tt01 dingen

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Deerk, 20 jan 2005.

  1. Deerk

    Deerk Guest

    alo

    ik heb nu in mij tt01 een super stock type rr zitten van 28000 rpm en een carson regelaar....

    ik ga er binnenkort ook lagers in werpen..

    maar ik heb nu een nicd accu van tamiya 1900mah, gaat een nimh accu van bijv 3000 eigenlijk ook harder?
     
  2. Joris

    Joris Guest

    je hebt iig het gevoel dat je harder gaat. Dat is in feite ook wel zo, want uit je 3000 pack kun je gewoon meer stroom trekken. Je motor vraagt aardig wat, en dat kan een 3000 pack ook gewoon geven. Ook is het zo dat de rijtijd een stuk toe kan nemen. Let overigens wel op dat je geen gepushede en gematchte cellen koopt ( mits je geen wedstrijden gaat rijden natuurlijk) want die hebben maar 5 min een superhoge spanning en daarna zakken ze in 1 keer in. Perfect dus voor racen, want die duren meestal toch maar 5 minuten. Maar voor jou is het niet handig, en bovendien erg duur. Dus je kunt wel 3000 of 3300 cellen kopen, maar geen 'speciale'

    http://www.rcshoproal.nl/easyshopmaker/accupacks.html en dan de 2 stuks voor €54,95. Dat zijn wel goede accu's. Sterk en kun je lang mee rijden voor relatief weinig geld :)
     
  3. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Niet helemaal waar wat je zegt over de accu's. Dure 1700mAh kan net zo goed zijn als een dure 3000mAh. Het aantal mAh's zorgt er niet voor dat je meer stroom kan trekken wel dat je langer kan rijden omdat een accu met meer mAh's meer energie kan opslaan.
     
  4. Joris

    Joris Guest

    oke :) ook weer wat geleerd. Dacht serieus dat t zo zat (shame)
     
  5. Deerk

    Deerk Guest

    Dat kon ik mezelf ook nog wel vertellen :D

    Maar ik vraag me af of die goedkope accu`s dus ook minder spanning leveren dan hoort...
     
  6. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Sterker nog, NiCD kunnen meestal meer leveren en die gaan tot 2400, de 3000 en hoger zijn vaak Nimh accu's.
     
  7. big mac

    big mac Guest

    Nicads hebben over het algemeen wel een hogere spanning, dus gaan wat sneller. Ze zijn ook wat sneller leeg.
     
  8. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    NiCads hebben een hogere aanvangspanning, NiMh houden de hoge spanning (die dus net iets lager is) langer vast. NiCads zijn sneller leeg omdat ze per definitie minder mAh's hebben. Grootste NiCads zijn volgens mij 2400 (of 2700?).
     
  9. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Vlg mij ook 2400. Ikzelf rijd op parkeerplaatsen dus is wat vaker wisselen van accu niet zo erg en heb zodoende Sanyo Race2000 packs gekocht, niet zoveel mah's maar wel veel power voor een zeer scherpe prijs nl 25 euro p/st. Kan je er makkelijk 2 of zelfs 3 (dus 3*2000=6000mah paraat) voor kopen voor de prijs van een duur 3000 of 3300 pack!
     

Deel Deze Pagina