Tuning set Sparrowhawk VX

• Topicstarter Topicstarter Anormius
  • Startdatum Startdatum
A

Anormius

Guest
Kort vraagje,

Sta op het punt een BMS HI-DUTY 9.5T RED System (BMS ALU ESC & RED 9.5T Star Motor) aan te schaffen. Echter is mijn auto nog 95% stock en wil ik meteen een grote update aanschaffen. Merk dat er op het moment wat speling in de stuurinrichting zit. Dus wil hiervoor meteen overstappen op alu onderdelen.

Tevens meteen de aandrijving aanpakken ivm grotere kracht van motor.

Ik zoek al een tijdje op internet maar kan nergens een tuning set voor de Thunder Tiger Sparrowhawk VX 1:10 vinden. Iemand enig idee waar ik die op de kop kan tikken.

Nog een nabrander, wat is een goede Pinion gear voor deze motor?

Bedankt en groeten,
Tim

Vandaag even langs de plaatselijke rc shop geweest en alle onderdelen welke ik wilde hebben besteld.

Moet alleen nog een goede gear ratio hebben...iemand enig idee?

Begin met de standaard vertanding en ga daaruit verder.. Wij kunnen zoiets niet weten voor jou omdat dit bij elke wagen anders is.

Als je toch een brushless set neemt, zou je best de zwaarste vertanding kunnen nemen. Je zal toch wel echt gewoon moeten experimenteren. Iets van pinion 22? Dat is al vrij zwaar. Weet niet wat de bijbehorende spur is bij thunder tiger.

Als je toch een brushless set neemt, zou je best de zwaarste vertanding kunnen nemen. Je zal toch wel echt gewoon moeten experimenteren. Iets van pinion 22? Dat is al vrij zwaar. Weet niet wat de bijbehorende spur is bij thunder tiger.

Een thunder tiger is niet een TT01 eh;)

Zo als ik al zei , gewoon met de stock gearing beginnen. Want moest je nu met de zwaarste vertanding beginnen ?? Dan kan je vrij snel alles doorfikken;)

Als je wagen van lagers voorzien is kan je al wel een tandje zwaarder gaan omdat er al een pak minder wrijving is.

En als je ook niet het aantal tandjes van de spur weet is het moeilijk te zeggen welke pinion aanteraden.

Je hebt pinions die van 10T en er van 40T en dan nog 48dp en 62dp (Zeg maar als'k fout zit)

Back