Turnigy Typhoon 500H Heli Motor 1800kv draait wel heel erg veel toeren??

Tadango

Forum veteraan
Ik heb een HK500 en wou de headspeed in de kontronik jazz even goedzetten maar zelfs de laagste stand draait al bloed hard. Dus even de regelaar van govenor afgehaald om de kijken hoeveel vermogen er nodig is om de boel op een leuk toerental te krijgen........ 2400 toeren bij 12%........ da's wel heeeeeeeeeeeel erg slecht. Ik had 1500 max verwacht, of minder. 13t tandwiel op 5s lipo, dat mag nog niet zo hard gaan zou je zeggen? Nu snap ik wel waarom ze zo'n idioot zware regelaar aanbevelen ;)

Wie heeft ervaring met deze motor?

Eens zoeken naar kleinere tandwielen.....

Dat heeft toch niets met de zwaarte van de regelaar te maken?

Des te zwaarder de regelaar, de groter de motor die je eraan kunt hangen.
Hang je er een klein motortje aan, loopt ie net zo hard als de grote zou lopen.
Doorgaans doe je dat niet zo snel, maar zo zou het moeten werken.

Hoe staan je throttlecurves waarmee je test?
Of staat de hele throttle curve op 12 %?

Staan in de regelaar de andere zaken wel goed, zoals timing en vliegtuig/helistand etc?

Timing edg worden automatisch geregeld en hebben nauwelijks invloed op de snelheid van de motor en zijn meer voor de efficientie.

12% stick input in normale vliegtuig stand en de heli draait al 2400 toeren. Dat is een probleem want de regelaar is zo erg inefficient en wordt dus zwaar belast. Daarom bevelen ze een 80A regelaar aan want die kan je veel meer mishandelen dan een 40A, ook al zit de gemiddelde stroom rond de 25A. De pieken zijn enorm hoog bij deze motor.

Ik ga zo eens kijken hoeveel meer mijn 4s packs wegen..... heb toch nog iets meer gewicht voorin nodig :)

Het klopt dat die motor erg veel toeren draait. Eigenlijk voor het mooie ook echt te veel.
Ik heb hem in mijn traumaheli zitten en draai hem dan met 12 tands tandwiel op 6 cellen en de 80 ampere Plush regelaar van Turnigy.

Gascurve staat ook erg laag in mijn setup maar vliegt verder wel goed.

2400 rpm bij 12 procent valt wel mee.. als het motor rpm is in ieder geval.

heb je de jazz wel gecalibreerd aan de zender??

Jazz heb ik ingeregeld dus volgas ziet hij tijdens het kiezen van de modus toch? Zou niet weten hoe hij anders ingeregeld zou moeten worden.

4s accu weegt 100g meer, maar dan 5000 mAh tov 3000. Hij was ook staartlastig dus dat is wel een goede keus denk ik. Nog draait hij enorm veel toeren....

en 2400 toeren op de kop ;) Zonder bladen maar dat moet niet zoveel uit maken......

Lijkt mij toch dat iets niet klopt dan... hoe meet je die toeren.. hoe klinkt het.. maak desnoods eens een vid..

Wat gebeurd er als je de th curve hoger zet??

gebruik je futaba? zo ja, gaskanaal reversen. kan best zijn dat je nu gewoon op volgas stand zit..

gas reverse is het niet, dat ondersteund de kontronik ook.

wellicht klinkt het ook enger dan dat hij echt veel toeren draait. Met bladen erop zakt het toch een hoop gelukkig op 4s. Toch heb ik het toerental overdag gemeten. Ik zal morgen gewoon eens kijken bij wel toerental hij lekker wil gaan liften. Als dat bij minder dan 50% vermogen is dan klopt het echt niet.

Het is heel simpel.. meer dan 1800x13x14.8 gedeeld door het aantal tanden op t main gear zal die nooit gaan draaien.. das niet meer dan 2200 rpm.. dus ookal staat die regelaar op 100 procent. kans op brekende bladen/spindels is er niet..

Ik denk dat mijn meting toch ergens niet klopt...... met 4s moest de regelaar naar 80% en dan nog mag er iets bij voor acro. Ik zal eens gaan meten opnieuw, hier klopt iets niet :)

Back