TT RAPTOR E550 FBL, top of flop? :)

jup...
Die vonkjes snoepen heel soms 1 vluchtje van een accu af..
niet dat ik echt niet kan vliegen, alleen gaat het lampje van de lipo monitor dan toch wel erg vlot richting de gele waardes en daar hou ik niet van..

Oei even niet gevolgd hier en we zijn weeral ineens een eind verder :) heb zelf nog persoonl met een thunder tiger "fan" gesproken en die had ook geen probl met de Ace servo's bij normaal vliegen, 3D werk gaat toch niet gebeuren,veronderstel dat ze voor sport-vliegen/lichte acro dus wel zullen voldoen.

@brutus, voor mij hoeven digitale servo's ook niet, vooral om de reden dat het stroomvreters kunnen zijn, maar goed, in een ARF tijdperk duwen ze nu eenmaal in nieuwe heli's continu dig servo's, de "moderne" tijd he ;) (of het ook beter is heb ik niet gezegd ;)

Komend wkend hopel is wat vliegen, vorig wkend bij windkracht 5bft ging wat moeil (alhoewel men (gepensioneerde) Shuttle ZXX (jawel je leest het goed) zen mannetje wel gestaan heeft :)

Mvg.

@brutus, voor mij hoeven digitale servo's ook niet, vooral om de reden dat het stroomvreters kunnen zijn, maar goed, in een ARF tijdperk duwen ze nu eenmaal in nieuwe heli's continu dig servo's, de "moderne" tijd he ;) (of het ook beter is heb ik niet gezegd ;)

Beter of slechter, is niet belangrijk. Ik baal er van dat de keuze er niet of nauwelijks meer is, terwijl het toepassingsgebied er nog wel is, en meer dan je zo zou denken. En DAT is typisch iets waar niet de consument bepaalt wat er geproduceerd wordt, maar de fabrikant een product in de markt plaatst.

DAAR baal ik van....

Ik wil de vooruitgang niet tegenhouden, maar wel heel graag de keuze houden om analoog te blijven vliegen zonder eerst twee maanden vergelijkend warenonderzoek te hoeven doen....

Mijn favoriete servo, S9202 kost tegenwoordig dik 60 euro, en dat staat natuurlijk in schril contrast tot zijn digitale tegenhanger, S3152, die drie tientjes kost o.i.d, maar die ik niet wil hebben, omdat ik er dan ook weer een extra zware ontvangervoeding in moet hangen...

Bijvoorbeeld....

Groet, Bert

@ Student: Het stroomverbruik van de X50 evenaart die van mijn Trex700 LE nitro met ds610 servo's destijds.

Laatst bewerkt door een moderator:
lol

Dus 1 maat kleinere heli met hetzelfde stroomverbruik als de grotere ;-)
Dan lusten die servo's ook wel een stevige slok..

@ brutus, in mijn shuttle ZXX zitten ook gewone analoge servo's, (zeer) sterk en niet zo duur, doen het prima tot zo ver, geen enkele klacht. ik geef u even een link, bekijk maar is even, heb niet de indruk dat het rommel is. (Je kan ze ook op andere sites kopen waarsch zene)

De DF RS90 MGBB

Df-Servo 9 kg RS 90 Metallgetriebe - Race Drift

ik vlieg die 9202 in mijn Benzine Trainer
en die 9206 in mijn Bell 47 G III,
voordeel (Bert heeft het al eerder ergens geschreven):

zij slaan niet zo brutaal tegen de swash en de mechaniek,
maar gaan de boel netjes (maar sterk) bewegen, zo als het moet

je zie het wel aan de vlieggedrag van de mooie Benzine-Trainer:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back