tweede leven ceramic lagers

Ja ik ga ook naar Rozenburg. vliegen dat weet ik nog niet
De 70 mm heb ik 118k laten draaien geweldig wat een stuwdruk zonder conische met conische misschien iets te veel geknepen het lijkt of hij dan uit geblazen wordt hij stopt na eerst te flokkeren met een rook pluim.
Ik zal een iets andere uit laat conische maken Wie weet hoe dit ontstaat
Zo heeft hij al veel te veel stuw druk voor de sallamander bij 100k is het meer dan genoeg denk ik.
Gr Gerrit Jan. Ik was nog vergeten te melden 3 mm van turbine wiel gemeten bij 118 k minder dan 300 graden
 
Geweldig Gerrit Jan.

Lekker koud.
En inderdaad indien de stuwcone te veel geknepen is, wil de handel flame outs krijgen. Er kunnen verschillende reden zijn, ( zonder verdere parameters te weten).
Kan zijn dat de vlam teveel voorin blijft en daardoor de stick niet voldoende over de hele lengt op temp komt ( dus witte kero damp die niet ontbrandt).
Je motortje is sowie so erg koel...
Kan ook zijn (maar is onwaarschijnlijk) dat de druk in de ketel behoorlijk oploopt ( immers de uitgang is teveel geknepen) en de pomp verlies heeft/ onvoldoende tegen de druk inpompt..
Ook kan het zijn dat de compressor/turbine wiel de lucht niet voldoende kan wegdrukken. Net als bij een stofzuiger. indien je daar de ingang of uitgang teveel afdicht, gaat de motor ook sneller draaien....... maar er is geen luchtverplaatsing meer...

Heb je rvs of inconel sticks? Over het algemeen zijn RVS sticks beter, deze gloeien eerder en verwarmen derhalve beter dan de inconels. Indien ze niet of nauwlijks verbranden is dit bij mij beter gebeken (RVS)

Toch lijkt het me, indien de motor zo koel is, dat gerust de cone zodanig geknepen kan worden, tot er een mooie 500 graden te meten valt.

Hoe hoog werd de temp met cone, vlak voordat er een flame out ontstond?

Heb je al enig idee wat de stuwdruk zonder cone is?

groet,

Jacques
 
Ik heb nog een bruike bare tip gekregen .
De vlam wordt uit geblazen.
Dus je moet er voor zorgen dat er minder lucht op de verbrandings plek komt.
Dus dat is uit proberen Net zo als Martin het gedaan heeft met zijn kleine turbine,s.
Ik ga er eerst een groterde uit laat op zetten.
En dan vliegen later ga ik het wel uit proberen door de brand kamer gaten wat te halveren van af het midden tot voor in.
Of misschien wat gaten er bij in van af de midden tot achter in. OF juist niet wie het weet mag het zeggen
Martin nog bedankt voor de tip. gr Gerrit JAN
 
Lekker koud.
En inderdaad indien de stuwcone te veel geknepen is, wil de handel flame outs krijgen. Er kunnen verschillende reden zijn, ( zonder verdere parameters te weten).
Kan zijn dat de vlam teveel voorin blijft en daardoor de stick niet voldoende over de hele lengt op temp komt ( dus witte kero damp die niet ontbrandt).
Je motortje is sowie so erg koel...
Kan ook zijn (maar is onwaarschijnlijk) dat de druk in de ketel behoorlijk oploopt ( immers de uitgang is teveel geknepen) en de pomp verlies heeft/ onvoldoende tegen de druk inpompt..
Ook kan het zijn dat de compressor/turbine wiel de lucht niet voldoende kan wegdrukken. Net als bij een stofzuiger. indien je daar de ingang of uitgang teveel afdicht, gaat de motor ook sneller draaien....... maar er is geen luchtverplaatsing meer...

Heb je rvs of inconel sticks? Over het algemeen zijn RVS sticks beter, deze gloeien eerder en verwarmen derhalve beter dan de inconels. Indien ze niet of nauwlijks verbranden is dit bij mij beter gebeken (RVS)

Toch lijkt het me, indien de motor zo koel is, dat gerust de cone zodanig geknepen kan worden, tot er een mooie 500 graden te meten valt.

Hoe hoog werd de temp met cone, vlak voordat er een flame out ontstond?

Heb je al enig idee wat de stuwdruk zonder cone is?

groet,

Ik gebruik rvs sticks 316l De stuw druk is zeker meer dan 10kilo .

De temperatuur zakte voor dat er flame out ontstond.

Misschien weet iemand wat je het beste kunt doen wat brand kamer betreft. het is op dit moment een orginele kj 66 met 12 sticks.

DE motor is bij zonder snel op toeren er zit een gegoten turbine wiel in de verdichter is aan gepast zie foto elders op dit draadje.

Gr Gerrit Jan
 
Gert Jan,

Wat Martin aangeeft, zou dan heel goed kunnen. Klaarblijkelijk is een KJ 66 verbrandingskamer (lees grote en positie van de gaatjes) niet zo geschikt voor een 70 mm versie.

Inderdaad moet de primaire verandingszone een "rustig'"gebied zijn, anders waait het vlammetje uit, na even losgekomen te zijn van de sticks (net als bij een laspit). Door de achterste gaatjes groter (of meer) te maken, komt er aan de voorkant minder lucht door de kleine gaatjes. (luchtverdeling).
Je kunt ook de gaatjes voorin dichter maken.
Ook geen gaatjes voor/bij de sticks is heel voornaam. Die gaatjes koelen de sticks teveel. (probeer je die sticks zo heet mogelijk te krijgen, worden ze weer afgekoeld door de pal naast gepositioneerde gaten.....)
Bij de KJ wordt daar eigenlijk weinig rekening mee gehouden.

Ik heb dacht ik, ergens tekeningen liggen van de 70 mm (in gasbus), waarbij inderdaad de verbrandingskamerconfiguratie (gaatjes) er behoorlijk anders uitziet.
Ik kan je een kopietje sturen? Mogelijk is dit te gebruiken als basis om de bestaande kamer aan te passen. Of om af te kijken en je eigen ideën er verder op los te laten.


Dit ontwerp/ motortje zou de 15kg halen. Dit zal die van jouw ook wel gaan doen, zo te horen...

Jacques
 
Back
Top