Twister afbouw

Ron zal er aan denken maar het is niet mijn sterkste kant.

De bouw is in een snel vaart gegaan, de servo's in de vleugel en de en de rest is ook klaar. Tot mijn verbazing zat ik op een vlieg gewicht van 268 gram met een 14 grams ontvanger en 42 grams accu, dat houd in dat ik Alex de complimenten moet maken voor de strakke bouw dus bij deze Alex.

Ik ben lang op zoek geweest naar een lichte accu met een hoge cappaciteit, ik had via een kennis een setje 650mah uit hong kong gekregen echter deze waren 65 gram. Terwijl ik dacht dat ze lichter zouden zijn omdat de accu's van de verlichting van mijn ligfiets naar mijn gevoel lichter zouden zijn, meten is weten en wegen ook dus de schaal erbij en wat blijkt deze 1000 mah waren maar 42 gram en kwamen gewoon van de Action.
Zaterdag gelijk een setje gehaald en met deze kom ik perfect uit en lekker lang vliegen.

Nu nog de zender instellen en vliegen.

....... en wat blijkt deze 1000 mah waren maar 42 gram en kwamen gewoon van de Action.

Hoi Rob,

zijn dat NiMh accus en zo ja welk type??? 42 gram is wel heel erg licht voor 4 accu's van 1000 mAh (4 NiMh GP's van 400 mAh wegen al 28.8 gram zonder stekkers).

P.s. met 4 GP 400 mAh is het zwaartepunt precies goed, dus mogelijk heb je wat gewicht nodig aan de staart.

Bas

Hoi bas het zij NiMh en ze wegen echt 42 gram zonder stekker. Ik heb de geykte weegschaal van de zaak gisteren avond meegenomen om nogmaals te wegen want ik sta er zelf ook van te kijken. Ik heb nu vier setjes van deze accu's liggen en 1 setje zit op 45 gram. Ik had Alex ook al gemaild dat ik het vreemd vond dat ik met deze setup het zwaartepunt had. Ik heb gisterenavond ook het model nogmaals gewogen en ik kom nog steeds uit op 268 gram. Ik heb inmiddels de behuizing van mijn ontvanger er af gesloopt en dat scheelt 6 gr en nu is hij dus wel uit het zwaarte punt. Ik ben nu de accu's aan het testen aan m'n lader hoe ze zich houden maar het ziet er goed uit.

In de mail van alex stond dat ik de ontvanger samen naast de accu moest plaatsen en dit heb ik en had ik. Maar het vlieggewicht is maar 268 gram inclusief ontvanger behuizing en Alex melde mij dat hij nooit onder de 265 vliegt omdat het model dan heen en weer word gegooid. Ik kan ook alleen maar bedenken dat ik minder gewicht heb in de staart van het model dat ik daardoor zo'n laag vlieggewicht heb.
Voor het meten van het zwaartepunt gebruik ik de zwaartepunt weegschaal van Multiplex

gelukkig hebben we de foto's nog

dscf1211p.jpg

het zijn gewoon AAA tjes

Laatst bewerkt:
nou bij deze de foto's van het complete model ga dadelijk de maiden verichten vlieg gewicht zit nu op 268 gram.

dscf1251c.jpg

en de ingewanden. 2x diamonds 47, hlg saver,ontvanger met satteliet en 1000 MaH accu.

dscf1253p.jpg

Zo hij heeft gevlogen perfect niks hoeven trimmen wat mij direct opviel is dat hij langzamer vloog dan mijn eigen ontwerp was vanavond ook wel mooi want ik moest alle landingen vangen, ik was zo slim om de honden mee te nemen en die vonden het vette pret. Best wel lekker met beide modellen gevlogen merk wel dat ik met de twister nog niet zo hoog gooi maar dat komt wel.

Best wel lekker met beide modellen gevlogen merk wel dat ik met de twister nog niet zo hoog gooi maar dat komt wel.

Rob,

ziet er mooi uit. Mijn gooi hoogtes zijn ook voor verbetering vatbaar. De Twister is erg sterk, dus hou je niet in tijdens het gooien!!

Bas.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad in hou maar ik had de carbon lusjes er ook nog niet op zitten gisteren avond al wel gedaan.

Kier afdichting van de flaps.

Rob,

zoals ik gisteren in Odoorn aangaf is er nog wat extra prestatie uit de Twister te halen als de kieren van de flaps worden afgedicht. Hieronder nog even een samenvatting over de manier waarop dit gedaan kan worden:

- Zet de flaps zo ver mogelijk naar beneden.
- Plak Tesa film van 16 mm breed met een overlap van 8 mm op de flaps.
- Druk dit zo goed mogelijk aan.
- Breng met een wattenstaafje talkpoeder aan op de plaklaag van het uitstekende deel.
- Duw de uitstekende kant van het plakband in de vleugel.

Succes!
Bas

Bas, Ik had je tip van gisteren al in praktijk gebracht. Gisteren avond toen ik thuis kwam heb ik wat modificatie's aan gebracht zoals je al aan gaf de stuur stangen van de ailrons vervangen iets dikkere maar ook de ruder hoorn's van de ailron's weer vervangen en de plakband tip uit gevoerd en met de test vlucht van vanmiddag kon ik het inderdaad merken ik kwam ook beter tegen de wind in terug wat gisteren mijn nek brak.
De tip van de talk poeder is super ik zat al te denken hoe ik de plaklaag moest netraliseren ik dacht eerst met microballoons maar dit gaat beter. Ga het vanavond ook bij mijn negen meter discus doen.

Gaaf topic,
zelf ook aan het afbouwen ( nog steeds ) idd moet je een aantal gereedschappen en materialen in huis hebben en daar is soms wat lastiger aan te komen. Plaats je nog een paar closeup foto's van de staart en het model? Hopelijk deze week mijn eigen Twister ook afbouwen en dan eindelijk, vliegen!

Back