rondjes driften puur door hoe je met de gashendel omgaat. Dit komt door de ackermann stuur geometrie. Die moet anders staan. Wat men dan vervolgens ook doet is ervoor zorgen dat de achterwielen net wat harder gaan draaien dan de voorwielen door de tandwielverhouding in het achterste differentieel aan te passen. Hierdoor krijg je meer overstuur, en met die veranderde ackermann geometrie moet je en kun je verder tegensturen dan ervoor, wat het geheel realistischer maakt.
Aha, maar zo te zien doet sander veel meer aanpassingen dan eigenlijk nodig zijn, Hij maakthet wel veel realistischer en mooier hoor:)
Maar om een wagen te laten driften moet je dus de tandwielen veranderen. Je achter diff locken. En wat nog meer?

om een rc wagen te laten driften heb je 4 driftbanden nodig en wat controle in je vingers. Alle vervolgstappen die je doet maken het driften realistischer

ja over die warmte had ik al gelezen ;) maar het gaat me meer over om eens te kijken of het me iets lijkt ;) daarna kan ik misschien eens kijken voor een ander model ;)

veel succes nog met de ombouw!

om een rc wagen te laten driften heb je 4 driftbanden nodig en wat controle in je vingers. Alle vervolgstappen die je doet maken het driften realistischer
Oow oke, dus alle andere stappen zijn eigenlijk niet nodig. Het ziet er dan wel mooier uit qua gedrag van de auto e.d.

Zou u misschien wat van die vervolgstappen op willen noemen?

hey mannen,
ik vind het niet zo erg hoor,
ik ben ook een beginnelling ;).

de mod's die ik nu ook uitvoer is ook om hem mooi soepel te laten draaien.
in de hopup's zit veel minder speeling, met name de aandrijflijn.

ik heb ook weer een mooi doosje thuis gekregen, dus vanavond weer wat fototjes :D.

gr Sander.

Zo, je pakt dan goed uit voor een beginneling moet ik zeggen :P
En ben benieuwd wat je hebt gekocht en hoe het er uit gaat zien.

Zo, je pakt dan goed uit voor een beginneling moet ik zeggen :P
En ben benieuwd wat je hebt gekocht en hoe het er uit gaat zien.

beginnelling in driften ;).

nou hier zijn wat leuke hopupjes.
er valt eigenlijk weinig over te vertellen.
de stickers zijn ook binnen dus heb al een begin gemaakt.
en nu snap ik ook waarom er zo weinig mensen zijn die hem standaart gemaakt hebben.
wat een k.. werk.
maar het komt wel goed ziet er tot nu al veelbelovend uit.
tis mooir dan op de foto:p.

nu maar weer wachten op de BL set en de stuur conversion.

gr Sander.

autott01313.jpg

autott01314.jpg

autott01315.jpg

autott01316.jpg

autott01302.jpg

autott01304.jpg

autott01305.jpg

autott01307.jpg

autott01308.jpg

autott01309.jpg

autott01301.jpg

autott01319.jpg

autott01303.jpg

autott01306.jpg

autott01310.jpg

autott01311.jpg

autott01312.jpg

Laatst bewerkt:
Heb je de stickers er al aan de buitenkant opgeplakt?
Meestal spuit je eerst de kap, daarna haal je de beschermfolie eraf (wat voorkomt dat je spuitwaas aan de buitenkant krijgt), als laatste ga je stickers plakken.

Maar kan ook zijn dat jouw kap niet zo'n beschermfolie had, of dat je de stickers aan de binnenkant hebt zitten...

Back