TURNIGY 1/18 Mini Go-Kart

Oscar,

Bij RCmart staat de motor voor $20,90.

Hiep hoi! Inderdaad er zijn reserve onderdelen te bestellen:banana:.
Wilde net beginnen om fusees van een Mini-Z er voor pas te maken. Nu toch maar een orgineel setje besteld.

De onderdelen zijn er nog niet. Staan in back-order.:(
Ik had er tot nu toe ook nog geen tijd voor gehad , echer de komende 3 weken hoef ik geen te wedstrijd rijden, dus er was nu wel gelegenheid om het weer eens te gaan proberen. Maar helaas!

Test rit bij ERCE

De nieuwe onderdelen zijn een maandje geleden geleverd. De bestiging van de voorwielen heb ik iets gewijzigd.
Normaal worden de wielen met een m2 boutjes bevestigd met wat borgmiddel aan de fusee. Dit bleef niet goed zitten. Ik heb nu een m2 draadeindje in de fusee geschroefd en met een moer vast gezet. Over het draadeind stuk wat uitsteekt, het wiel geschoven en met een zelfborgend moertje vastgezet.
Dit voldoet goed, zie hieronder het bewijs. Zet het beeld wel op groot formaat, anders zie je hem bijna niet :-)

Turnigy F1 1/18 Mini Go-Kart - YouTube

Laatst bewerkt:
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met deze kart? Ik en een vriend zitten er over te denken om met deze in de winter binnen in een grote schuur wat te gaan rijden.
We hebben ook gekeken naar de Mini-Z, maar vind ik toch wel wat prijzig.

Ik had deze bestelling in gedachte.

Turnigy F1 1/18 Mini Go-Kart w/Carbon Fiber Frame (KIT version w/servo) $36.58

2x Turnigy nano-tech 850mah 2S 25~40C Lipo Pack $5.99
S2030-6570 Brushless Inrunner (6560kv) $11.07

Turnigy TrackStar 18A 1/18th Scale Brushless Car ESC $13.05

Zijn er nog standaard wat parts die ik erbij moet bestellen, die snel kapot zouden kunnen gaan?

Je keuze voor je motor`:
-het meegeleverde pinion past er niet zomaar op. 2,3mm en je motoras is 3mm.
-mijn motor is de 20-40 4800kv, en op topsnelheid bijna niet te houden. Een 20-30 motor kan een goede keuze zijn, maar 6800kv maakt nog meer toeren.

Bestel in ieder geval een paar extra fusees.( - Replacement Bottom Front Wheel Turning Set) en een tandwiel set

Als je mijn eerdere posting leest, dan weet je dat het geen gemakkelijk ding is om mee te rijden. Dus ik hoop voor je dat je aan ondergrond heb met redelijk wat grip.
Maar als je beide met zo'n ding rijdt heb je in ieder geval dezelfde handicap:wink:

Back