Turnigy of Zippy accu's

Beste mensen,

Ik wil accu's bestellen voor mijn vliegtuig. Ik heb 4 cellen 20C 3000 - 3500 mha nodig. Zijn er mensen die ervaring hebben met accu's van Turnigy en Zippy Flightmax?

Bij voorbaat dank,

Eric

zippy's zijn zeker niet slecht maar voor weinig geld meer heb je de turnigy's die net waar meer "C's" kunnes geven.

ikzelf vlieg nu met 6s tunrigy's 30-40C op mijn Trex 500 ESP en ze blijven goed koel en geven veel power, ze zijn wel splinternieuw...

Laatst bewerkt:
zippy's zijn zeker niet slecht maar voor weinig geld meer heb je de turnigy's die net waar meer "C's" kunnes geven.

ikzelf vlieg nu met 6s tunrigy's 30-40C op mijn Trex 500 ESP en ze blijven goed koel en geven veel power, ze zijn wel splinternieuw...

Beste jaeneke,

Ik ben mij aan het oriënteren naar de aanschaf van zowel een Trex 500 ESP als natuurlijk de bijbehorende Lipo's. De 6s tunrigy's 30-40C; hoeveel mAh is deze? En als je het niet te gek maakt qua vliegen, hoelang kun je er dan mee vliegen?

Met vriendelijke groeten,

Jan-Willem

Beste jaeneke,

Ik ben mij aan het oriënteren naar de aanschaf van zowel een Trex 500 ESP als natuurlijk de bijbehorende Lipo's. De 6s tunrigy's 30-40C; hoeveel mAh is deze? En als je het niet te gek maakt qua vliegen, hoelang kun je er dan mee vliegen?

Met vriendelijke groeten,

Jan-Willem

wel mijn lipo's zijn spiksplinternieuw en ze hebben altijd enkele cycles nodig om 'wakker' te worden dus hiermee rekening houdende :

-vliegtijd met lichte 3D is 5min en dan zijn de lipo's tussen de 75 en de 80% leeggetrokken.
-mijn lipo's zijn 30-40C en 3000mah

ik heb wel de battery tray verlaagd dmv de 4 gaatjes iets lager de boren en de tray te laten zakken, dit zorgt voor extra ruimte voor de lipo zodat de canopy er makkelijker op gaat.

hmm over die turnigy 5000 mah 20c 2s klein vraagje ik vind die lipo pack erg licht of ben ik nou fout??

De Zippy FlightMax serie wordt vervangen door de Turnigy serie. Dus langzamerhand zullen er steeds minder FlightMax LiPo's leverbaar zijn (er zijn er al een groot aantal niet meer in het overzicht maar als je de productcode invoert of op de wishlist hebt staan, zie je ze nog wel). Het assortiment Turnigy LiPo's groeit met de dag. ;)

Er zit natuurlijk wel een flink verschil tussen een LiPo van Zippy/Turnigy en de gerenomeerde merken. Ik heb bijvoorbeeld Graupner 4S 3400mAh 20/25C LiPo's en daar kan ik langer mee vliegen dan met een Turnigy 4S 4000mAh 20/30C. Ook de balans tussen de cellen onderling is bij de Graupner veel beter dan bij de Turnigy (resp. 0,12V en 0,35V max. verschil tussen hoogste en laagste spanning per cel). Maar ja, daar is de prijs ook naar. :yes:

amai dan heb ik véél geluk met mijn packs van turnigy(6s 3000mah), ik kan er even lang mee vliegen dan met mijn 5s flightpower 3200mah en ze worden véél minder warm én de maximum voltage waarde tussen de cellen is 0.012V zie ik hier op mijn lader + lipochecker...(dit is na een ontlading op de heli gemeten, bij het opladen zit er nog niet eens 0.003V tussen)

ik ben er erg tevreden van alleen vind ik dat deze packs van turnigy de laatste minuut wel voel inzakken, lichte 3D gaat nog maar niet meer dicht bij de grond want daar zijn mijn servo's niet meer snel genoeg voor dan.(tov de power)

