Tuning HPI E Firestorm 10T

• Topicstarter Topicstarter Koenverbeek
  • Startdatum Startdatum
K

Koenverbeek

Guest
Hallo,
Ik ben in het bezit van een HPI Firestorm. Bij aanschaf heb ik een 2 goede accu's en een goede lader gekocht.
Kan iemand mij naast deze dingen iets aanraden op het gebied van tuning, dat niet al te moeilijk is en voor een redelijke prijs (ong. €50-€75)
Hartelijk Dank,
Koen

Zelf heb ik precies dezelfde auto, en ik heb er een Team Orion 10 Turns Brushed motor ingedaan, met een LRP IPC 5.1 Regelaar..

Werkt prima! Alleen is dat "iets" hoger dan 75 euro.. Maar verder zou ik niks tunen dan andere motor en eventueel regelaar..

Dus niet off-roaden maar snel de straat op en neer crossen?
Dan kies je best een snelle BL-set + aangepaste pinion (17T ipv de standaard 19T), straatbandjes, Lipo ...
De schoks zijn zowiezo OK voor gewoon gebruik. Je kan natuurlijk ook overwegen om ze te vervangen door de optionele alu-shocks die erg mooi zijn maar niet veel bijdragen qua verbetering van de wegligging.

Laatst bewerkt:
Ik zou graag willen dat hij snel is op de weg, maar ook nog goed mee kan op off-road. Zeg maar dat de snelheid toeneent, maar dat hij ook vooruit gaat op off-road gebied.

Sparen voor een Mamba Max set,had ik ook in de FireStorm..de 6900 met 7,2 volt NiMh,ging best hard vond ik,standaart is niets!!

Kun je zo'n [FONT=arial,sans-serif][SIZE=-1]Mamba Max 7700 Brushless System ergens in nederland kopen?

[/SIZE][/FONT]

ik monteerde de Sidewinder-kit van Castle Creations (die ook de Mamba Max maken). De Sidewinder is het goedkopere broertje van de Mamba Max. Ik kocht de kit: ESC + motor (de 5700k) voor een lage prijs in de US, had hem een week later en was echt niet duur: gebruikt gemaakt van de speciale kortingsactie in maart: $ 170, voor Sidewinder + motor + linkkabeltje (setup regelen via de pc) + transport.
Heb deze kit dit weekend (clubwedstrijd ATR) in m'n E-Firestorm geplant nadat m'n gewone ESC-motor-combinatie problemen gaf en prima mee kunnen rijden! Power zat.

Wat raadt je dan aan, als ik die mamba max niet kan kopen?
Gewoon wel kopen!! ff een Pay-Pal aanmaken,en lekker goedkoop bestellen in de USA..je ouders zouden het vast niet tegen houden,de setjes hier in Nederland kosten een keer zoveel!!(Sidewinder is een mooi/snel/goedkoper alternatief.)
Gooi het orginele er maar zo gauw mogelijk uit,buurjongen van 3 haalt het model nog in op zijn driewieler daarmee..

Gewoon wel kopen!! ff een Pay-Pal aanmaken,en lekker goedkoop bestellen in de USA..je ouders zouden het vast niet tegen houden,de setjes hier in Nederland kosten een keer zoveel!!(Sidewinder is een mooi/snel/goedkoper alternatief.)
Gooi het orginele er maar zo gauw mogelijk uit,buurjongen van 3 haalt het model nog in op zijn driewieler daarmee..

Nou, standaard gaat ie ook al best snel vind ik.. Ik heb 35+ km/h gemeten..

Maar een nieuwe motor is natuurlijk veel leuker.. :p Ookal zou ik niet meteen voor de beste gaan.. Off-road zal je er denk ik weinig aan hebben als ie 80 rijd..

Die van mij rijd nu 50/60 km/h en dat is denk ik snel genoeg voor off-road..

Ik heb trouwens deze: Team Orion Revolution V2 10 Turns.. en een LRP Regelaar die 8 turns aankan..

Veel succes!

Het is maar wat je gewent bent..ik ben niets gewend,en ik vind het een slakkegangetje(hobbygebruik,niet op de wedstrijdbaan).borstelmotors heb ik begrepen heb je werk mee,als je een snel type hebt,de borstelloze is onderhoudsvrij,en efficienter(je kunt langer rijden op een accu)..kortom,Mamba...

Het is maar wat je gewent bent..ik ben niets gewend,en ik vind het een slakkegangetje(hobbygebruik,niet op de wedstrijdbaan).borstelmotors heb ik begrepen heb je werk mee,als je een snel type hebt,de borstelloze is onderhoudsvrij,en efficienter(je kunt langer rijden op een accu)..kortom,Mamba...

Prijsverschil moet je ook nog meetellen hé! :p

Ik denk dat het op hetzelfde neerkomt, brushless of brushed.. alleen is het prijsverschil best tot zeer groot..

Prijsverschil moet je ook nog meetellen hé! :p

Ik denk dat het op hetzelfde neerkomt, brushless of brushed.. alleen is het prijsverschil best tot zeer groot..
Als je met Brushless langer kunt rijden op een acculading,komt het niet op hetzelfde neer..en daarbij nemen de prestaties op ten duur ook niet af tozv een borstel motor..prijsverschil kijk ik niet na,de hobby kost toch geld,en hij wou toch een Brushless,dus geld is denk ik niet het stuikelblok,alleen hoe/waar die het uigeven moet :-)

Hallo ik heb dus ook een HPI e-firestorm 10T dus een gewone met een 15T motor in (toen bestond de flux nog niet) maar heb deze uitgebouwd met zwaardere motor in.
Nu gaat men wagen supper snel zelfs zonder lipo maar ik zit met een ander probleem.
Als ik stuur reageren men banden niet zoals het hoort.
Er steekt nog een originele servo in maar vermoed dat dit niet het probleem is.
De servo bediend een hendeltje dat naar een scharnierpunt gaat waar een soort van veertje op zit wat volgens mij wat de schokken en slagen opvangt of ben ik mis?
Kan iemand mij hier eens wat meer uitleg over geven.
Dan nog een vraagje als ik nog maar half gas geef heft men wagen al ongelofelijk hoe kan ik dit probleem oplossen?
U mag steeds via hier reageren of mij een mailtje sturen op het adres smekke101@proximus.be
Alvast bedankt
Groetjes Kristof

Back