Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger

Hallo,

ik heb een vraag.

ben sinds gisteren trotse eigenaar van een fg baja 2wd rtr. daar zit een lader bij maar dat duurt een eeuw voordat de ontvanger accu (nimh 2000 mAh) vol zit.

nu wil ik graag een (goedkope, auto koste al genoeg) snellader kopen. en toen vond ik deze: Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger

link
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories

en daarbij wilde ik de deze powersupply kopen:

link:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Power Supply 100~240v 5A

wie o wie kan mij helpen of dit een goede keuze is voor het geld en welke andere opties er zijn.

Alvast bedankt voor jullie reactie's.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, waarom niet gewoon die lader gebruiken die erbij zit? Bij Bigscale heb je die accu alleen maar nodig voor de apparatuur on board. Je kunt met zo'n NiMh heel wat ritten rijden voordat die leeg is. Na een rit leg je hem thuis aan de lader en de volgende dag is hij vol.

Mijnsinziens heb je echt geen "duurdere" en "snelle" lader nodig voor Bigscale.

Edit, tis een 2000 mAh accu, weet niet wat de lader doet maar stel dat ie 400 mAh laadt, dan is je NiMh vol met een uurtje of 5, das netjes.
Kijk als je Elektro rijdt met LiPo accu's dan wil je idd sneller laden en zelfs tussen ritten door.
 
Ron, stop nou eens met steeds mensen te corrigeren, ik snap je wel maar elke keer als er iemand iets niet precies neer zet zoals jij het wilt ga je het corrigeren. Mensen snappen best wel wat ik bedoel.

Edit, tis trouwens gewoon een type foutje, ben zelf elektro specialist voor men beroep, dus weet echt wel wat het verschil is ;)
 
Vraagje, waarom niet gewoon die lader gebruiken die erbij zit? Bij Bigscale heb je die accu alleen maar nodig voor de apparatuur on board. Je kunt met zo'n NiMh heel wat ritten rijden voordat die leeg is. Na een rit leg je hem thuis aan de lader en de volgende dag is hij vol.

Mijnsinziens heb je echt geen "duurdere" en "snelle" lader nodig voor Bigscale.

Edit, tis een 2000 mAh accu, weet niet wat de lader doet maar stel dat ie 400 mAh laadt, dan is je NiMh vol met een uurtje of 5, das netjes.
Kijk als je Elektro rijdt met LiPo accu's dan wil je idd sneller laden en zelfs tussen ritten door.


Lader die erbij zit geeft 80 mAH. 100 mAH per 105 minuten volgens het boekje, dus ± 35 uur laden. Dat behoorlijk lang mijn inziens.

groeten Marcel
 
De accucel 6 is zijn weinige geld wel waard dus waarom het niet doen. Wie weet ga je in de toekomst wel lipo's laden met grote capaciteit en voltages...
 
Ron, stop nou eens met steeds mensen te corrigeren ...
Juist wel corrigeren, anders planten fouten zich voort. Ik lees steeds weer dat mensen de begrippen door elkaar halen, met alle (reken)risico's van dien. Ik ben al wat langer dan jij hier, heb al de nodige explosieve reken/denk-fouten gezien, gelukkig wel in ééndrachtige samenwerking met de andere forum-elektrotechneuten kunnen corrigeren. Direct in de kiem smoren die handel :)
... Edit, tis trouwens gewoon een type foutje, ben zelf elektro specialist voor men beroep, dus weet echt wel wat het verschil is ;)
Al had ik geweten dat je elektrotechneut bent, een nobel beroep, dan had ik je nog (type)vaud nog gecorrigeerd. Jij en ik zijn niet de enigen die dit draadje (mee)lezen. Hou je zelf niet in als je mijn echte- en type-fouten wilt corrigeren.

Zie deze quote
Lader die erbij zit geeft 80 mAH. 100 mAH per 105 minuten volgens het boekje, dus ± 35 uur laden. Dat behoorlijk lang mijn inziens.
QED.

De accucel 6 is zijn weinige geld wel waard dus waarom het niet doen. Wie weet ga je in de toekomst wel lipo's laden met grote capaciteit en voltages...
Met zijn 50Watt laadvermogen heb je dan niets meer aan Accucel 6. Vanaf 3 LiPo cellen kan die niet meer de maximale laadstroom leveren. Hoe hoger het aantal cellen, hoe minder stroom de lader kan leveren.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, hij is maar 50Watt maar dat is meer dan voldoende voor de meeste elektro vliegers. Voor een 5000mAh 6S zal deze absoluut niet geschikt zijn maar voor mijn zwaarste batterijen 4S 5000mAh is dat meer dan voldoende. Lekker laden tegen 3A en je bent terug weg na een goed uurtje. Ondertussen heb je je 2e en mss 3e batterij leeg gevlogen en heb je wat liggen kletsen tegen je club genoten en voor je het weet moet je weer vliegen omdat je batterij vol is! :)
Het is maar hoe je het zelf wil.

groeten
 
Ik heb die voeding ook, alleen dan met een iMax B6 besteld. Wil hem gebruiken voor 2S lipo's en later misschien voor 3S. van ongeveer 2200 mAh.
 
Het mag duidelijk zijn dat het weer geen reet mag kosten, uiteindelijk omdat er weer niet snel geleverd wordt zoek je lokaal een oplossing wat de kosten net zo duur maakt of duurder dan als je hier in Nederland direct een B6 (kloon) had gekocht.

Een B6 kost hier zo'n 5 tientjes, een kloon denk ik minder. Gaat het alleen om NiCad of NiMh kan je nieuw voor heel weinig ook een Robbe Power Peak 400 vinden, een simpele lader welke voor 2 tientjes in de uitverkoop te vinden is. Kijk dan op de 2e hands markt, voor een 30 tot 40 euro kan je een Graupner Ultramat 14 vinden, deze worden vaak weg gedaan wegens het ontbreken van een balancer of toch de beperkte mogelijkheden die je met veel huidige accu's wilt hebben.
 
Inmiddels ben ik voorzien van een originele imax b6 lader en een aparte voeding. Marktplaats is ook handig:D

Allen bedankt voor jullie reactie's

Groeten,

Marcel
 
Laatst bewerkt:
Was toevallig op zoek naar een handleiding voor de turnigy accucel 6 :)! Thanks ron! vooral dat hij nederlands is ideaal!
 
Back
Top