Twin Springer

Ah, beetje een instinker dus, dat "poly" in de naam. Staat dan waarschijnlijk voor polymeer en niet voor polyester, wat ik dacht.

Lekker smeren dus, alleen wel zorgen voor voldoende ventilatie, het blijft chemische rommel...

Nee, voor PolyService. Ongeveer hetzelfde als SigmaCoat; bedrijfsnaam in de productnaam meegenomen.
Ventileren is altijd goed inderdaad.

Ik begrijp dat we injecteer hars gewoon kunnen gebruiken en dat gaan we ook zeker doen, maar vanavond eerst naar de modelbouwclub!

Omdat het vandaag de laatste dag (i.v.m. Goede Vrijdag) van onze toetsweek was en we vrij vroeg bij mijn huis waren hebben we vandaag weer lekker door kunnen werken.

Ik heb eerst de plamuurlaag van gisteren geschuurd en daarna zijn we gaan werken aan de steunen/tentoonstellingsplankjes. Dit enerzijds om lekker in de boot te kunnen werken zonder dat deze alle kanten op rolt en ook omdat we vanavond naar de modelbouwclub gaan. De bovenfrees is vandaag weer uit zijn winterslaap gehaald en heeft naar mijn mening mooi werk geleverd.

Ik zal jullie gelijk de foto's van de vorderingen van vandaag laten zien:

52a889cd-c3aa-b49d.jpg

52a889cd-c3bb-1a01.jpg

52a889cd-c3cc-3873.jpg

Morgen wil ik de romp insmeren met de injecteerhars, maar of ik daar tijd voor heb, dat is nog even de vraag.

Groeten,

Jesse

Ik zit nu bij de modelbouwclub in Krimpen ;)

Edit: Dankzij de leden van de club is de planning iets veranderd. We gaan de romp niet morgen al insmeren met de injecteerhars, maar pas wanneer de motorsteun, de as, en het roer er in zitten.

Wanneer we dan de injecteerhars er in smeren zorgt deze er ook voor dat alle verbindingen netjes waterdicht worden, wat wel wenselijk is bij een boot.

Groeten,

Jesse

Laatst bewerkt:
Omdat we even moeten wachten op de spullen om de romp af te kunnen maken ben ik alvast begonnen aan mijn opbouw.

Na enige pogingen om alles mooi recht en haaks te krijgen is het me gelukt om een aardig recht deel van de opbouw te zagen.

52a889cd-ec72-0686.jpg

Om de randen van de raampjes netjes af te werken en (nog) rechter te maken maak ik een lijstje langs alle randen. Daar heb ik een malletje voor gemaakt zodat alle randen even lang en recht zijn.

52a889cd-f063-1088.jpg

Zoals op de foto te zien is heb ik het malletje van een stukje Lego gemaakt, dit is namelijk van zichzelf uit al recht. Daarna heb ik er siliconenrubber omheen gegoten.

52a889cd-f115-93ac.jpg

Ook heb ik vanmiddag nog de ruitenwissertjes gesoldeerd.

52a889cd-f18d-da68.jpg

Voor vandaag was dit het weer,

Jesse

Ik zit met een probleem. Op dit moment ben ik aan het zoeken naar de hardware voor m'n springer. Daar stuit ik op het accu-probleem.

De accu moet in de boot passen (en de motor ook nog) en we willen toch een uurtje of twee kunnen varen. Er komt een Bühler BB 498 L in te liggen die op 12 volt draait en volgens Hobby-Lobby zou deze in een model gemiddeld 0,8 ampere trekken. Dit ronden we af naar 1 ampere omdat er ook nog wat andere systeempjes stroom vragen.

Kan ik beter voor twee 6 volt accus gaan?, een lichtere 12 volt accu of een batterypack gebruiken?

Alvast bedankt,

Jesse

Ik zit met een probleem. Op dit moment ben ik aan het zoeken naar de hardware voor m'n springer. Daar stuit ik op het accu-probleem.

De accu moet in de boot passen (en de motor ook nog) en we willen toch een uurtje of twee kunnen varen. Er komt een Bühler BB 498 L in te liggen die op 12 volt draait en volgens Hobby-Lobby zou deze in een model gemiddeld 0,8 ampere trekken. Dit ronden we af naar 1 ampere omdat er ook nog wat andere systeempjes stroom vragen.

Kan ik beter voor twee 6 volt accus gaan?, een lichtere 12 volt accu of een batterypack gebruiken?

Alvast bedankt,

Jesse

Als je er de ruimte voor hebt, en een geschikte lader, is een 12V loodacccu een mooie optie. Zijn ruimte en gewicht kritischer, dan is 2 6V NiMh packs een optie. Kun je vaak aan beide zijden van de motor/as kwijt. NiMh cellen hebben ook het voordeel dat ze sneller geladen mogen worden.

Back