Ik probeer een OS 160 netjes te laten lopen maar dat wil nog niet goed lukken.
OS8, KS1015 pijp, 8% nitro, 16*14 APC
Zie ook mijn vraag over de plug:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=58269
Status en bevindingen op dit moment.
Motorophanging verbeterd en koeling verbeterd, alles is vliegbaar, maar heb problemen met een optimale instelling van naalden zodat overgang naar vol gas direkt is en motor bij volle en lege tank gelijk loopt.
- Probleem 1
Motor opgewarmd tank vol. Afstelling hoofdnaald zodanig dat vol gas optimaal is.
Vliegen. Gudurende de vlucht raakt de tank leger en mengsel wordt zodaing armer dat motor niet meer vol gas wil open.
Landen vervolgens kan naald driekwart open gedraaid worden en loopt motor weer optimaal. Tanken, vervolgens zo rijk dat motor even goed vol gas loopt, maar als uitlaatdruk goed op de tank komt te staan motor hortend en stotend hoogstens half gas loopt door te rijke afstelling. Naald kan nu weer driekwart in en pas dan houdt hij zijn vol - gas weer vast.
- Probleem 2
Als afstelling vol gas goed is, is de hoofdnaald zo veel dicht dat voordat de motor goed op de pijp komt (en de uitlaatdruk vol op de tank staat) het mengsel te arm is waardoor in het gebied rondom half tot driekwart gas krachteloos is en motor in houdt.
Dit probleem is niet te be-invloeden met de stationair naald, als ik die rijker zet gaat hij alleen maar stationair rauwer lopen en doet niets voor het traject tussen half en driekwart.
Mijn voorlopige conclusie is dat de plaats van de tankdruk-aansluit-nippel en of de inwendige weerstand van de pijp, zodanig is, dat tankdruk bij vol-gas extreem hoog is waardoor er een hoofdnaald instelling opgedwongen wordt die nooit gaat leiden tot een optimaal deelgas gebied en goed lopen bij lege tank.
Aansluiting tankdruk is helemaal aan het eind van bocht plus tussenstuk, dus vlak voor het punt waar de pijp begint.
Wat zijn jullie idee-en, wat kan ik nog proberen?
Deze kist:
OS8, KS1015 pijp, 8% nitro, 16*14 APC
Zie ook mijn vraag over de plug:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=58269
Status en bevindingen op dit moment.
Motorophanging verbeterd en koeling verbeterd, alles is vliegbaar, maar heb problemen met een optimale instelling van naalden zodat overgang naar vol gas direkt is en motor bij volle en lege tank gelijk loopt.
- Probleem 1
Motor opgewarmd tank vol. Afstelling hoofdnaald zodanig dat vol gas optimaal is.
Vliegen. Gudurende de vlucht raakt de tank leger en mengsel wordt zodaing armer dat motor niet meer vol gas wil open.
Landen vervolgens kan naald driekwart open gedraaid worden en loopt motor weer optimaal. Tanken, vervolgens zo rijk dat motor even goed vol gas loopt, maar als uitlaatdruk goed op de tank komt te staan motor hortend en stotend hoogstens half gas loopt door te rijke afstelling. Naald kan nu weer driekwart in en pas dan houdt hij zijn vol - gas weer vast.
- Probleem 2
Als afstelling vol gas goed is, is de hoofdnaald zo veel dicht dat voordat de motor goed op de pijp komt (en de uitlaatdruk vol op de tank staat) het mengsel te arm is waardoor in het gebied rondom half tot driekwart gas krachteloos is en motor in houdt.
Dit probleem is niet te be-invloeden met de stationair naald, als ik die rijker zet gaat hij alleen maar stationair rauwer lopen en doet niets voor het traject tussen half en driekwart.
Mijn voorlopige conclusie is dat de plaats van de tankdruk-aansluit-nippel en of de inwendige weerstand van de pijp, zodanig is, dat tankdruk bij vol-gas extreem hoog is waardoor er een hoofdnaald instelling opgedwongen wordt die nooit gaat leiden tot een optimaal deelgas gebied en goed lopen bij lege tank.
Aansluiting tankdruk is helemaal aan het eind van bocht plus tussenstuk, dus vlak voor het punt waar de pijp begint.
Wat zijn jullie idee-en, wat kan ik nog proberen?
Deze kist:
