Turnigy nano tech 2S LiPo's

Discussie in 'F3P' gestart door HansL, 12 jan 2012.

  1. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
  2. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Hans,

    Vraag is reeds een paar keer gesteld, oplossing is om gewoon een toegewijdt JST strekkertje te gebruiken (wordt aangesloten via de rode (+) en zwarte (-) van de balancerkabel in de lipo zelf zodat je geen verloopstukken moet aanschaffen die blijkbaar moeilijk te vinden zijn).

    Die zijn bij de vleet te koop en de meeste ESC zijn ook met deze stekker uitgerust. Scheelt een paar gram in gewicht voor de puristen maar het is logistiek nog zo gemakkelijk.

    Stevo
     
  3. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Zegt hij dan op een forum waar de meeste lezers elke gram er één teveel vinden :)

    Unbalanced laden? Dan kan die blanceerstekker er meteen af en hou je enkel de JST nog over.
    Ik doe dit - unbalanced laden - met een bepaald setje Turnigy 3S 800 mAh Lipo's omdat de balanceerstekker niet past op de balancer. Tot nog toe geen problemen gemerkt.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2012
  4. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Beter nog... afzonderlijke adapter maken met 1 JST stekker en 2 balance stekkers die je op de balancer kan laten zitten. Geen extra gewicht voor de accu. Met dank aan het forum Accu & Laad techniek.

    Mijn excuses als die vraag al een paar keer eerder gesteld is. Er is echter zoveel info dat je uiteindelijk het bos tussen de bomen niet meer ziet - of is het nu net andersom. Ik probeer meestal eerst de zoekfunctie, maar omwille van niet altijd even toepasselijke titels (en daar zondig ik ook aan) geeft dat niet altijd het juiste resultaat...
     
  5. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Maar de tegenstekkers blijven dus niet vindbaar.
    Iemand suggesties? Misschien moet ik maar de hele balance stekker eraf halen en een standaard stekker op solderen.
     
  6. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
  7. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    ff omdraaien :)

    Deze zijn het zeker niet, want die heb ik (zie eerste post). Die nanotech 2S Lipo's hebben een stekkertje zitten met 3 draadjes - ground en 1 per cel, de stekker is dus ook 3 pins.

    Deze zijn in ieder geval geschikt voor een 2S Lipo... Nu nog de vraag of de stekkertjes van hetzelfde type zijn. Staan wel in backorder.
     
  8. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Ik heb ze besteld omdat ik ook een 2 cell lipo(turnigy) wil kunnen laden(buiten de zender) en wel die in mijn DX8, en daar zit ook zon achterlijk stekkertje aan(volgens mij dezelfde).....

    Suc6
     
  9. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    En al resultaat?

    Ik blijf voorlopig zoeken zonder resultaat, heb ondertussen al een hele voorraad laadkabels, overgangsbordjes, ...

    Links op de foto is een Turnigy 2S Lipo 800 mAh met een balanceer stekker type JST XH
    Rechts op de foto een Graupner 3S Lipo 450 mAh met een 'graupner' balanceer stekker.

    Ik ben dus nog altijd op zoek naar een stekkertje voor de middenste accu, een Turnigy nanotech 2S Lipo 180 mAh met een voorlopig onbekend type balanceer stekker.

    Het is dus geen JST XH, noch een 'graupner' type balanceer stekker. Het is evenmin een E flite stekker type 'mcp x' (aangezien dit maar 1 cel is heeft ie maar 2 pinnen, deze heeft er 3 aangezien het 2S is).

    Iemand suggesties?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina