Twinstar 2, Prop en motor advies

... Voor een beetje brushles controller ben je toch al gauw €20 kwijt en een motor ook, dus dan zit ik al op 80 euro, zonder 3S LiPo, Props en andere losse onderdelen ...
als je een beetje zoekt ... ben je ook voor de helft van die prijs klaar (in Nederland) ... en Brushless kan je ook zo configureren dat een 2S LiPo (mits deze voldoende stroom kan leveren) ook bruikbaar is ...
... Ik neem aan dat je 480's bedoelt, want een 450 kan ik niet vinden ...
Dat "ding" heet gewoon (Multiplex) "Permax 450 turbo" bestelnummer 332536

Jullie brengen me wel aan het twijfelen hoor, misschien maar gelijk goed doen en er toch een brushless van maken?
Ik dacht aan een 3900 of 5100kv motor, zijn die dan of weinig gas te vliegen?

Edit:
Ik heb nu 2 motoren gevonden die redelijk betaalbaar zijn bij rctechnics uit een ombouw post van mijnheerjeroen.

Gezien de prijzen van de brushless outrunners is dit iid ook goed te doen.
Ever verder zoeken dan je neus lang is zullen we maar zeggen...

Laatst bewerkt:
3900 en 5100 Kv is veel te veel, tenzij je de Twinstar met ducted fan's wilt uitvoeren ...

een motortje van ca 75 tot 100 gram met een Kv van1700 tot 2200 is voor 2S Lipo realistischer met een 8"x5" zou een zo'n 1700 Kv motortje 20A moeten treken is dus ca. 140W (x2) ... en 10000+ toertjes draaien ... ruim voldoende voor de Twinstar ... maar je accu moet het wel kunnen trekken

En als je op 3S Lipo's gaat vliegen dan kunnen de 1400 Kv "fietsbellen" (koop je al voor € 9,95 per stuk) ook nog wel met een 8x4" propje trekt zoiets 13A is dus ook iets van ruim 130W...

Fietsbel

als je op 3S Lipo's gaat vliegen dan kunnen de 1400 Kv "fietsbellen" (koop je al voor € 9,95 per stuk) ook nog wel met een 8x4" propje trekt zoiets 13A is dus ook iets van ruim 130W...

Weet je toevallig waar ik ze zo voordelig kan kopen?

Je bent Hollander of je bent het niet ! :mrgreen:

SBLC-25A + 2310-1500 Combo

is wel 1500 kv.
Regelaar en prop erbij + 1 reserve prop :)
en volgens mij, geen verzendkosten :)
pak je dat 2x ;)

Lipo's hebben ze daar ook (en die zijn ook nog best goed), en die laat je dus gratis mee verzenden (de lipo betaal je wel, maar geen verzendkosten)

Vandaag toch maar 2x 1400KV Brushless met 25A regelaars en 8x4 prop bij RCtechnics besteld.
(25A is teveel, maar dan kan ik in de toekomst opschalen naar groter)

Bedankt voor de input!

Groet'n
Sander

Laatst bewerkt:
Back