Turbine olie : waar te kopen en welke ?

Hoi allemaal,

vandaag toch weer enkele litertjes kero er door gejaagd. Ik zit bijna zonder dus moet gaan uitkijken voor nieuwe. Maar, waar koop ik de turbine olie ? En welke is de beste ? Wat zijn de gangbare prijzen ?

Groetjes,

Davy

hoi davy,

neem contact op met u4eake , hij weet waar je goedkope olie kunt kopen , het is ergens in lummen , vlieg er zelf ook mee en tot nu toe nog geen enkel probleem

gtjs
wim

Heren,

bedankt voor jullie antwoorden. Ik neem zo snel mogelijk contact op met jullie.
Op dit moment is er vanuit NL al een goed voorstel gekomen, maar as ik het meer dringend nodig heb, dan kom ik bij jullie langs ! :-)

Groetjes,

Davy

Het staat hier ergens in een ander draadje in het lang en breed besproken, maar ikzelf, Wimpy en ook didier_n heb ik op pampa vernomen vliegen met Mobil DTE light olie. Dit is een industriele turbine olie (voor gasturbines in bvb elektriciteitscentrales) en kost iets van 4.5 euro/liter.
Mijn jetcat P160 heeft er ondertussen een 10 draaiuren mee. Ook op rcuniverse zijn er verschillende die er al lang mee vliegen. Wren zegt dat deze olie geschikt is voor hun turbines nadat ze een turbine op onderhoud hadden gekregen die ermee gedraaid had.
Ook enkele nederlanders vliegen met DTE light.

PS. hier het andere draadje waarin ook de links naar rcuniverse staan en waar je de olie kan kopen in lummen en ook in nederland : het-grote-turbine-olie-topic

Bij de firma ETC in lummen kan je een vaatje van 20l kopen (even bellen, ze hebben het op een dag ginder) en ze hebben dacht ik ook een depot in maastricht.: http://www.eurolub.biz/etc/nl/html/algemeen/meerweten/adresgegevens.pshe

Ondertussen kan ik via een brandstofhandelaar bij ons op de club ook een olie van Q8 verkrijgen die aan dezelfde specs voldoet als DTE light, maar die nog iets goedkoper zou zijn. Misschien probeer ik die wel als mijn huidig vatje DTE light leeg is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back