Twee schepen botsen frontaal...

daarna
oww, f*ck!!:worship:

tja, dat zou ik wel zeggen, maar gelukkig blijven ze drijven!

Toch wel een knap staaltje stuurmanskunst. Het was zo te zien in beide gevallen makkelijker geweest om elkaar niet te raken:worship:

Eerste regel op het water:
Goed zeemanschap. In beide filmpjes een "fail".

Regel nummer twee:
Kleintje wijkt voor groot. Oftewel, dat kleine zeilbootje uit 't
tweede filmpje had duidelijk géén voorrang.

En dat het eerste ongeluk te voorkomen was geweest... tsja,
allebei een KLEIN beetje bijsturen de goeie kant op. Maar d'r
zal wel meer gespeeld hebben tussen de kapiteins...

Regel nummer twee:
Kleintje wijkt voor groot. Oftewel, dat kleine zeilbootje uit 't
tweede filmpje had duidelijk géén voorrang.
Als het een ferry betreft geldt eerst nog de regel dat pleziervaart wijkt voor beroepsvaart. Maar hoe dan ook, die zeilboot, (was)trouwens een mooie, had moeten wijken.

Het zeeaanvarings regelement is anders dan dat wat je met je klein vaarbewijs krijgt. Op zee bestaat er geen verschil tussen groot en klein. Een zeilboot heeft voorrang op een motorschip. Ik zelf zou de gok niet wagen, ik heb zelf jaren gevaren en weet dat er aanboord gedacht word ik ben lekker toch groter. Wat betreft de twee motorboten, de boot van waar af gefilmd is is fout, ander schip komt stuurboord in en heeft voorrang.

Het zeeaanvarings regelement is anders dan dat wat je met je klein vaarbewijs krijgt. Op zee bestaat er geen verschil tussen groot en klein. Een zeilboot heeft voorrang op een motorschip. Ik zelf zou de gok niet wagen, ik heb zelf jaren gevaren en weet dat er aanboord gedacht word ik ben lekker toch groter. Wat betreft de twee motorboten, de boot van waar af gefilmd is is fout, ander schip komt stuurboord in en heeft voorrang.
de ferry is altijd nog beroepsvaart en die gaat altijd voor pleziervaart dus de kleine zit fout die ferry kan trouwens nauwelijks uitwijken

Back