Jeroen,
Jammer dat je nu voor zo'n lange tijd weg bent gegaan! Heb uit je PB de
link hierheen genomen en dit draadje met belangstelling gelezen. Heel wat
info en daar was ik blij mee, vooral met de discussie over de heck en HH.
Ben daar maanden mee aan het experimenteren geweest. Alle
verschijnselen met de heck -tollen, krachtverlies e.d. geschetst door
Brutus/Bert- gezien en meegemaakt. Teneinderaad een 4-blad heck
gemonteerd, maar toen deed de staart niets dan pendelen met HH. Ik kies
zonder twijfel voor HH, dus dan maar 2 grotere heckbladen (95mm) er op,
met een 1 cm diep stukje uit het stabilo gezaagd. Dat valt niemand op
en .... als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Problemen opgelost dus!!
Hij vliegt nu geweldig en hij heeft een mooi vliegbeeld. Ik toonde hem aan
de maatjes van Brutus/Bert op hun veld, maar vloog hem niet voor: het
gras werd gemaaid en er stond behoorlijk wat wind. Toen was de heck nog
te onbetrouwbaar en het gras te lang om de heckbladen er aan te wagen.
Ik beloofde nog eens terug te komen, maar daar bleef het even bij. Hier
wat foto's en suggesties:
In vlucht
Optoeren. Onder de deuren L/R zitten de witte blinkers. Koos voor constant wit in de staartpunt. De kop zit nu 1cm lager. Staat ook beter!
Vergelijk 2x 50ers en de 90er
Plaats gemaakt voor de 95mm heckbladen
Gemodificeerde Kap met triplex ribben en gaten voor de pennen in de romp (wil het interieur altijd zwart)
Heb de ramen met mini-tappers bevestigd. Wel zo handig en in echt ook te zien, toch?
Hier chassis verlengd met extra plateau voor de accu t.b.v. het zw.punt!
De 4-blad heck met bladen (nu te koop dus)
Op de plaats van het boutje een triplex blokje op het alu frame in de wielkast (boog te veel door naar boven en dat kwam bij harde landing goed van pas, had ik wel goed ingeschat)
De 4-blad kop van CopterX voor €80 Zelfs met bladen in de grond geen vervorming -heb wel de kop 1 cm verder op de Logo-as gezet later: nu veel steviger nog!
4x 600 Jazz -nu inmiddels Boogie- (glasvezel/carbon versterkt) FBL bladen vliegt klasse en geen verschil te merken met carbon -scheelt je veel schade bij crash aan je mechaniek
Vlieg nu ±2jr met setup:
Logo 500SE met staartbuis 600 verlengd tot 700mm
Servo's Futaba 3x BLS451 en 1xBLS251 (dat wel)
BeastX v4 doet het perfekt
Heck en kop bij de foto's genoemd
6s 5300mAh van Gens ACE ±10 min.
Jive 80LV met gebruik BEC voor alles (ook de verlichting prachtig zoals Jeroen met de 9 leds

en te zien bij foto
optoeren -in mode A109- en de schijnwerper gemonteerd op het chassis, schijnt vooraan door de voorwielkast op de grond) Subliem!
Scorpion HK4025 890Kv 18T met hoofdtandwiel 151T
Voor vragen: doen en wie wil kan de modificaties komen bekijken in Havelte (Dr)