tv programma

• Topicstarter Topicstarter jackglen
  • Startdatum Startdatum
J

jackglen

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een tv programma gericht op rc modelbouw !!
Dit mag zijn in Engeland, duitsland, enz.......

Is er iemand die zo'n programma kent bij bv de BBC

Alvast bedankt voor al jullie reacties !!!!!!!!!!!!!

Jack :?:

Mischien dat ik dat ooit ga maken :wink: Na vis-tv, huis-tuin en keuken tv, kan modelbouw-tv er ook ook nog wel bij... Ik en Myrna Goossen... Vlak voor Campinglife...

:wink:

Robert

Ik vind het nog niet zo'n slecht idee. :D

Ze kunnen best wat meer van de hobby laten zien bij het Discovery programma RobotWars.
Waarom alleen die slopers, laat eens een dogfight zien met een vos en de jagers in de lucht. Wie O Wie haalt het grootste stuk afzet lint van m'n kont af.

Gewoon voorstellen en doorgaan Robert.

Greetz 8)

Ik was jaren geleden een paar maanden in Phoenix Arizona, en daar draaide elke week een programma van een uur over modelvliegen.

Ik wist niet wat ik zag :)

Inderdaad was er een paar maanden geleden een RC programma op Discovery, alleen weet ik niet of het nu nog draait. Het werd helaas wel om half één 's nachts geprogrammeerd en de in de zelfde week op een middag herhaald.
Ze behandelden verschillende alle takken van de hobby, rijden, vliegen en varen. Ook lieten ze de bouw van modellen zien. Voor ons zeer interessant en zou ook op de nederlandse buis moeten.

Ik heb onlangs een programma voorstel gedaan naar SBS, alleen nog geen respons op gekregen. Lijkt me wel leuk om mee tedoen aan een test programma. We blijven proberen...

Voor een tijd terug was er ook een stuk over model"vliegen"...
Ging geloof ik over een nikko skywatcher of zo........
O,ja consumentenbond............

Ik weet weer de titel niet meer maar op de BBC is eens een reeks over modelbouw geweest. Verschillende afleveringen van een half uur waar elke aflevering een andere tak van modelbouw aan bod kwam: modelvliegen (vrijvlucht, LB en RC), boten (Vrijvaren?, zeilen, stoom, en gemotoriseerd), auto's en treinen. Ergens heb ik het nog op video (maar ik heb al jaren geen video recorder en geen TV meer in huis). Het moet van eind jaren 70 begin jaren 80 geweest zijn aan de modellen en zenders te zien). Was echt wel een goede reeks.
Wat me er het beste van bijgebleven is, was de reportage van de speedbootjes. Die man ging in het water staan met lieslaarzen en stond tot ongeveer aan zijn kruis in het water. Vervolgens lanceerden ze hun hydro-speed ding met 10cc (zo'n smal rompje met 2 vlottertjes aan de zijkanten, ik weet niet hoe dat noemt). De vijver was net groot geoeg om rondjes te varen. Telkens kwam die op een metertje voor de man in het water voorbij tegen wat ze zeiden 80mph. Moet er niet aan denken als de straal een metertje groter werd...

Robert.

Myrna Goossen kennende wordt dat alleen maar lachen en zal er van vliegen niet veel komen :lol: :lol: :lol:

Janneman

wie weet hoe het programma over RC op Discovery heet ?

Het is enkele maansen geleden uitgezonden

jack

Hello,

Heb al een tijd niet gekeken.
Maar voor de schotel bezitters kon ( kan ) er gekeken worden naar de zender "AB Moteurs" via de Hotbird.
Ik meen 1 keer in de week een half uur lang kwam er van alles door het beeld.
Van wedstrijden en shows tot demo's.
Mijn Frans is net zo goed als mijn Chinees dus ..... het programma boekje is voor mij niet te lezen.
Voor de liefhebbers is hier hun site.

http://ft02.abmoteurs.com

Ik zal weer eens gaan zappen voor meer info.

mvg,
Ruud

Back