twijvel over type trex bij aanschaf dit jaar.

hi ieder trex bezitter

ik zit te twijvelen welk type trex ik zal aanschaffen dit jaar.
ongeveer halferwegen de zomer.
maar omdat ik op tijd zo veel mogelijk de keuzes vast wil heben staan moet ik die twijvel weg halen.

ik twijvel dus tussen de trex hde en de trex cde.
dus eigenlijk tussen de mccpm versie en de eccpm versie.
zijn er onder julie vliegers mensen die bijden kennen en een eerlijke en objectiefe mening kunnen geven over bijde typen

al vast bedankt

nou het gaat mij meer om het programeer gemak en dat soort dingen.
ik weet dat een mccpm heli zo als de trex hde super makkelijk afstellen is en op zich beter voor de servo's.
maar ik weet ook dat de cde weer lichter is en speling vrij stuurd stuurd
nadelen die ik zie bij de hde zijn dat die dus zwaarder is en sneller speling zal vertonen omdat er meer onderdelen zijn gebruikt daar door dus ook minder direct zal sturen.
nadelen bij de cde zijn denk ik weer dat hij moelijke te programeren is en dat als je crasht de servo's sneller kapot zullen zijn en de mogelijke interactie op de swash.
daarom zit ik dus te twijvelen.
ik heb zo wel mccpm helis als eccpm maar omdat de trex bijde mogelijkhedenbied twijvel ik. tussen bijden

het progen van de zender valt erg mee.
ik denk dat je dat zo door heb als je i het bezit ben van een ontvanger en 3 servo`s kan je het progen uit proberen in een proefopstelling.
het begint bij het kiezen van het soort tuimel schijf in dit geval 2x rol en 1 maal nik.
nu in het servo menu de draairichting veranderen als dat nodig is.
dan de servo`s op nul zetten en de tuimel schijf boven en onder waarde bepalen in-verbant met het aan lopen.
probeer dit eerst ff uit .
tot zover

o het proggen heb ik ook al door heb laast zelf nog een eccpm logo in geprogrameerd.
maar het duurd gewoon langer voor dat alles exact goed is in verhouding tot een mccpm heli zo als de raptors bij mij.
ik moet alleen weten dat de eccpm versie stukken beter is dan de mccpm of dat het dus geen bal uit maakt
als herman zijn verhaal nu nog iets verder kan onderbouwen dan kan het wel eens zijn dat ik dus de eccpm kant op ga.

met goede alu upgrades kan je een mechanische mixer ook aardig goed spelings vrij krijgen.

wat wel telt is dat 3 servo's meer kracht hebben dan 1 dus 3 keer zoveel kracht op de pitch. Elke functie krijgt dan de kracht van 3.,...

oke dit is logica en dan begrijp ik je voledig.
ook zijn dan dus de foute krachten gedeeld door drie. maar het kan dan dus ook sneller gebreuren dat je 3 servo's moet vervangen.
bedankt herman.
maar je zult met pitch waarschijnlijk bedoelen swash in je verhaal.

ik denk niet dat je dat beetje interacte merkt op een formaat heli als de trex.

ik zou persoonlijk de SE nemen als ik aan een trex zou gaan.

Na mijn Zoom-avontuur vind ik het erg mooi om te zien, vooral de SE dan.
En dus eigenlijk meer iets voor op de schoorsteenmantel. :wink:

Back