TT Agusta A109+Trex700E F3C mechaniek

Ah, OK, dat klinkt logisch. Inderdaad komen met S-profielen de ruiten er heel iets bovenop te liggen. Zoals ik al zei, voor de Cobra en de BO 105 past dat ook niet mooi in het uiterlijk....

Groet, Bert
 
Vandaar dat ik het wil proberen met H profiel......

Je kan maar 1x de ruiten op maat knippen of te groot of te klein en vandaar dat ik het eerst met een proefstukje raam probeert.
Als ik hem te klein zou knippen als origineel dan past deze niet meer en dan moet ik nieuwe ruiten bestellen.......maar ik heb de tijd om dat uit te vogelen wat ik het mooiste vind (wel met rubber maar als dat niet juist is en niet mooi vind dan zoals het origineel moet in lijmen)

Jeroen

edit: heb je gezien wat voor weer het buiten is.......................ga ff de boel in orde maken en maar weer eens een vluchtje proberen.....
 
ik moet het even kwijt Jeroen:

let op met seconde-lijm,
dat (plexi) glas wil dat absoluut niet,
zelfs niet in de buurt komen,

misschien weet je het al lang, maar zou jammer zijn,
als iemand de zaak verknoeid

suc6 en plezier verder met bouwen

Groet
Uwe
 
Uwe bedankt voor je bezorgdheid....

Ik heb geen "gewone"secondelijm hoor,
Het is van ZAP: Poly Zap sec lijm
dit is speciaal voor rubber en plexi/lexaan kunstoffen e.d. en slaat niet WIT uit zoals bij CA lijm wel het geval is.....
Blijft flexibel,etc etc
Jeroen
 
Ik heb geen "gewone"secondelijm hoor,
Het is van ZAP: Poly Zap sec lijm
dit is speciaal voor rubber en plexi/lexaan kunstoffen e.d. en slaat niet WIT uit zoals bij CA lijm wel het geval is.....
Blijft flexibel,etc etc
Jeroen

..ook weer wat geleerd, wat je kan gebruiken, mooi

Groet
Uwe
 
Een hele kleine update:

Het project staat een tijdje stil omdat ik met de voorbereiding bezig ben voor mijn vakantie
Ik vertrek morgen 16-1-2014 voor dik 3 1/2 week naar het warme land Isla Margarita Venuzuela......

Als ik terug ben dan zou ik wel weer verder aan het project gaan

Groetjes

Jeroen
 
Jeroen,
Jammer dat je nu voor zo'n lange tijd weg bent gegaan! Heb uit je PB de
link hierheen genomen en dit draadje met belangstelling gelezen. Heel wat
info en daar was ik blij mee, vooral met de discussie over de heck en HH.
Ben daar maanden mee aan het experimenteren geweest. Alle
verschijnselen met de heck -tollen, krachtverlies e.d. geschetst door
Brutus/Bert- gezien en meegemaakt. Teneinderaad een 4-blad heck
gemonteerd, maar toen deed de staart niets dan pendelen met HH. Ik kies
zonder twijfel voor HH, dus dan maar 2 grotere heckbladen (95mm) er op,
met een 1 cm diep stukje uit het stabilo gezaagd. Dat valt niemand op
en .... als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Problemen opgelost dus!!
Hij vliegt nu geweldig en hij heeft een mooi vliegbeeld. Ik toonde hem aan
de maatjes van Brutus/Bert op hun veld, maar vloog hem niet voor: het
gras werd gemaaid en er stond behoorlijk wat wind. Toen was de heck nog
te onbetrouwbaar en het gras te lang om de heckbladen er aan te wagen.
Ik beloofde nog eens terug te komen, maar daar bleef het even bij. Hier
wat foto's en suggesties:


In vlucht





Optoeren. Onder de deuren L/R zitten de witte blinkers. Koos voor constant wit in de staartpunt. De kop zit nu 1cm lager. Staat ook beter!





