Turnigy motor ipv Align

Mijn Align motor is vanmiddag naar de filistijnen gegaan en nu heb ik een nieuwe nodig.
Dit zijn de specificaties van mijn (oude) motor:

Input voltage: DC7.4~14.8v
Max continuous current: 35A
Max output power:350W(prox.)
KV value:3700KV
Dimension: spindle 3.16x27.5x39.8mm
Weight: 70g (pros.)

Nu wil een nieuwe motor kopen en ik heb deze gevonden:

Turnigy:
Kv (rpm/v) 3700
Weight (g) 70
Max Current (A) 30
Resistance (mh) 0
Max Voltage (V) 15
Power(W) 700
Shaft A (mm) -
Length B (mm) 37
Diameter C (mm) 28
Can Length D (mm) 21
Total Length E (mm)

Kan ik deze Turnigy motor dan gebruiken?
Alvast bedankt!

... Dit zijn de specificaties van mijn (oude) motor:
...
Max Current: 30A
Lijkt me duidelijk: nee. Dn omdat je oude motor het loodje heeft gelegd, zou ik voor meer dan 35Ampère gaan. En zelfde Kv waarde.

Ik begreep dat het oude motortje gewoon op was. Dus als in versleten. Maakt de amperage dan veel uit Ron?

Dat is wel uniek zeg...bij Turnigy hebben ze dus een motor die maximaal op 15V kan en maximaal 30A mag trekken, en desondanks 700W levert! Bij mijn weten is p=V*I ofwel 15*30=450W :confused:

Wat ik weet is dat de labeling bij Turnigy niet altijd helemaal klopt. Mijn Gaui krijgt een 1300 Kv motor die in de praktijk 1400-1500 Kv is volgens een aantal Gaui bouwers die ik spreek.
Vraag van Jeroen is echter of hij deze Turnigy in z'n ouwe trex kan stoppen ;)

De vraag is of ik deze in mijn NiEUWE Trex kan stoppen:)

Het gaat mij er dan om of het past qua maat en dat het kan met de electronica. Niet dat alles dus doorbrand.

De ouwe motor is idd versleten. Hij is niet kapot gegaan door teveel stroom.

Een borstelloze motor kan niet verslijten, behalve de lagers en soms de as. En die zijn vrij goedkoop te vervangen...

Dr is als het goed is een nieuwe as te koop, dat kost je nog geen 5 euro gok ik. Dan de binnenschaal van je lager dr op lijmen met groene loctite, en hij slijt geen 2e keer door.

Ja, maar de HELE motor is gewoon kapot!!
Fijn dat je wilt meedenkt alleen ik heb een nieuwe motor nodig.

Daarom vraag ik alleen of de motor die IK gezien heb in mijn Trex 450 past en of dit ook kan met de stroom.

Ik begreep dat het oude motortje gewoon op was. Dus als in versleten. Maakt de amperage dan veel uit Ron?
Dan is hogere maximum stroom niet belangrijk. Kan geen kwaad bij motoren als Turnigy, hun specificaties zijn doorgaans eeeeh ... aan optimistische kant.

Dat is wel uniek zeg...bij Turnigy hebben ze dus een motor die maximaal op 15V kan en maximaal 30A mag trekken, en desondanks 700W levert! Bij mijn weten is p=V*I ofwel 15*30=450W :confused:

Motor gaat niet kapot van spanning (zo lang toerental niet te hoog wordt) maar van stroom. Het is voornamelijk de stroom die voor warmte/hitte zorgt door weerstandsverliezen in de koperdraad (wervelstroom- en hysteris-verliezen in de stator negeer ik even).

Laatst bewerkt:
Als je wat types noemt (van je oude en die Turnigy) wordt het veel makkelijker om daar wat zinnigs over te zeggen.

Mijn Align motor is vanmiddag naar de filistijnen gegaan en nu heb ik een nieuwe nodig.
Dit zijn de specificaties van mijn (oude) motor:

Input voltage: DC7.4~14.8v
Max output power:350W(prox.)
KV value:3700KV
Dimension: spindle 3.16x27.5x39.8mm
Weight: 70g (pros.)

Turnigy:
Kv (rpm/v) 3700
Weight (g) 70
Max Current (A) 30
Resistance (mh) 0
Max Voltage (V) 15
Power(W) 700
Shaft A (mm) -
Length B (mm) 37
Diameter C (mm) 28
Can Length D (mm) 21
Total Length E (mm)

Kan ik deze Turnigy motor dan gebruiken?
Alvast bedankt!

En dit dan?

Maar niet de maten van die Align motor. En van de Turnigy wel de maten maar niet de type-aanduiding.

Back