Turnigy wood prop

Ik heb dezelfde op een super chipmunck gehad en deze was zeer slecht gebalanceerd ik heb een poging gedaan om het in orde te krijgen maar het was hopeloos. Hij is dan maar brand hout geworden.

dus kijk ff na of hij een beetje in balans is .

Loodkogels?
Hoe doe je dat dan?

Ik vind balanceren altijd lastig.
Je weet nooit waar in het zwaardere blad het extra gewicht zit.
Ik merk met de kleine propjes die ik van hk koop ook veel onbalans.

Ik maakte vroeger van kapotte 2 blads Menz prop 3 blads .

Niet met alu schijven zoals Menz dat nu heeft maar met schijven uit 5 mm vliegtuig sperrholz.

En omdat in de bladen vaak veel verschil zat (ze werden wel op gewicht sorteert) gebruikten we schrootkogels.

Er werd in de lengte van het lichtste blad aan de achterkant gaatjes geboort en 1 kogeltje er in gedrukt . (van het dikste deel uitgaand naar links en rechts)
Als het bijna van balans paste werden de gaatjes nog met Epoxy afgedicht .

Zo kregen we elke prop grof gebalanceerd , de rest werd met lak gedaan.

Mvg Johan

Het zal best goed werken maar ik ben als de dood voor lood in props of rotors.

Mijn broer heeft namelijk een oog verloren toen een loden veter uit zijn rotor kwam zetten.

Vandaar mijn angst, ik stond er namelijk met mijn neus boven op, en het was geen prettig gezicht.

Zo balanceer ik:
Met loden viskogels in de prop-hub. Gat is zodanig pas dat de kogels aangestampt moeten worden met een stukje rond. Beetje lijm erin en dat komt er nooit meer uit.

Indien nodig in beide richtingen balanceren.

prop1_450-337.jpg

Hoe zit dat eigenlijk met trillingen? Gisteren is mijn TGS 6x4E binnengekomen en die ziet er goed uit. Nu heb ik hem gemonteerd, maar geeft een constante vibratie. vooral op halfgas klinkt het niet echt soepel. Aangezien het maar dunne propjes zijn, vroeg ik mij af hoe ik deze nou een beetje trillingsvrij kan maken. Hem bijschuren lijkt mij daarom niet echt een optie. Of maakt een beetje trillen niet zo veel uit?
Misschien ligt het aan de prop adapter?

Trouwens erg vervelend voor je broer Bertus, en voor jou natuurlijk ook.

Alvast bedankt,

Groeten Marc

Laatst bewerkt:
We gaan misschien wel offtopic maar toch wil ik de vraag even stellen.
Je weet toch nooit aan welke kan van he blad hij te zwaar is?
Voor hetzelfde geld zit in de tip van de prop een zwaarder stukje.
Dan lijkt op de balans dat hij door het lood in evenwicht is maar dat is hij zeker niet.
Of heb ik het nu mis?

Ik zou inderdaad als het lood zo zit minder bang zijn.
Al maak je de prop er niet steviger op zo.
Daar komen juist de meeste trekkrachten op.
Maar ja het verleden poets je niet zo maar weg.

Je krijgt elke houten prop gebalanceerd , desnoods met loodkogels .

Mvg Johan
Waarschijnlijk wel. Maar het sop moet de kolen waard zijn. als ik $2 betaal voor een prop en ik moet die half afschuren of gaan vullen met lood is dat toch echt wel overdreven.

Als ik ze hier koop en ze verschillen zo hard als dat de turnigy afweek dan breng ik de prop gewoon terug.

Het minste wat je kan verwachten is dat de prop toch ongeveer in balans is.

Gisteren is mijn TGS 6x4E binnengekomen en die ziet er goed uit...... Aangezien het maar dunne propjes zijn, vroeg ik mij af hoe ik deze nou een beetje trillingsvrij kan maken. Hem bijschuren lijkt mij daarom niet echt een optie. Of maakt een beetje trillen niet zo veel uit?
Misschien ligt het aan de prop adapter?
Met een stukje plakband kan je al veel doen.
En als propadapter altijd een nemen die een klemkonus heeft.

Waarschijnlijk wel. Maar het sop moet de kolen waard zijn. als ik $2 betaal voor een prop en ik moet die half afschuren of gaan vullen met lood is dat toch echt wel overdreven.

Als ik ze hier koop en ze verschillen zo hard als dat de turnigy afweek dan breng ik de prop gewoon terug.

Het minste wat je kan verwachten is dat de prop toch ongeveer in balans is.

Van 2$ props verwacht ik helemaal niks , gebruik ze ook niet .

Van hout gebruik ik alleen Menz.;)

Mvg Johan

Gisteren is mijn TGS 6x4E binnengekomen en die ziet er goed uit. Nu heb ik hem gemonteerd,..... Aangezien het maar dunne propjes zijn, vroeg ik mij af hoe ik deze nou een beetje trillingsvrij kan maken. Hem bijschuren lijkt mij daarom niet echt een optie. .

Alvast bedankt,

Groeten Marc

Gewoon schuren aan de achterzijde van het blad.
Als het echt heeeel erg veel is dan gewicht toevoegen op het andere blad. Bv epoxy, plakband of wat secondelijm met activator.

Die propjes hebben allemaal behoorlijk onbalans en aangezien je de prop ook wel op wat toeren zal draaien is balanceren noodzaak. Adaptor kan ook maar dat moet je dan maar even nakijken.

Laatst bewerkt:
Hij is goed gebalanceerd (zoals alles HK props tot nu toe) geen rare dingen gezien op de testbank waarvan hier de resultaten: (TR42-50A 700KV motor, 4S nano tech 25-50C, 60A plush ESC) 34A en genereert 520W (12x6 APC style die ervoor op stond gaf 39A en 502W)

Ik vind het een mooie vorm prop.
Fijn dat hij goed in balans is.

Nog even een vraagje zou jij de volgende keer je foto willen verkleinen.
Mijn computer krijgt gelijk de hik.:(
Bij voorbaat dank.:bday:

Hij is goed gebalanceerd (zoals alles HK props tot nu toe) geen rare dingen gezien op de testbank waarvan hier de resultaten: (TR42-50A 700KV motor, 4S nano tech 25-50C, 60A plush ESC) 34A en genereert 520W (12x6 APC style die ervoor op stond gaf 39A en 502W)

Lijkt ( is misschien ) een kopie van de Xoar electro-prop ?

Laatst bewerkt:
Back