TT Mini Titan

enfin, zojuist even tijd gehad voor het vergelijk tussen woodies en de radix 325.
In 1 woord : geweldig !
Dat had ik niet verwacht, er is veel meer power voorhanden ,ongelooflijk wat een setje bladen voor een verschil uit kan maken zeg,
Hij hoovert ook al bij een lagere pitch-stand. En veel stiller. Stuurt scherper, max pitch is erg fel nu, heerlijk.
Ik heb stroom, spanning , vermogen en rpm gemeten mbv de eagletree .
Deze meting is gedaan met 1 pack. 1ste gedeelte is met woodies 2de gedeelte is met radix. Ik gebruik governor. Je ziet een groot verschil in stroom.
Met woodies : gemiddeld (door de oogharen bekeken) 18A. Radix 425 : 13A .
Vermogen woodies : 175W , radix : 125W .
Ik kan alleen het verschil in headspeed niet verklaren ? Ineens is het toerental lager, terwijl er niks veranderd is, alleen het verwisselen van de bladen ... mmm .... moet ik nog even over nadenken.
Een verschil van 50W terwijl hij aanvoelt alsof het vermogen verdubbeld is. Deze bladen zijn gewoon een stuk efficienter.

Hier het plaatje :

1150481c79a476de8.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi resultaat.
Geeft inderdaad aan wat een enorm verschil goede bladen kan maken :)
Wel vreemd dat je headspeed nu lager is, zou het met de governorfunctie te maken hebben? (minder weerstand, lager benodigd toerental...)

Eric

ja het is inderdaad vreemd, maar de houten bladen hadden veel meer 'drag' .
Toch gaat het met deze 2150rpm prima. Ik ga vanavond weer vliegen en zal eens kijken hoe dat gaat met loops en rolls.
wordt vervolgd ...

Ik ben terug van vliegen. Er zit enorm veel power in zeg ! Vol pitch en hij schiet als een raket de lucht in.
Hij is merkbaar gevoeliger op pitch dat wel.
Die headspeed kan geen 2150rpm zijn hoor. Ik zal morgen nog eens een nieuwe meting doen. Het klinkt eerder als 2400 - 2600rpm.

Ik heb Bas vanavond zien vliegen met de mini Titan en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat de headspeed lager is (ik heb hem ook vorige week met de houten bladen zien vliegen).
De power is geweldig, de heli vliegt en reageert als een klein duiveltje met de Radix bladen, haha :)
De mini Titan leek mij wel leuk als opvolger voor mijn eerste heli, de HBeeKing2, maar ik begin toch te twijfelen of dit niet iets te heftig is voor mij, of komt het door de piloot dat deze heli zo'n duiveltje lijkt?

De mini Titan leek mij wel leuk als opvolger voor mijn eerste heli, de HBeeKing2, maar ik begin toch te twijfelen of dit niet iets te heftig is voor mij, of komt het door de piloot dat deze heli zo'n duiveltje lijkt?
Hangt ervan af hoe je het in je zender instelt met je throttle en pitchcurve, ik heb ook al wat filmpjes gezien van hun en ze vliegen 3D, dat is nog niet voor mij en daarom staat bij mij alles wat "rustiger" ingesteld.

Ik denk dat het grotendeels door de piloot komt, ik vind de mini titan de stabielste kleinere helikopter die ik gevlogen heb. ( DF22e, ark x400, mini titan) Ik denk dus ook dat het een goede opvolger voor je is, gewoon alle uitslagen lekker klein laten staan en dan vliegt hij heel stabiel en rustig.

.....De mini Titan leek mij wel leuk als opvolger voor mijn eerste heli, de HBeeKing2, maar ik begin toch te twijfelen of dit niet iets te heftig is voor mij, of komt het door de piloot dat deze heli zo'n duiveltje lijkt?

Frank, vergeet niet dat de headspeed erg hoog is en dat mijn max pitch 12 graden is. Als je de headspeed verlaagt, net als de max pitch dan zal je zien dat hij veel tammer wordt.

Dat heb je zelf eigenlijk ook al gezien met jouw king, zodra je headspeed laag staat wordt hij erg kalm (maar wordt ook dweilerig vind ik) en als je die verhoogt komt hij ineens tot leven en wordt feller op cyclic en pitch.
Dat zag je vrijdag zelf ook .... ;-)

Aan de andere kant, is de stap van een king naar een mini titan vrij klein, alhoewel ik moet zeggen dat de mini titan wel " meer heli" is .