amai dan heb ik véél geluk met mijn packs van turnigy(6s 3000mah), ik kan er even lang mee vliegen dan met mijn 5s flightpower 3200mah en ze worden véél minder warm én de maximum voltage waarde tussen de cellen is 0.012V zie ik hier op mijn lader + lipochecker...(dit is na een ontlading op de heli gemeten, bij het opladen zit er nog niet eens 0.003V tussen)
Alle FlightPowers heb ik weggegooid. Na zo'n 50 à 60 keer gebruik zijn die hopeloos slecht geworden, sommige (3S 2500mAh's) leverden amper nog de helft van de capaciteit, waren niet meer goed in balans te krijgen (lees één van de drie cellen was sneller leeg dan de andere twee) etc. Voor mij geen FlightPowers meer. :nooo: Ook nieuwe FlightPowers leverden bij extreme belasting met moeite 16C à 18C en werden lekker heet, meer dan hand warm. Op diverse fora wordt ook regelmatig geklaagd over de FlightPowers. Naar schijnt zijn hun nieuwe LiPo's beter van kwaliteit.

Wat betreft flightpower ben ik het helemaal met je eens, rommel. Maar hier:
Er zit natuurlijk wel een flink verschil tussen een LiPo van Zippy/Turnigy en de gerenomeerde merken.

Ben ik het niet mee eens. Zippy/Turnigy doen het net zo goed als alle lipo's van gerenommeerde merken, behalve mogelijk de nieuwe hyperions en/of flightpowers..

Het enige verschil, is de prijs.

Alle FlightPowers heb ik weggegooid. Na zo'n 50 à 60 keer gebruik zijn die hopeloos slecht geworden, sommige (3S 2500mAh's) leverden amper nog de helft van de capaciteit, waren niet meer goed in balans te krijgen (lees één van de drie cellen was sneller leeg dan de andere twee) etc. Voor mij geen FlightPowers meer. :nooo: Ook nieuwe FlightPowers leverden bij extreme belasting met moeite 16C à 18C en werden lekker heet, meer dan hand warm. Op diverse fora wordt ook regelmatig geklaagd over de FlightPowers. Naar schijnt zijn hun nieuwe LiPo's beter van kwaliteit.

idd ik had 3 nieuwe 5s flightpowers 3200mah gekocht en 3 3s 2200mah flightpowers gekregen bij de Trex 450 die ik van een vriend had afgekocht, van die 5s is er dus ééntje vroegtijdig overleden omdat ik die per ongeluk iets te diep ontladen had.
ipv 3200 gaat er nu nog maar max 2200 in(100% volgens lader, dus deze is kapot).

bij de 3s'en wist ik dat ze versleten waren, ik had ze er gewoon bij gekregen omdat ze zo slecht waren.
in deze lipo's gaat amper nog maar 1600mah in met serieus persen, mijn maat vertelde mij dat deze ook niet zo oud waren, ze zijn wel redelijk wat gebruikt maar de beloofde 2-300 cyclussen hebben deze noooit of te nimmer gehaald.

een andere maat vliegt ook met flightpower 3s op zijn thunder tiger en Trex 450 en ook deze heben hetzelfde probleem, hij heeft bijgehouden hoeveel cyclussen zijn lipo's hebben gehad en de meest gebruikte heeft 7 cyclussen achter de rug(!!!!).

echt schandalig voor zo'n dure lipo's te zijn, ik vind het echt rommel, die 3s zippy's die ik heb voor de 450 geven tenminste wat er op de verpakking staat + lopen ook veel koeler.
voor mij geen dure k*t lipo's meer maar goedkope 'rommel', die doen het tenslotte nog altijd 10X beter en meestal ook 10X langer ! :worship:

Wat betreft flightpower ben ik het helemaal met je eens, rommel. Maar hier:

Ben ik het niet mee eens. Zippy/Turnigy doen het net zo goed als alle lipo's van gerenommeerde merken, behalve mogelijk de nieuwe hyperions en/of flightpowers..

