TV - Man bijt Hond komt opname maken op DRRA lanceerdag.

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door SWT, 20 mei 2005.

  1. SWT

    SWT

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    165
    Hi allemaal,
    Als het weer het toelaat en de DRRA lanceerdag gaat door, dan komt Man bijt Hond een opname maken in Almere. Kijk op de SWT Rocketry website voor meer informatie.
    http://www.raket.info
     
  2. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    welke site? jou link gaat naar een site voor adsl... :roll:

    Groeten Halmar
     
  3. SWT

    SWT

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    165
    Sorry, tikfout
    http://www.raket.info
     
  4. SWT

    SWT

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    165
    Helaas, het bestuur vond de weersverwachting te slecht. Lanceerdag gaat dus niet door...
     
  5. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Henk, de weersverwachting WAS ook te slecht. Helaas leek het gisteren een aardige dag, maar 's avonds bij het weer op TV zag je mooie regenbuien rond amsterdam en de zuidwesthoek van Flevoland (= ons lanceerterrein). Volgende week beter. Groet, Bas
     
  6. drramember

    drramember Guest

    Het bestuur weegt alle factoren altijd goed af en probeert alle belangen te behartigen. Dit betekent ook de belangen van mensen die niet naast Almere wonen maar bijv. uit Eindhoven, Duitsland of Limburg komen. Als een dag dan niet duidelijk de verwachting voor goed weer heeft, dan wordt de boel meestal een week verschoven. Helaas blijven het weersverwachtigen en kan de keus, achteraf, dan wel eens minder gunstig uitpakken.

    De verwachtingen liepen uiteen van regenkans 30-80% en wind 2-5 Bft. De keus om dan de boel een week door te schuiven was niet eenvoudig, maar ook gezien het voorgaande bericht en de hoeveelheid wind ter plaatse lijkt mij dat het bestuur de goede keuze heeft gemaakt.

    Een ander punt is dat het terrein helaas ook flink nat was van de vele regen de dag ervoor. Als al je uitgestalde spullen kletsnat regenen is de dag in ieder geval niet leuk lijkt me...

    Laten we hopen op veel beter weer op de 28e! Tot dan!
    :D
     
  7. SWT

    SWT

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    165
    Gutsie...
    Zeg ik alleen maar dat het bestuur het weer te slecht vond. Komt KJ ook hier een heel verhaal houden.
    Nou zeg...
     
  8. SWT

    SWT

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    165
    O ja, KJ is Klaas-Jan van Til, de voorzitter van de DRRA.
    Verschuilt zich achter drramember.
    T'is maar dat je het weet...
     
  9. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Henk, wat wil je nou eigenlijk allemaal bereiken?
     
  10. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Het lijkt mij verstandig dat jullie de interne problemen van de vereniging eerst eens op het veld of in het clubgebouw uitpraten in plaats van dit hier te gaan ventileren. Op deze manier is het voor niemand een goede zaak. Dus beperk je tot de normale dingen en regel de rest op een andere manier.
     
  11. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    Balen dat het weer te slecht was om te vliegen.

    Gelukkig kan ik er dan volgende week wel bij zijn. Als de baas tenminste niet besluit dat ik iets anders moet doen met mijn vrije tijd.

    Zelf zat ik in Duidsland dit weekend op de RJD. En het was waanzinnig. mooi weer, geen wind en geen regen :)

    Waanzinig groot veld ,en een plafond van 2000 meter. En ik ben daar geheel tegen mijn gewoonte niet eens over heen gegaan :-D

    Het mooie van dit soort lanceerdagen is dat je er bijna alles kunt vliegen, en dus ook je zelf bouwmoteren kunt testen. En ik kan jullie verzekeren dat het een enorme kick geeft als je andere mensen ziet Drag-racen met motoren die je zelf hebt ontwikkeld.



    Op het forum van onze Duitse modelbouw vrienden, staat een draadje over de RJD met een berg hele mooie foto's ,waar onder de laatse vlucht van de Saturnus.

    http://www.raketenmodellbau.org

    Ik wil ieder een bij deze dan ook uitnogdigen op een bezoek te brengen aan de BC-Tagen (eind augustus)

    Dit een lanceer weekend voor experimentele raketbouw. Waar ieder een die intresse heeft voor raketten welkom is.

    Als je vragen hebt of adressen wilt even pden of zo.
     
