turbine heli's verzameldraadje

Hallo allemaal,

Zal mezelf even voorstellen, mijn naam is Peter v Diermen
Vlieg met mijn EC135 niet van Helitech, maar omdat ik graag een jakadofsky turbine in mijn heli wilde is het mechaniek door Helitech ontwikkeld.
Wilde net alls jullie een turbine heli bouwen.
Maar dan alleen met de best beschikbare materialen.
Op geen enkel onderdeel is bezuinigd.
Om een voorbeeld te noemen. het grote tandwiel is van brons en niet van kunstof.
alle lagers zijn van de beste kwaliteit die beschikbaar is.
Jullie hebben mijn heli voor het eerst kunnen bekijken op de meeting in Hulten.
Mocht er iemand zijn die info wil over wat dan ook. ik ben altijd bereid om uitleg te geven. Dit jaar ben ik te zien op de meest bekende meetings in binnen en buitenland.
Foto's etc staan hier ook wel ergens. gr Peter
 
Bindt U mij ook maar aan dat draadje !!
De Lama Jakadofsky bouwer.
Een groet van Paul van Houten.
 
Dure heli die EC135. moest 18.000 euro koste zijden ze toen.
Voorzichtig ermee want ik heb hem toen zien vliegen en het is een juweeltje.
 
Het hoeft niet allemaal zo duur te zijn, als je zelf een schaalheli bouwt van rond de 1,8- 2,3 meter kun je voor een 7-8 duizend euro toch al iets heel erg moois hebben. Wil de wat kleinere PHT-2 versie dan kun je voor 6,5 duizend al iets heel moois hebben. Tegenwoordig zijn de turbines ook erg goed kinderziektes zijn er bij de grote merken wel uit.

Vlieg zelf al enkele jaren met turbines en heb er al diverse gehad maar mijn voorkeur gaat toch uit naar JC vanwege de service daar kan geen ander leverancier aan tippen.
 
Ik mag me hier ook melden als turbine heli bezitter :) Ik kwam een helitech heli tegen met jakadofsky..... ben hem nu aan het klaar maken :)
 
Heeft dat iets met een oude Vbar te maken;-)

Ik vlieg tegenwoordig een Predator met SPH5 van Jetcat.
 
Vario Lama turbine

Hi,

Gisteren heb ik mijn Lama ingevlogen en gelukkig ging alles goed.
We hebben even zitten puzzelen met de turbine instellingen op de zender maar toen dat was verholpen kon ik de turbine voor de eerste keer opstarten, een spannend moment kan ik wel zeggen.
Na een paar runs van de turbine zonder hoofd en staartrotorbladen de bladen gemonteerd en de eerste hoovers gemaakt. Daarna een paar rondjes gevlogen, nog niet erg schaal maar goed dat komt nog wel.

Als stabilisatie heb ik het HC3-X gemonteerd en de instellingen gebruikt "schaalheli 2 M >"
Gain op zowel de kop als staart staat op ongeveer 60% dit ga ik later nog tunen incl. de andere instellingen alhoewel hij met deze basis instellingen al heel goed vliegt.
Er komen nog twee piloten in, die moeten nog worden aangeschaft.

In overleg met Heli-Tech zijn er een aantal zaken veranderd aan de Lama.

Tail gearbox is van M-Copter
Hoofd en staart rotorbladen zijn van M-Blades
Rotorkop is aangepast, rubbers zijn vervangen voor teflon bussen.
Tanks zijn van Heli-Factory.

Al met al een geslaagde maiden.
Ik heb een heleboel bouw foto's gemaakt die kun je hier zien:
lama pictures by redcesar - Photobucket


Hier nog een klein filmje van de vrijdag.


Groet,
Ruud.

DSCN4841.jpg


DSCN4839.jpg


DSCN4838.jpg


DSCN4837.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Ruud gefeliciteerd met je maiden.
Wat een mooie heli echt een super schaal heli.

Veel fijne vluchten toegewenst van Ger en EL
 
hey ruud , echt een mooie kist man !!1 :pim:

ik vind het jammer dat ik er vrijdag niet was om hem live te zien vliegen .
komt vast binnenkort wel goed denk ik .

jij brengt zo toch weer wat speciaals mee naar de club , dit is wel wat anders dan al die sport modelletjes .

mooi werk hoor , klasse

mvg eric
 
Testruns toch wel hooguit stationair? Onbelast lopen is niet goed voor je turbine!

geld alleen voor 2-traps as turbines zoals de jetcat stp5 of wren44 turboprop/heli engine.

ruud, mooi gevlogen, zal proberen wat meer vaart achter mijn jetranger XL te zetten,

grt jerommeke.
 
geld alleen voor 2-traps as turbines zoals de jetcat stp5 of wren44 turboprop/heli engine.

ruud, mooi gevlogen, zal proberen wat meer vaart achter mijn jetranger XL te zetten,

grt jerommeke.

Zie je het al voor je Jeroen twee van die heli's naast elkaar, gewoon van de winter afbouwen en in het voorjaar vliegen, gaaf.......


Bedankt voor de complimenten Jongens, erg leuk.....

-Groet,

Ruud.
 
Prachtige heli, zo'n grote lama :)

Is jouw staart ook afneembaar? Is dat standaard zo eigenlijk? Ik zag het in duitsland, past dan nog mooi in een station :)

Wat is het totaal gewicht?
 
Prachtige heli, zo'n grote lama :)

Is jouw staart ook afneembaar? Is dat standaard zo eigenlijk? Ik zag het in duitsland, past dan nog mooi in een station :)

Wat is het totaal gewicht?

De staart is standaard afneembaar erg makkelijk voor het transport.
Gewicht is 18 kg.

-Ruud-
 
Vandaag een behoorlijke crash gehad met de Lama.

Was bezig met een rustige voorwaartse vlucht toen ineens alle servo's de hoek in liepen, echt een storing over alle servo's.
Ben de boel nu aan het demonteren.

Schade valt achteraf nog mee.
Een nieuwe canopy, bladen en wat assen met de lagers, maar goed zo'n canopy maken is een berg werk met al die ruitjes.
Verder het landingsgestel repareren en het frame op een paar plaatsen.
Turbine ook nog even getest die is gegelukkig niet beschadigd.

Nu nog achter de oorzaak komen, op de grond nog een test gedaan en alles werkte weer.
Ik zit te denken aan een statische ontlading of zo iets......

-Ruud_
 
Back
Top