Tunen of gelijkwaardig?

Hey!

Wat vinden jullie nou leuker met races, dat iedereen zijn auto tuned met vanalles en nog wat, of klasses waarbij alle auto's materialistisch gezien 99% identiek moet zijn? Het winnen komt dan dus van afstellen en racen...

Ik ben heel benieuwd wat jullie vinden.

Zelf vind ik het afstellen en verbeteren van mijn RC's erg leuk, echter als ik race met anderen vind ik het juist een kick om goed te presteren terwijl alle auto's identiek zijn. Als je 2e wordt en je weet dat de 1e een veel betere auto heeft geeft toch een scheef gevoel...

Meningen? :)

Nouja volgensmij houd je dat wel overal bij..
Maar houd in je achterhoofd, al heb je nog zo'n dure en goede auto, stuurmanskunsten doen veel meer!

Wat je ook kunt doen is op zoek gaan naar een vereniging waar ze echt met stock auto's rijden. De slash stock klasse bijvoorbeeld. Zelfts de banden moeten standaard zijn.

Of anders mini-z of xmods?

Tegenwoordig is er zó veel mogelijk qua tunen dat je je kunt afvragen of je het nogwel over dezelfde auto hebt als hij getuned is. Toch als antwoord op je vraag: ik ga voor wel getuned. Er is vaak veel te upgraden aan de auto waardoor je minder slijtage of kosten hebt zoals een lexan tandwiel cover over een open koppeling of diff. Of een lexan cap ipv abs, zo ook met de abs velgjes en 'open' luchtfilters. Qua moter moet het wel aan elkaar gewaagd zijn anders is de lol er snel af. Het kan namelijk altijd sneller lichter en beter, het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat degene met de duurste auto altijd gaat winnen.
Jakko

Nouja wanneer het echt nek aan nek is qua coureurs is het wel jammer dat diegene met de beste auto wint vaak. Alhoewel het in bijvoorbeeld Formule 1 niet veel anders is.

Beschermkapjes e.d. vind ik wat anders, zolang die niet de handling/performance van de auto significant beinvloeden...

Mini-Z: zelfs daar kan je carbon/aluminium onderdeeltjes voor kopen, gekkehuis. Heb hier dan ook niet voor niets 6 100% identieke Mini'z's staan :)

Het is het ene uiterste of het andere. Ik ben voor gelijkwaardige auto's, motoren en accu's (indien electro) maar wel complete vrijheid in de setup en modificatie van het chassis.

Back