Tuning TA03F

• Topicstarter Topicstarter AlfaArjan
  • Startdatum Startdatum
A

AlfaArjan

Guest
Al enige jaren heb ik een Tamiya TA03F met een Alfa Romeo 155 Martini body erop. En toen kwamen mijn 2 dochters en heeft hij bijna 2 jaar staan stof happen. Maar een collega met dezelfde hobby deed het vuur weer aanwakkeren en ik heb hem maar eens afgestoft.

De 1e run ging goed, maar mijn 1300 mAh accu is binnen enkele minuten leeg. Dus weer snel aan de lader. Hij werd erg heet (het plastic hoesje is gewoon gesmolten) dus ik ben aan een nieuwe accu toe. Ik denk aan een accu van minimaal 3000 mAh om wat langer plezier te hebben. Suggesties?

Tot nu toe deed ik het met de acculader van de buurman (aanstichter virus). Daar moet ik vanaf! Suggesties?

Ik doe het nu met de standaard motor. Ik lees verhalen over aantallen wikkelingen en combinaties met de regelaars. Heb ik bij een ander motor ook een andere regelaar nodig? Ik ga niet racen, maar wil wat meer snelheid; de 10-wikkelingen motor lijkt me te snel en dus te nerveus gaan worden. Suggesties?

Zo'n 1e rit na lange tijd viel wat tegen. Op een gladde magazijnvloer leverde dit toch wat problemen op en dus is het body enigsinds beschadigd :oops: Dus ben ik ook op zoek naar een nieuwe body. Liest natuurlijk weer de Alfa 155, waar ik vrees dat die niet meer verkrijgbaar is. Ik kom boddies tegen van 190 mm en 200 mm. Past dat zomaar op mijn chassis? Ben ik aangewezen op enkel Tamiya of zijn ze uitwisselbaar. Suggesties?

Ik heb al even wat rondgezocht en gegoogled, maar ik ga meer af of de heren en dames (?) hier met de ervaring ;)

1) SMC 4200 accu's / GP 3700 accu's of IB 4200 accu's geven het meeste waar voor je geld

2) Graupner Ultramat-14 lader, een goeie snelle lader, zeer geschikt voor bovenstaande accu's

3) een V-2 motor van Orion en dan ergens tussen de 19- en 12- turns. Let wel op: je hebt waarschijnlijk ook een betere regelaar nodig (standaard Tamiya regelaar kan max. 23-tuns aan!)

4) In bodies heb je keuze zat, elke 190mm brede body zal passend te maken zijn.

Bart_Banaan zei:
4) In bodies heb je keuze zat, elke 190mm brede body zal passend te maken zijn.

Ik heb een aantal mooie HPi modellen gezien. Maar de bevestigingen op het chassis lijken daar veel verder naar voren te zitten t.o.v. mijn Tamiya of is dat gezichtsbedrog? Krijg ik dan geen problemen met de wielbasis e.d.?

Als je naar meer snelheid wilt kan je beter naar de bodies van Protoform kijken, die geven de auto meer stabiliteit dan de good-looking HPI en Tamiya modellen.

Kijk eens hier http://www.hopf-modelltechnik.de/ en dan 3700 zijn goede accu's

ultramat 14 is prima

19t of sneller
maar een 19t met handgewikkelt anker gaat snel.

gaten in de hpi body moet je zelf maken en kun je zelf bepalen waar ze zitten dus dat past wel

Ik heb nog wel een Corally 19triple modified liggen voor je en eventueel kan ik er een 10triple anker bij doen... Die had ik gebouwd voor off-road maar dat gaat niet door dus... Motor is nagenoeg nieuw, de 10triple heeft nog nooit gelopen en de 19triple een paar accu's in de straat... Alles verkeerd in nagenoeg nieuwe staat... Stuur maar een PB als je intersse hebt...

De Graupner Ultramat-14 lader staat in bestelling. Evenals 2 stuks LRP Electronic Power Pack 3000 mHa.
Ik heb gemerkt door een 3000 mHa te lenen dat de auto al een stuk sneller is geworden. Zo snel dat ik wat aan mijn sturen moet gaan doen! :oops: Die nieuwe body is zeker nodig, maar eerst maar eens rustig bekijken welke het gaat worden (en oefenen!)

Back