Turnigy Nano advies

  • Topicstarter Topicstarter AirPeter
  • Startdatum Startdatum
Wel valt het me echt op dat 2-3 cell nano er best veel postief te lezen is.
5-6 cell heel veel negatief. Moet toch ergens door komen...


Wie van jullie laad ze ook met 5C?
 
Ik tank hooguit met 2C als de nood hoog is, anders altijd met 1C.
Ik heb 4 laders en 6 accus, dus tsja, voor mij hoeft et niet ala-minute vol. ;)
Meerdere accus is makkelijker als het slechts 3s 2200mah packs betreft.
Als je met 6 cellige bakstenen vliegt kan et duur worden.
 
tc01 ik zit nog steeds te wachten op een antwoord van je ??

foto van die ballonen en welke paketten het betreft?
en 300 ampere met een f5b vertel eens?

mvg hans
 
tc01 ik zit nog steeds te wachten op een antwoord van je ??

foto van die ballonen en welke paketten het betreft?
en 300 ampere met een f5b vertel eens?

mvg hans

Goed lezen Hans, ik heb al gezegd wat er met de lipo's gebeurt is. Alles wat bol blijft staan gaat hier direct de kliko in.

Lees alle topics van het F5B forum maar eens door, dan zul je zien dat sommigen nog meer stroom verbruiken. De top zit tussen de 4,5 en 7 kilowatt op 4 of 6 s lipo's.
 
Wel valt het me echt op dat 2-3 cell nano er best veel postief te lezen is.
5-6 cell heel veel negatief. Moet toch ergens door komen...
Hoe meer cellen en hoe groter de cellen zijn hoe slechter de warmte afvoer bij de ingesloten cellen.
Lijkt mij de meest logische verklaring.
Maar dat geldt voor alle lipos.
Kleine ruimte tussen de cellen lijkt een oplossing maar of dat zo simpel te doen is weet ik niet.
 
Niet lullig bedoelt maar die techniek van jaren terug is te vergelijken met de gens ace van nu:confused: We praten over een heel nieuwe serie. Komen nu aan met bijna indentieke weerstand waarden en mijne scheelde 0,002v bij op 1 cell.
Na 1x laden+ gebruik was dat verschil ook weg.
Halen de nano,s niet nieuw.


Tja, als ik alles zo lees wat men allemaal schrijft over die Gen ace dingen mogen die maar tot 3,7 volt leeg getrokken worden. Dan waren en zijn die kokams van vroeger toch een heel stuk beter. die mochten leeg tot 3 volt per cel onbelast en dan was er nog niks aan de hand. De andere lipo's die ik nu heb gaan dus ook tot die grens bij mij en blijven het perfect doen. Die oude techniek was dus toch nog niet zo slecht dan..................
 
Tja, als ik alles zo lees wat men allemaal schrijft over die Gen ace dingen mogen die maar tot 3,7 volt leeg getrokken worden. Dan waren en zijn die kokams van vroeger toch een heel stuk beter. die mochten leeg tot 3 volt per cel onbelast en dan was er nog niks aan de hand. De andere lipo's die ik nu heb gaan dus ook tot die grens bij mij en blijven het perfect doen. Die oude techniek was dus toch nog niet zo slecht dan..................

Vroeger werd er nog niet zulke hoge vermogens ontladen...

Iig, mijne gaan tot 20 procent leeg elke vlucht(zoals aangeraden met elke lipo) en ze doen het al rond de 100 cycles nog steeds prima..
 
man, man, laat me niet lachen.

Als je de verhoudingen eens goed gaat leggen dan werden de eerste lipos zwaar over belast. Kokam (mr J.J. Long) gebruikte de modelvliegers als testcase voor wat zijn lipo's aan konden, en om te bewijzen dat ze redelijk veilig waren. Jammer dat al die info op modelvliegen.com weg is, daar kon je dat terug lezen. Op dit forum is misschien ook nog wel wat te vinden, maar dan moet de zoekfunctie meewerken, en dat doet die al enkele jaren niet.
 
Tja, als ik alles zo lees wat men allemaal schrijft over die Gen ace dingen mogen die maar tot 3,7 volt leeg getrokken worden. Dan waren en zijn die kokams van vroeger toch een heel stuk beter. die mochten leeg tot 3 volt per cel onbelast en dan was er nog niks aan de hand. De andere lipo's die ik nu heb gaan dus ook tot die grens bij mij en blijven het perfect doen. Die oude techniek was dus toch nog niet zo slecht dan..................
Dat wil dus zeggen dat bij 80% ontlading de kokams al tot 3V ingekakt zijn en de Gens ace maar tot 3.7V.
Veel minder spanningsverlies bij de moderne accus dus.
Ik geloof niet dat we zo gegevens kunnen vergelijken.
Dit maakt ook weer duidelijk dat de spanning geen maat is voor het ontladings percentage.;)
 
[...]. Jammer dat al die info op modelvliegen.com weg is, daar kon je dat terug lezen. Op dit forum is misschien ook nog wel wat te vinden, maar dan moet de zoekfunctie meewerken, en dat doet die al enkele jaren niet.
Met google kan je ook op een specifieke site zoeken zoals met: site:modelvliegen.com
misschien vind je het dan wel.
 
Back
Top