Tweede vliegtuig

Discussie in 'Beginners' gestart door Viper 01, 27 jan 2017.

  1. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Wil, ik heb gekeken bij Dennis maar er zit niet echt wat mij leuk lijkt en goed te vliegen is.
     
  2. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Goed idee TC01, de combat heeft zijn eerste vlucht gemaakt en hij vliegt goed. Ik zit nu nog in de lesperiode maar zodra ik zelfstandig kan vliegen, zal ik er in het weekend en bijv. Op een woensdagmiddag na school er zijn.

    Hoe moet je zo'n tekening van bijv. Outerzone afdrukken want dat is veel groter als een a4'tje?
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat is jammer, maar geen ramp. Komt tijd, komt raad. Ik vrees dat je dezelfde "ziekte" hebt als ik :D. Ik kijk vaak al een paar vliegtuigen vooruit. Het is zelfs zo erg, dat ik als het ware een voorraadje van toekomstige vliegtuigen hier al heb staan. Hoe gek kan iemand zijn? :D Zoeken naar vliegtuigen is gebleken ook een hobby van mij te zijn. Anderen mogen mij gestoord vinden, daar geef ik helemaal niks om. Terug weer naar jou. Het is al gezegd, als je zelf kunt bouwen ben je ook een stuk voordeliger uit. Het leuke van dit forum is, dat je veel (verschillende) adviezen krijgt en jij mag daar lekker uit kiezen.
    Veel vliegplezier, Wil / Willy
     
  4. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Bedankt Wil(ly) Zelf ben ik nog 12 en ik zit in groep 8, kinderen uit mijn klas begrijpen niks van modelvliegen en zeggen er weleens stomme dingen over tegen mij, zelf vind ik het niet zo erg. Ik zeg gewoon: "als ik jou zo'n vliegtuig geef krijg je hem niet de lucht in en het lukt je ook nooit on hem ook zo te bouwen. Nu doe ik mijn werkstuk over modelvliegen, ik hoop dat ze het allemaal lezen en anders gaan kijken tegen modelvliegen. Het is immers niet een sport wat veel mensen uit mijn klas doen.
     
    max z vindt dit leuk.
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Tegen de andere kinderen uit je klas kun je zeggen, dat hun hersenen pas rond hun 23e levensjaar volgroeid zijn. Daardoor zegt hun oordeel helemaal niks.
    Het is knap dat je op je 12e al zelf een mening kunt vormen en niet met de kudde mee loopt. (ik lijk potverdorie Dokter Phil wel :D)
     
    renetl50 vindt dit leuk.
  6. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Dat is ook een goede Wil(ly)!

    Het duurt niet lang voor ik naar de middelbare school ga en ik wil daar niet gepest worden ofzo omdat ik modelvlieg. Ik wil deze hobby doorzetten en niet stoppen omdat een paar mensen dat zeggen.
     
  7. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.273
    Locatie:
    Boskoop
    Viper, als je een bruikbaar advies van de lezers van jouw draadje wilt krijgen, moet je eerst zelf proberen te omschrijven wat je zoekt. "Ik wil me richten op stunten" geeft dan te weinig houvast, iedereen heeft daar dan zijn eigen ideeën bij en die zullen niet altijd met de jouwe overeen komen. Je zult merken dat veel ervaren modelbouwers je graag willen helpen, maar hun adviezen zijn vaak geïnspireerd door hun eigen voorkeuren als je zelf niet omschrijft wat je zoekt (en ik ben daar geen uitzondering op).
    Dus:
    - Wat versta je precies onder "stunten", is dat een beetje ronddollen met loopings, rollen, en andere crazy figuren, of wil je je echt richten op "precision aerobatics", ofwel figuren die volgens een strak voorgeschreven patroon zo precies mogelijk gevlogen moeten worden.
    - hoe wil je dat je vliegtuig eruit ziet, moet dat een puur op prestatie gericht model zijn, of moet het op een echt aerobatics toestel lijken, of zelfs een precies op schaal verkleind model van een "echte" zijn?
    - hoe groot moet het zijn?
    - hoeveel is je budget, ofwel hoeveel ben je bereid te gaan sparen om alles voor dat model aan te schaffen?
    - wil je je toestel zelf bouwen (ik denk ja, gezien de bouw van jouw combat model), en zoja, wil je dan een bouwdoos aanschaffen met alles er bij, of ga je van een tekening bouwen (het laatste kan wel, maar is misschien nog wat te moeilijk voor je. Een tekening lezen is ook iets wat je moet leren). Een tussenvorm is een zogenaamde "short kit", waarbij een aantal onderdelen voorgefabriceerd zijn, maar waarbij je nog extra balsa lijsten en plankjes aan moet schaffen, en soms je eigen landingsgestel moet maken.

    Succes,
    Max.
     
  8. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Bedankt Max.

    Precision aerobatics wil ik later gaan doen met wedstijden.

    Bijv. Een van de extra serie bijv. deze:
    -http://hobbyin.nl/product/extra-60/
    -http://hobbyin.nl/product/extra-300-48/

    Het liefst min. 1 meter spanwijdte.

    Het maakt mij echt niet uit of het model een ARF is of een bouwdoos, het liefst geen tekening of een BNF model ofzo. Ik wil er nog wel wat werk aan hebben.

    Mijn budget is met verjaardag, model verkopen en een beetje sparen wel rond de 500, als het een mooi model is maakt het mij niet zo veel uit om wat langer voor te sparen (al moet het niet 3 jaar sparen zijn, een jaartje sparen gaat wel)


    Ik zou het liefst willen dat het goede prestaties levert en een aerobatics model is. Als het dan een echt bestaand vliegtuig is vind ik dat bijzaak, maakt mij niet veel uit.