  12. SWT

    SWT

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    165
    Je hebt helemaal gelijk.
    Ik maak er melding van dat de lanceerdag niet kon doorgaan.
    Komt de voorzitter daar even met een heel verhaal overheen.
    Ik denk dat hij dan ook de man is die je moet aanspreken.
    De voorzitter is een dusdanige controlfreak dat hij zelfs de dingen op dit forum naar zijn hand wil zetten. Daaarom heeft hij het kaartje van de lanceerplaats laten verwijderen.
    Ik stel voor dat KJ zich tot zijn eigen forum beperkt.
     
  13. Jessica Fly

    Jessica Fly Guest

    Hee mensen,

    pff, waar gaat dit over, het is nu komende zaterdag toch?

    Ik vind het heel leuk dat Halmar en Theo enthousiast zijn en eens willen komen kijken. Dit is waar het mij echt omgaat, niet dat gezeur, pfff.

    Heren, jullie zijn van harte welkom, lijkt me hartstikke leuk als jullie komen!

    Groetjes, Jessica
     
  14. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    He Jess gooi die ouwe van je eens een plens koud water in zijn nek en sluit hem op in zijn bouwhok. Dan zal ik zaterdag zijn timertje mee brengen :)


    Oja helemaal vergeten de Basterd motoren hebben tegenwoordig een CE nr en zijn dus niet meer experimeteel :-D.
    Kortom als ik me niet vergis en de regels goed interpeteer mag ik er dus op niet tripoli dagen mee vliegen. En zaterdag is beslist geen tripoli dag.

    Tripoli certificering voor de casing komt ergens volgend jaar :)

    En dan hoop ik ook de nieuwe brandstof klaar te hebben.


    En dan nog meer goed niews .Jaja het kan niet op vanavond

    Er komen nieuwe TSP motoren aan. En ik heb de eerste op proef binnen gekregen. Als ik mijn test raket af krijg dan zal ik er zaterdag als het weer mee zit er een aantal vliegen.

    Stop wel wat in je oren want ze maken een enorme herrie.

    Duimen dus voor een strak blauwe lucht want verf gaat op me raket dat gaat niet lukken voor zaterdag. en ik heb geen zin om er weer een kwijt te raken.
     
  15. SWT

    SWT

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    165
    He, wat is dat.
    Dochter opstoken?
    Geeft niks hoor.
    Kijk meer even naar de foto.
    Daar opsluiten is geen straf!
    (Is een oude foto. Hok is nog beter geworden. Binnenkort nieuwe foto...)
    [​IMG]

    Groetjes,
    Henk

    Aanpassing 24 mei: Sorry voor de veel te grote foto.
    Vervangen door een normaal formaat.
     
  16. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Henk, Jan-Hein en Jessica,
    Nemen jullie zaterdag ook zonnebrand mee?

    Het wordt super lanceerweer (zelfs volgens de link op de DRRA site) met zelfs kans op 30C !?!?!?!
    Dus die blauwe lucht voor Jan-Hein moet geen probleem zijn.

    Jan-Hein, zorg je ervoor dat je Herrie-motor het Zweeds Bikiniteam niet bang maakt???? Anders komen ze misschien niet...

    Helaas heb ik nog geen nieuwe raket om mee te nemen...
    (sorry ik heb niet hard genoeg gebouwd)

    Tot Zaterdag,

    Bas

    Sea Bottom Rockets
    Also underwater!!!
     
  17. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    Ik moet er ook nog even tegen aan en electronica in mijn raket zetten, anders kom ik weer net zo snel omlaag als ik omhoog ga.

    zonnebrand neem ik zeker dit keer wel mee ja, en mijn camera ;-)

    Ik zal ook watjes mee brengen voor in de oren.

    Tot Zaterdag.
     
  18. Jessica Fly

    Jessica Fly Guest

    team?????
    mis ik iets??? ;)
     
  19. Jessica Fly

    Jessica Fly Guest

    Hee mensen!

    Ik heb examens maar nl en engels zullen wel goed komen. Dus ik ben wel van de partij denk ik...

    En als het stralend weer wordt is dat helemaal goed.

    doegies,
     
  20. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    net mijn raket gewogen 628 gram.

    Kan ik dus Zaterdag makkelijk met een TSP G40 vliegen.
     

Deel Deze Pagina