hallo turbinefanaten , ik ben joost naessens wonende in belgie(oeselgem)
en mijn hobbys zijn techniek,paramotors bowen en vliegen en turbines
ik volg al een tijd dit forum en bij deze wil ik deze vraag stellen
De bedoeling is om een turboprop te bouwen voor het aandrijven van een
paramotertrike vermogen +/- 50 PK en om rendement te halen en brandstofverbruik naar beneden te krijgen zou ik een tweetrapscomp.
willen gebruiken . heeft iemand van jullie daar reeds ervaring mee?
beginnede met het draaiende gedeelte van een hogedrukturbo.
-eerste comp groter nemen dan bestaande of
- 2dezelfde en tweede comp aanpassen aan hogere druk (afdraaien)?
-tweede comp kleiner nemen dan bestaande?
bij verschillende comp draait maar een op juiste toerental en de turbine zal in een van deze gevallen ook moeten aangepast worden?
graag jullie reakties
en mijn hobbys zijn techniek,paramotors bowen en vliegen en turbines
ik volg al een tijd dit forum en bij deze wil ik deze vraag stellen
De bedoeling is om een turboprop te bouwen voor het aandrijven van een
paramotertrike vermogen +/- 50 PK en om rendement te halen en brandstofverbruik naar beneden te krijgen zou ik een tweetrapscomp.
willen gebruiken . heeft iemand van jullie daar reeds ervaring mee?
beginnede met het draaiende gedeelte van een hogedrukturbo.
-eerste comp groter nemen dan bestaande of
- 2dezelfde en tweede comp aanpassen aan hogere druk (afdraaien)?
-tweede comp kleiner nemen dan bestaande?
bij verschillende comp draait maar een op juiste toerental en de turbine zal in een van deze gevallen ook moeten aangepast worden?
graag jullie reakties