    Finn
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2017
  9. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Voor de rest is er niet echt wat ik er graag in wil hebben.
     
  10. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    Puma is inderdaad een fijne laagdekker.... tekeningen zijn er voldoende in omloop, en als je toch iets van een kit wilt dan kan je me even een PB sturen.

    maar ga eerst vooral uren maken, veel vliegen met je aprentice, daar kan je ook loopings mee maken en rollen, leer echt netjes cirquit's vliegen, leer landen in een vak van 5x5 meter,

    succes
     
  11. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Finn, mocht je binnenkort in Zuid-Limburg komen dan heb ik wel een oude goed gebruikte parkmaster voor je liggen die je met servo's gratis mag overnemen........ dan kun je alvast beginnen met het oefenen van kunstvlucht nadat je die trainer van jou versleten hebt. Verder kun je van mij de tekening krijgen van de simpel-Yak, dat model is opgebouwd uit 27 latjes van 3x6 mm balsa en enkele latjes van 6x10 mm balsa. Helaas zijn er geen foto's meer van te vinden in het bouwdraadje ervan maar dat ding vliegt geweldig met 200 watt vermogen.
     
  12. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb niet zo veel tijd dus ik zal vanavond op mn gemak even de reacties doorlezen
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    En over dat pesten, nee, je moet elke minuut vrije tijd die je hebt met je smartphone besteden. DAAR wordt je lekker wijs van. Erg gezellig ook voor je huisgenoten.
     
  14. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Hoe is dit bedoeld? Het is de jeugd van tegenwoordig, Pokémon Go, Snapchat, Instagram en whatsapp.
     
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Als ik kijk naar geweldige sfeer in onze vereniging, dan kan daar geen smartphone of I-Pad tegenop.
     
  16. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Ik was in het middelbaar ook niet de populairste. Maar zeker niet omwille van het modelvliegen. Integendeel zelf, als je je toestel meebrengt en een spreekbeurt erover houdt heb je iets waar er velen naar opkijken.
    Dat, en de combinatie met sport (volleybal) gaf mij genoeg aanzien om niet gepest te worden.

    Het is een fantastische hobby die JIJ beleeft. Iemand die dat lachwekkend vindt is een hopeloze zieligaard die zich nergens in wil verdiepen en is feitelijk zelf het kneusje.
     
    AHoogendijk vindt dit leuk.
  17. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant

    Als ik tussen de 2 zou moeten kiezen zou ik de acromaster doen, hij ziet er al meer uit als een stuntvliegtuig en hij is zwaarder wat mij wel fijner lijkt omdat je dan minder last hebt van de wind ik ik later toch naar een houtbouw stuntvliegtuig wil.
    Dennis heeft wel extreme flight in zijn winkel, dat rode vliegtuig waar ik een link van heb gestuurd is ook van extreme flight van Dennis.




    Maar als ik een Puma laagdekker bouw. heb ik daar dan wel wat aan als ik later toch het stunten wil gaan doen? Het lijkt me wel een mooi project voor in de zomervakantie.
    Lijkt me ook een goed idee om eerst met mijn apprentice te gaan vliegen.




    die Parkmaster zou ik wel graag willen maar ik denk dat het beter is eerst goed met mijn apprentice te gaan oefenen.
    Zelfde verhaal met die Yak, zou ik ook graag willen maar ik moet toch eerst met mijn trainer aan de slag.
    Toch bedankt voor je aanbod!




    Denk ik ook 'banaanhangwagen'. Bedoel je dat de Acro- of parkmaster wel of niet een goed vliegtuig is voor mij?
    later zou ik zeker naar houtbouw willen maar dan wel na een paar andere kunstvlucht kisten neem ik aan?




    mee eens wil/willy


    Ook mee eens banaanhangwagen.



    Ik zou nu al weten waar ik mijn spreekbeurt op de middelbare. Ik zal ze wel eens laten zien wat het is.


    een lang bericht was dit maar weer.
     
  18. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit of vlieg-eigenschappen van de extreme-flight modellen wil ik toch een kant tekening plaatsen om deze modellen als kunstvlucht trainer in te zetten. Door de grote roeren op de meeste van deze modellen zijn ze uitermate geschikt om 3D achtig mee te vliegen, maar dat maakt ze ook meteen wat onrustig. Althans onrustger als een 'echt' F3A model of de wat oudere ontwerpen.

    kom anders eens op een F3A wedstrijd kijken (F3A is de internationale 'codering' voor radiobestuurde kunstvlucht)
    op 9 april is er een wedstrijd in Oss bij mvc 'Delta'. Dan kan je evt eens kijken hoe dat in zijn werk gaat en of dat op termijn iets voor jou is en daar dan ook je keuze voor je volgende model op aanpassen.

    succes met je lessen
     
  19. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.273
    Locatie:
    Boskoop
    Kijk maar uit dat je niet verslaafd wordt aan dit forum.....:rolleyes:
     
    C3ntijn en renetl50 vinden dit leuk.
  20. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Welk model vind jij een goede trainer voor kunstvlucht? Bijv. deze is ook van extreme flight maar ik denk dat dit niet echt een goede kunstvlucht trainer is. (http://hobbyin.nl/product/extra-60/)

    Mijn vader kan niet op die datum. (mijn moeder zal ik nooit meekrijgen daarheen) en het is vanaf mij 40 min rijden naar Oss dus ik kan niet komen maar bedankt. Bij ons op de club is nog niet duidelijk of er een F3A wedstrijd gehouden gaat worden.



    waarschijnlijk ben ik dat al Max. :yes:
     

Deel Deze Pagina