Wil je groter, dan zou je voor een 500size heli kunnen kiezen; t-rex 500 , 3DX500 , logo 400 .
Echter zit hier ook weer een heel ander prijskaartje aan, door de zwaardere motor, regelaar en lipo's die je nodig hebt.
Zo'n heli vliegt nog rustiger en is nog minder windafhankelijk.

Oei Frank, ook al aangestoken?
(zag tijdje terug schets van een flappende heli constructie ;))

Ben zelf ook aan t dubben over de Titan.
Weer eens wat anders dan al die trexen.

Gisteren heb ik in de pauze nog even gevlogen. De wind was erg lastig, niet constant maar steeds flinke stoten. Bovendien waaide het bovenin harder dan beneden.
Dan merk je dat zo'n heli daar toch wel last van heeft.
Begrijp me goed, er is goed mee te vliegen maar de wind heeft flinke invloed.

Verder heb ik gisteren even gekeken hoe ik de ruimte tussen de bladhouders en de radix 325 bladen kon opvullen, die bladen zijn namelijk een stuk dunner dan de woodies.
Er zat toch wel ruim 2 mm tussen en kon niet genoeg opgevuld worden met de standaard bijgeleverde dunne spacers.
Om te proberen had ik gewoon de bladhouders verder dichtgedraaid, maar da's eigenlijk niet de bedoeling, er komt dan veel kracht te staan op de bladhouders en kunnen misschien wel breken.
Veiligheid voor alles dus gisteren spacers gemaakt van wat ronde servoschijfjes die vaak bij servo's meegeleverd worden. Het gat was al bijna 3mm. De opstaande randen in het midden eraf ge-dremeld en voila, er tussen gemonteerd.
Voelt een stukje veiliger :-)

Bestelling is net de deur uit, nu nog tijd (tussendoor)

Waar besteld Niek?

Ja, na 40 jaar modelvliegen heb ik nu pas het helivirus te pakken. Althans ik heb nu een paar maanden een HBKing2 en begin het steeds leuker te vinden.
Helivliegen is wel heel erg moeilijk te leren, het is totaal anders dan met modelvliegtuigen vliegen :confused:

Laatst bewerkt:
Vage kennis (sorry emile ;)) had nog een complete set liggen en wil de SE gaan kopen.

Ik zou hem hier kopen: Infinity RC Corp

379 dolar en gratis verzendkoste. Dus alleen duane kosten als je peg hebt. Dus voor zoon 250euro heb je hem dan. Veel goedkoper.

Maar mag ik vragen waaron je de SE versie gaat kopen?

...... Dus alleen duane kosten als je peg hebt. .......

Mijn ervaring is dat tegenwoordig alles 'onderschept' wordt door de douane als het uit de VS komt. Dat betekent dus extra 19%BTW over de totale kosten (dus ook verzendkosten) + inklaringskosten, iets van 10euro + douanekosten ...

Dan ben je nog goedkoper uit wandt 379/1,55=244euro, Dat + 46euro BTW=290euro inhet totaal dat is 90 euro verschil. Nou dan nog 10 euro duane kosten is 80 euro goedkoper.

Ik heb zojuist nog eens getest en gemeten met de datalogger en kom dan inderdaad op een relatief lage stroom uit : gemiddeld 13A bij een headspeed van ca. 2350.

het grappige is dat de governor een bepaalde eigenschap heeft:
als ik op de grond de heli optoer in normal mode (gov=50% op zender) dan loopt het toerental op tot 2450rpm.
als ik de heli weer aan de grond zet en naar idle-up1 ga (gov = 60% op zender) dan toert hij verder op tot ca. 2600rpm.
Daarna doe ik hetzelfde voor idle-up3 (gov=70%) dan loopt het op tot ca. 2800rpm.
Als ik vervolgens TIJDENS het hooveren terugschakel naar idle-up2 dan wordt het toerental 2550rpm en idle-up1 2350rpm.

zie de onderstaande grafiek.

Verder heeft de heli een berg vermogen op 2800rpm en 12graden pitch, dat wil je niet weten !!
Ik vlieg gewoon rond op normal mode met ca. 2350 - 2450 rpm en dat gaat prima, loops rolls, alles is mogelijk.

11504821fe7c879cd.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
En het is japan of china ofso volgends mij dus geen VS.

Dus als je geluk hebt onderscheppen ze hem niet, zo wel dan ben je nog goedkoper uit.

Laatst bewerkt:
Back