Het enige verschil, is de prijs.

ja die van mij presteren iig goed maar deze zijn gloednieuw met 5 cyclussen achter de rug, ben benieuwd hoe ze zich houden na 50 cyclussen.

maar tjah, maakt eigenlijk niet zoveel uit, als ze de 50 cyclussen halen ben ik happy want ze kosten toch maar 55€/st incl. verzenden ipv 142€ voor die 5s flightpower zooi die amper 20 cyclussen kunnen halen...

De zippy packs die ik gebruik in mijn WindS, zijn inmiddels ruim over de 100 cycles en nog geen prestatievermindering merkbaar.

De 3S flightpower packs die ik ooit gekocht had voor een kleiner kistje zijn na 50 cycles amper bruikbaar. Een graupner lipo: idem. LRP: nog slechter, voor zover mogelijk.

dat klinkt goed voor mijn turnigy's !

eigenlijk kan het ook niet anders, na evenveel vliegtijd zijn de turnigy's bij mij ruim 20° koeler dan de flightpowers terwijl de flightpowers op papier méér amperes konden leveren...
en minder warmte = langere levensduur ! :D:cool:

Zag laatst bij een mede vlieger.

Die vliegt met 6 cell 5000/6000Mah.

Hacker lipo met zelfde aantal C werden warmer en sneller de puf eruit dan
rhino lipo,s met gelijke waardes zelfde C etc.

zippy, rhino, flighmax en turnigy allemaal niks mis mee..

De paarse Hacker's zijn gewoon FlightPowers met een andere sticker onder de folie. ;)

Toch worden mijn Graupners minder warm dan de Zippy's. :yes: Het feit dat ze zwaarder zijn (ruim 15% meer gewicht voor de kale accu) verklaart ook wel waarom ze langer presteren. :? Desalniettemin blijven de Zipp's/Turnigy's een mooi alternatief: 4 pakketten voor de prijs van 1 compenseert een hoop. ;) :lol:

Ik zit nu op 50 vluchtjes met de Flightmax 5s 5000 mah , accu`s zijn nog als nieuw en worden nauwelijks warm. Dit zijn tot nu toe de beste accu`s die ik ooit heb gebruikt. Ik heb nog een iets oudere Zippy-R 5s 4800, en die heeft duidelijk minder punch, maar haalt nog altijd zijn specs :p

@ sleurhutje: Bij werden graupners warmer dan 2 zippy,s die ik had, zelfde waardes.
Dus die conclusie kun je niet trekken, is slechts 1 vergelijking.

De hobbycity accu,s zijn gewoon zeker gelijk aan de A merken lipo,s.
Bij de een werkt de merk accu beter bij de ander de zippy, rhino etc.
Wat dus neer komt overal op +- gelijkwaardig.

Denk wel dat als je accu,s vergelijkt dat je nieuwe moet vergelijken met elkaar of even oude met +- zelfde staat.

Want een nieuwe graupner met oude zippy...., de techniek gaat nu eenmaal verder.

Nieuwe flightmax van rhelie zal mede daardoor het ook beter doen dan de oudere zippy.

Zelfde geld als je ze vergelijkt met andere merk accu,s.

Heb hier 2 x zippy 2500 3 cell met 21A continu en deze zijn nog steeds erg goed na zon 125x gebruik.

Als je dan er de prijs naast zet.

Dan zijn de hobbycity accu,s gewoon DE winnaar.
Want ze zijn de helft van de prijs en ook al vind je je ...Merk 5% beter.
Tja, dan nog is het niet in verhouding.

Laatst bewerkt:
Wat betreft de nieuwste lipo technieken loopt hobbycity ook niet achter hoor.
Kijk hier maar eens, 40c continu ontladen en laden met 5C !
5C laden zou ik persoonlijk niet doen maar 2 of 3C zou moeten kunnen.

Hobby King Twitter Feed

Back