Twin turbine

Beste Heli fans,

Gisteren kreeg ik van mijn chef de vraag of er helikopters bestaan met 2 motoren of 2 turbines op...ik ken er eentje die vliegt, maar tot op heden weet ik niet wie deze maakt.

Kunnen jullie mij hier raad in geven??

Alvast bedankt
Tom

Deze heeft volgens mij 2 turbines. Hij bestaat ook in varianten met één turbine.

(Of was je specifiek op zoek naar schaalmodellen met 2 turbines?)

Hoi Halt,

Bedankt voor uw reactie!!!
Klopt de Ecureuil heeft 2 turbines, maar ik ben inderdaad opzoek naar een schaalmodel of een niet schaalmodel met 2 turbines...of als het anders zou kunnen is het eenvoudig zelf te maken???

Iemand ideeën of firma's die zoiets kunnen bouwen?

Tot hoors,
Tom

Laatst bewerkt:
Aan een firma kan ik je niet helpen. Ik heb pas één keer een schaalmodel gezien met 2 turbines en ik weet niet wat dat was. Ze bestaan wel.

aheRbz52h5M[/media] is een filmpje van een hele grote schaal Ecureuil met 2 turbines.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Halt,

Deze informatie is voor mij van enorme waarde!!!!!!!!
BEDANKT!!
Het wil dus zeggen dat dit vrij in de handel te koop is en niet door een firma speciaal ontworpen moet worden.
Heb ondertussen de gegevens van de firma!!!!

1000 maal dank!!!!
Tom

Mag ik vragen wat je van plan bent? Behalve dat het natuurlijk wel gaaf is om twee turbines in je schaalheli te hebben zie ik het nut nog niet echt.

Groeten Halmar

Hoi Halmar,

Hoeft zeker niet schaal te zijn...op mijn werk zijn we bezig met UAV's en er is sprake van een helikopter er is gedacht aan een normale helikopter, maar naar trillingen toe heeft een turbine net iets minder last daarvan...
Met 2 turbines heb je iets meer zekerheid mocht één motor uitvallen...veiligheid boven alles!!!

Alles heeft natuurlijk zijn voor en nadelen...zo moet er VEEEEEEL meer bezine mee in een turbine en is er veel meer onderhoud aan nodig.
Minder last van trillingen, wat voor de sensoren die mee de lucht in moeten weer beter is.

Momenteel vlieg ik met een Draganfly X6, nadeel van deze is dan weer dat het niet veel gewicht in de lucht kan nemen en dat de vliegtijd beperkt is.

Belangrijk voor mij was dus om te weten of deze mechanic zo te koop is...en dat is het dus.

Tot hoors,
Tom

Graag gedaan :)

Als je aan zoiets begint zou het natuurlijk erg leuk zijn om het forum mee te laten genieten van de bouw. Ik doe zelf geen schaal helies maar ik vind het wel leuk om de bouw en het resultaat van anderen te bewonderen.

Hoi Halt,

Weet niet of die dingen op een forum geplaatst kunnen worden...moet ik toestemming voor krijgen van mijn chef...
Nu waarschijnlijk is het nog niet voor de eerste maanden.

De eerste stap is nu gezet...heb contact opgenomen met de bouwer, dus afwachten wat het prijskaartje van dit speeltje zal zijn...denk dat het schrikken is. :)

Tom

Laatst bewerkt:
Toen ik dat schreef wist ik nog niet dat je voor je werk een UAV ging maken, ik dacht dat je een schaal heli wilde bouwen. Ik kan me voorstellen dat je werkgever daar problemen mee heeft.

Je hebt trouwens een mooie website, ik heb net even rondgeneusd.

Domme opmerking misschien maar ik heb begrepen dat een turbine in een heli wel 200cc per minut gebruikt dus twee gebruiken en 400cc
Dan heb je voor 60minuten vliegen 24 liter brandstof nodig wat een groot gewichhtverschil zal geven tijdens het vliegen
Je kan een goed functionerende UAV ook gewoon kopen met een eenvoudige benzine motor war mij handiger lijkt.

HighEye - Introductie

http://www.delftdynamics.com/doc/20090206_technologiekrant.pdf

grt,
Larry.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem zo maar aan dat een turbine minder gebruikt als hij minder vermogen moet leveren.
Twee motoren hoeven elk maar net iets meer dan de helft van één motor leveren (compensatie extra gewicht) dus zullen ook elk ook maar net wat meer als de helft van één motor verbruiken.

hallo tom

een kleine waarschuwing hier is wel op zijn plaats
heb de eer gehad een jetranger van de heer martin soelner gehad te hebben incl mech , maar de overall kwaliteit was droevig
wellis waar is dit een aantal jaar geleden, maar toch

groet rob

Back