TT 01 Tamiya

Hallo.

Ik ben Floris en ik heb een TT 01 Tamiya Porsche carrera GT. Ik heb hem al 2 jaar en ik heb er al veel mee gereden. Ik heb intussen al er nieuwe laagertjes ingezet, omdat ik dat aangeraden kreeg. Ik wil hem nu nog wat sneller laten gaan en ik heb al iets gehoord van slicks. Kan een van jullie mij raad geven wat er mee te doen?

Groetjes Floris

Hoi Floris,

Er zijn een hoop manieren om je TT 01 sneller te laten gaan.

Slicks zijn banden die voornamelijk te maken hebben met grip,
en dus vrij weinig met top-snelheid.

in de TT 01 zit een standaard TUE-101BK regelaar.
Hier op kan een 23T Tamiya Superstock RZ prima.
Een stuk snellere motor als de standaard 540 motor,
terwijl je dezelfde regelaar behoud.

Wat ook meer snelheid en langere rijtijd geeft is een andere accu.
Bijv. een 4300mAh 7.2 NiMh pack van Vapextech.

Ik raad je aan de standaard tamiya-stekker verbinding van accu naar regelaar te veranderen in een 4.0mm goudcontact verbinding. De tamiya stekker heeft namelijk veel weerstand en is bij mij gewoon gesmolten tijdens het rijden.

Dan over de wegligging van de auto, meer snelheid is leuk maar hij moet ook controleerbaar zijn. Een nieuwe set schokdempers is zeker aan te raden.
Standaard zitten er op de TT01 wrijvingsdempers, deze kun je het beste vervangen voor Tamiya Oliedempers of (nog beter) Tamiya TRF oliedempers. Een setje TRF oliedempers kost nog geen 35,00 op ebay dacht ik en je hebt er (ook als je over stapt naar een ander chassis) lang profijt van. Houd wel de oliedruk regelmatig in de gaten, soms moeten de dempers iets worden bijgevuld anders verliezen ze hun werking.

Mocht je nog vragen hebben dan laat het maar weten.

Groet, Christian

Heb je misschien een linkje naar die TRF schokdempers op ebay voor 35 euro? Ik heb even gezocht maar kan ze niet echt vinden. Of je moet er 50 euro voor betalen.

Hier staan ze voor 30 euro incl. versturen: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Back