Butzi901 zei:
geachte Sandor,
het onderhoud kan en ga ik in de toekomst zeker zelf doen,
alleen voor het balanceren wil ik een "prof" inschakelen.
De reden voor het opsturen is dat ik al het gelazer dat ik met deze
motor heb gehad meer dan zat ben.
Nadat er zefs een condensatortje van de print op de motor was losgekomen, heb ik besloten deze motor retour fabriek te zenden.
Mede omdat ik er van uitging dat de kosten door de garantie gedekt
zouden worden.
Helaas dacht de firma JetCat hier anders over, op de (meervoudige)vraag waarom heb ik geen enkele reaktie gekregen, alleen de prijs van deze "revisie" is gezakt van E 515,= naar E 304,= onder vermelding van
special price (?)
Mijn motor ben ik nu bijna twee maanden kwijt, maar morgen zou ik hem dan toch terug moeten krijgen.
Ik ben trouwens benieuwd of ze de vervangen onderdelen mee retour zenden, geen idee of dat gebruikelijk is in deze gevallen.
Met name al de startmotor onderdelen zijn voor mij interessant, aangezien die allemaal vervangen zijn terwijl die prima funktioneerden, en dat dus helemaal niet de klacht was!
wordt wederom vervolgt
een van de redenen dat ik geen speed 300 gebruik is:
4.8 volt
accu word tot 10 ampere belast!
slecht voor je hexfet op de autostart module
ik gebruik zelf nu speed 400 op 6 volt (max 6 amp)
en ik ben zo ver dat ik nu op l-ion start met een speed 280bb van tagami(mpx 280bb)
dit zijn toch wel de betere motoren
ik denk dat met de ontwikkeling van de nieuwe motoren niet meer verder is gegaan met het implementeren van andere componenten
ik zou er wel inderdaad op staan dat ze je een specificatie sturen met precies wat het werk dat gedaan is
ik bedoel in het ergste geval!
motor+clutch en houder kan niet meer dan 150 euro zijn incl montage kosten
daar ik weet dat het C&C werk voor de starterhouder vrij duur is
zoals ik al vermelde de speed 300 is overal te koop voor ongeveer 5 euro
je probleem kon zijn:
een turbine moet koud ongeveer zo een 11000 en 14000 toeren kunnen draaien zonder gas of kero
anders loopt hij heet bij een start
zoals bij mij:
turbine start op gas
5000 rpm eerste trap kero
10000 rpm 2e trap kero
18000 rpm 3e trap kero
20000 rpm motor schakelt uit turbine is nu "self sustained"gaat op naar 37000 idle
je probleem kan zijn dat je de toeren niet haalt
in het geval met de jetcat ecu is het geval dat alles een vaste waarde heeft dus niet genoeg toeren , maar kero wordt gepompt en hoe lager de toeren hoe hoger de temp
in mijn regeling is het geval dat als hij de presets niet haalt er dus een bad start is en schakelt uit
in de meeste gevallen is dit de starter rubber die slipt en vervangen moet worden (ongeveer 50 starts)(kosten 0.20 eurocent)
dus ik vermoed dat je hotstart door een te laag toerental kwam
als je hulp nodig hebt met het balanceren help ik je graag
door middel van een testrun op de bank (gratis)
is hij binnen de toleranties is het gratis Exl verzendkosten
balanceer kosten 60 euro incl btw exl verzendkosten
tip: merk je turbine wiel met de compressor op de as voordat je hem eruit haalt , merk tevens ook even op de ngv en diffusor de positie (marker)
meestal is de balancering nog goed
en kun je de lagers zo vervangen
de meeste lagers heb ik op vooraad
met vriendelijke groet
Sandor