Turbine

• Topicstarter Topicstarter chiel schoofs
  • Startdatum Startdatum
@Theo

Is er toevallig iets door je brievenbus geschoven en op je deurmat geploft Theo???????????

Groet Jaap

oeps, helemaal vergeten, er zat een grote dikke enveloppe in de bus. De inhoud waren enkele inconel buisjes en "messing" naalden. Nog bedankt voor de goede service en hulp. En weet je wat nog leuker is, het past nog ook..........

Maar hier heeft iedere beginnende turbine bouwer heel veel aan. 1 foto zegt meer dan 1000 woorden. Zelf ben ik me al vanaf 2007 aan het inlezen over deze materie. En steeds weer rijzen er andere vragen op. Ik hoop dat deze in appingendam beantwoord gaan worden. In 2007 heb ik jet power bezocht mooi en leerzaam veel opengewerkte motoren. Heb daar tevens een boek van kamps gekocht 2nd edition (geel a4 boek) daar heb ik veel aan gehad. Verder lees ik regelmatig dit forum en leer veel over de te gebruiken materialen. Zelf ga ik binnenkort met de bouw van een balanceer bankje beginnen met de print die rik voor velen van ons heft gemaakt. Maar het gaat hier niet over mij maar over Chiel. Als het zover is zal ik wel een topic starten.

Persoonlijk vindt het zeer ambtieus maar als je de kans hebt zeker doen en als school betaald alleen maar beter. Een les van martin helpt je daar zeker bij.

Groetjes Gert-Jan

Voor de kosten zal het toch zeker zo honderden € gaan kosten.
Compressor wiel kost je zo 100€, zelf maken kan alleen met veel ervaring volgens mij. Speciale keramische lagers @ 50€ per stuk.
rvs platen, aluminium, electronica, brandstofpomp etc etc.

Dus de vraag is denk ik of het budget er is.
+ als hij door wat voor reden dan ook niet goed is je dus zit met de kosten.

reken het turbinewiel, inconel sticks en NGV er ook maar bij. Totaal toch wel even €500 ongeveer. En ja, dan moet je nog beginnen..

merci

Bedankt allemaal ik heb niet kunnen antwoorden want ik was op ski vakantie met de school sorry ik zal er eens goed over nadenken en ik laat jullie iets weten. ciao:D

Back