Vergelijk 2x 50ers en de 90er





Plaats gemaakt voor de 95mm heckbladen





Gemodificeerde Kap met triplex ribben en gaten voor de pennen in de romp (wil het interieur altijd zwart)
Heb de ramen met mini-tappers bevestigd. Wel zo handig en in echt ook te zien, toch?





Hier chassis verlengd met extra plateau voor de accu t.b.v. het zw.punt!





De 4-blad heck met bladen (nu te koop dus)






Op de plaats van het boutje een triplex blokje op het alu frame in de wielkast (boog te veel door naar boven en dat kwam bij harde landing goed van pas, had ik wel goed ingeschat)





De 4-blad kop van CopterX voor €80 Zelfs met bladen in de grond geen vervorming -heb wel de kop 1 cm verder op de Logo-as gezet later: nu veel steviger nog!





4x 600 Jazz -nu inmiddels Boogie- (glasvezel/carbon versterkt) FBL bladen vliegt klasse en geen verschil te merken met carbon -scheelt je veel schade bij crash aan je mechaniek :D




Vlieg nu ±2jr met setup:
Logo 500SE met staartbuis 600 verlengd tot 700mm
Servo's Futaba 3x BLS451 en 1xBLS251 (dat wel)
BeastX v4 doet het perfekt
Heck en kop bij de foto's genoemd
6s 5300mAh van Gens ACE ±10 min.
Jive 80LV met gebruik BEC voor alles (ook de verlichting prachtig zoals Jeroen met de 9 leds :D en te zien bij foto optoeren -in mode A109- en de schijnwerper gemonteerd op het chassis, schijnt vooraan door de voorwielkast op de grond) Subliem!
Scorpion HK4025 890Kv 18T met hoofdtandwiel 151T
Voor vragen: doen en wie wil kan de modificaties komen bekijken in Havelte (Dr)
 
Laatst bewerkt:
Hallo @Logos1:

mooie heli,
ik wil niet te veel in Jeroens draadje omheen,
maar ik heb een Bell 47 G III ook met staartproblemen,
staat hier een draadje als je het interessant vind.

Groet, Heli-Uwe
 
Gelezen.
En .... kijk nu wat ik op YouTube vond
[media=youtube]VI2FArtqZ-c[/media]

De bouwer heeft de ramen ook met parkertjes bevestigd: staat toch goed?
Was met die voorgevormde ramen niet echt moeiljk!
De retracts zijn ook erg mooi. Ik heb de standaard wielen vervangen: ze waren na
2 weken er op staan al vierkant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tis alweer een tijdje stil in mijn topic maar alles heeft zo zijn reden...

Ik ben 4 weken op vakantie geweest en dat was giga lekker tot de laatste 1a2 dagen want heb daar op de een of andere manier een bacterie opgelopen wat heel onwaarschijnlijk is omdat ik dondersgoed uit kijk met eten en drinken daar maar "shit happens"en ben dus de laatste dag behoorlijk beroerd en ziek naar huis gekomen (reis van 24h) en was geen pretje....om de 2 uur op de pot zitten dag en nacht.
eenmaal thuis aangekomen nog dik 3 weken aan de race geweest en daarbovenop ook nog griep gekregen maar daar ben ik herstellende van en de diaree is gelukkig na enkele weken ook weer over na de nodige medicijnen te hebben geslikt......

Eenmaal thuis gekomen heb ik de Phantom die ik mee genomen had in me werk kamer gesmeten en de deur is dus enkele weken niet open geweest of sterker nog ik heb er totaal geen zin in gehad om maar enigszins in de kamer te kijken (en das niets voor mij) en tot heden is de deur gesloten geweest......
Vandaag heb ik voor het eerst weer de deur open gemaakt en heb 1 heli klaar gemaakt om misschien mee te gaan vliegen vandaag,maar helaas het trekt me niet en ben nog niet 100% opgeknapt dus de deur weer op slot en kijken binnen kort wel weer ofdat me gezondheid weer is opgeknapt en ofdat ik weer zin krijg in het bouwen/vliegen in deze sport...

