tuimelschijf types

• Topicstarter Topicstarter happydribbel
  • Startdatum Startdatum
H

happydribbel

Guest
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede uitleg over tuimelschijf instellingen, ben het meest op zoek naar een 90 graden mechanishe aansturing met drie servo`s en welke dan op vier punten word aangestuurd welke gebruikt worden op o.a robbe futura.

Verder hoop ik te vinden met plaatjes of filmpjes hoe het werkt, waar duidelijk te zien welke kant de tuimelschijf op gaat.

met vriendelijke groet,

Thomas

Hallo,

Ik zal de vraag eens anders stellen, is er iemand die mij kan voorzien van informatie over swash plate types.
Waar het mij even om gaat is: swash plate types welke aangestuurd worden door een 90 graden aansturing en mechanisch, welke o.a gebruikt worden op de robbe futura`s.

groet Thomas

Hallo martin,

Dit had ik ook al gevonden, ben wel wat wijzer geworden.
Echter zit nu met probleem met het instellen van de zender en dit is een futaba 9zap.
Volgens mij moet ik de hele zender eens doorspitten of alles wel goed staat, niet teveel mixers aan enz, ik werk hier nu met de futura en deze heeft een machanische mixer en ik denk dat er een software matige mixer mij even in de weg zit.
Ga de komende dagen eens goed aan de studie om de Futaba 9zap eens beter te leren kennen, met de fc 28 heb ik minder problemen.

groet,

Thomas

Futura

De futura gebruikt een mechanische mixing, en in principe dien je dus niks in te stellen op je zender (trouwens, alle Schlüter heli's van het zgn. System 88 gebruiken dit). één servo voor pitch, één voor roll, één voor nick. voordelen van dit systeem zijn dat je niet afhankelijk bent van ongelijke looptijden van servo's, van niet-lineaire loopwegen, van beperkingen in loopweg van de servo's (je kan in dit systeem vol roll geven bv, én ondertussen ook van vol negatief naar vol positief pitch gaan, zonder dat le tegen een aanslag van een servo aanloopt, of zonder dat je roll beïnvloedt wordt.), van beperkingen in je zender, etc.... nadelen? meer stangen, keerhendels, en dus mogelijk meer speling.

Wim

Back