Turnigy 9X Telemetry on screen mod dmv FrSky

Waarschijnlijk bedoel je dat hij een resolutie heeft van 1 meter. De nauwkeurigheid zal echter niet veel meer dan 5 tot misschien wel 10 meter zijn. Dat zal zeker zijn als hij op de luchtdruk verandering werkt.
Huh? Variometers op luchtdruk (net als hoogtemeters op luchtdruk) kunnen gemakkelijk een resolutie van 1 m/s aan, of meer. In de 1:1 luchtvaart werken variometers standaard op luchtdruk. De vario die ik gebruik voor zeilvliegen geeft tot 10 cm/s aan. Hoe nauwkeurig dat is doet eigenlijk niet erg ter zake, behalve rond het nulpunt. Ik heb daar met mijn zeilvliegvario geen klachten over.

Schakelaar zou gewoon moeten werken.

Dan ga ik dat maar eens proberen denk ik. Aangezien mijn behuizing van de orginele TX nu toch leeg is plaats ik dat schakelaartje daar , dan tik je hem ook niet perongeluk op de verkeerde stand tijdens vliegen of flashen.

Hoi ik heb net mijn Eurgle 9x binnen, en ik wil ook graag de frimware updaten. Ook wil ik de telementry mod installeren op zijn tijd.

Nu is mijn vraag werkt de mod met de weerstand voor de trainer mod ook als je de telementry hebt geinstalleerd?

Bedankt voor de omschrijving, heel handig! Ik zie echter op alle andere sites waar een zelfde mod wordt gedaan dat 2 van de processor pins worden omgeleid naar een andere pins, is dat op deze manier niet nodig?

En welke firmware gebruik je?

Ik heb alles precies zo nagebouwd en de mijne succesvol kunnen flashen.
Helaas toen ik de 2 zender helften aan elkaar ging aansluiten en de accu aansluiten, kwam er rook uit en is de component links van de GND punt die ik wit omsingeld heb, helemaal weggebrand.
Weet iemand wat voor component dat is?
x4ihr.jpg

De zender werkt nog als ik het via de USBasp stroom geef, flashen werkt ook nog steeds, en de zender aanzetten met de accu werkt ineens weer, echter dat component moet ergens voor dienen.

Laatst bewerkt:
Kun je me misschien doorverwijzen naar een guide om dit zo te modden? (met de JR module) Ik vind enkel guides op google voor de DIY module.

Met vriendelijke groeten
Pieter-Jan :D

Hoi,
ik heb deze mod ook gedaan, echter met de diy module en zonder die converter (dus lekker die lijntjes onderbreken en solderen, jipie :)

Nu heb ik een probleem, onder de 75procent verbinding met de ontvanger blijft mn zender piepen, die grens verzetten in de zender werkt niet
Heeft iemand dit probleem ook?

Laatst bewerkt door een moderator:
FrSky Vario sensor

Ik heb een Turnigy zender met een FrSky Jr module .En ik moet zeggen werkt prima .
Op de zender zit een FrSky FLD-02 display .

Ook de variometer die in het toestel aangesloten is op een 8k telemetry ontvanger doet het goed .
Op het display is de variometer goed uit te lezen .
Maar nu komt het !! bij het stijgen en dalen van het toestel laat de TX module pieptoontjes horen , makkelijk zul je zeggen , maar na een tijdje beginnen de medevliegers zich af te vragen of die tonen niet via een oortje hoorbaar gemaakt kunnen worden .
Wie heeft een oplossing ???????:confused:

Back