Tot op heden staat het dus stil ook rond het bouw project...

Ik heb ondertussen wel contact gehad met SportsMoto waar de 4 blads kop in bestelling staat en na VEEL mailtjes te hebben gestuurd waarom er nog steeds niet aan mij uitgeleverd word kreeg ik na veel onbeantwoorde mailtjes het bericht dat ie wss pas in maart word uitgeleverd maar 100% garantie geeft ie dus niet......raar maar waar Jan heeft hem gelukkig wel ontvangen (later besteld maar incompleet geleverd volgens mij)

Dus heb wat boze mailtjes eruit gestuurd dat ik maar ook op zoek gaat naar een andere 4 blads kop maar dat valt niet mee.
Heb ook via Bert het een en ander van Vario ontvangen met art nr om mss wel een 4 blads kop van Vario te gaan bestellen.........maar voorlopig wacht ik maar af en het project staat toch even stil dus errug haast heb ik er ook niet mee..


Ik hoop binnenkort het bouw en vlieg gevoel weer terug te krijgen zodat ik verder kan met dit verslag.....

Gr
Jeroen
 
Er staat een 4 blads kop van Vario te koop hier op het forum, inclusief bladen en leuke prijs ;)

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er staat een 4 blads kop van Vario te koop hier op het forum, inclusief bladen en leuke prijs ;)

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Die had ik idd al zien staan maar is 10mm as en 2 bolts voor de bladen en deze wss ook nog eens te groot voor mijn heli en links draaiend..maar bedankt voor het mee kijken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uiteraard moet je een en ander helemaal zelf weten, maar ik had die hele Sportsmoto-bende allang gecancelled, en zo'n Vario er op.
Gewoon, iets waarvan je in elk geval 100% zeker weet dat het vliegt.

Die Rotor-as, daar is ook wel een mouw aan te passen meestal....

Groet, Bert
 
Geen reactie op mijn posts en suggesties Jeroen?
De CopterX-kop is inderdaad voor 10mm, maar wel super degelijk en goedkoop! EU80 :-)
Pieter
 
Laatst bewerkt:
Geen reactie op mijn post en suggesties Jeroen?
De CopterX-kop is inderdaad voor 10mm, maar wel super degelijk en goedkoop! EU80 :-)
Pieter

Hallo Pieter,

sorry voor geen reactie te geven.

Idd een mooie set heb je zo bij elkaar.

Mijn draadje staat voorlopig stil zoals je in mijn post heb gelezen.

Suggesties heb ik momenteel niet maar vind het niet zo mooi met die parkers in de ramen maar dat is ieder zijn keuze.
Mooi verhaal heb je er van gemaakt in mijn posting.

Waarschijnlijk word het bij mij toch een ombouw van 12 naar 10 mm hoofd as...(laat wss een 12mm aangepast naar 10mm draaien) dan heb ik wat meer keuzes met de 4 blads koppen

Gr
Jeroen
 
Die CopterX 4-blad kop voldoet perfect! Kan je de link wel geven: KY Model Co. Ltd. - Your RC Neighborhood $100=eu75. Krijg je geen spijt van.
600mm bladen volstaan bij mij voor 6,5kg en1450rpm :-) Heb heel veel gemodificeerd t.b.v. stevigheid hoor en dat was nodig ook! Bekijk de foto‘s nog maar eens.
Pieter (filmpje ook gezien? Knap gevlogen voor de camera!)
 
Binnen kort maar weer eens verder.........
De kop is na een hele lange tijd er mee bezig te zijn geweest onderweg en ligt bij Inklaring Schiphol

(trouwens NIET besteld bij SportsMoto heb daar mijn bestelling gecanceld en geld retour gehad....)
 
Back
Top