Twister zender instellingen en vliegen in Twente?

Hey Allemaal,

Nu m'n Twister bijna klaar is, deze week de laatste loodjes vroeg ik me af of iemand instellingen voor de Twister wil delen? Ik had gelezen dat je verschillende programma's kunt gebruiken, vliegfases die je insteld op je zender. Als zender heb ik een Graupner MX-16 IFS, nog nooit mee gevlogen ( hiervoor had ik een graupner mc-15) Ik vroeg me af wie deze zender gebruikt en welke mix programma's etc je toepast voor de Twister. Ik heb geen intentie om te gaan wedstrijdvliegen het is puur voor de hobby/fun.

Heb het al eens eerder gevraagd maar wie vliegt er in Twente/Overijssel?
Lijkt me wel een keer gaaf om een dag te vliegen met wat mede modelvliegers
:) Zelf woon ik in Enschede maar kan wel vervoer regelen om ergens te komen.

als je evt een keer in de buurt bent van emmen mag je natuurlijk altijd langskomen ;) mx16 is erg makkelijk in te stellen. grof instellen van een twister is ca 4 minuutjes werk denk ik. het echte fijnafstellen moet natuurlijk gebeuren dmv het vliegen.

Hey er zijn genoeg vliegers hier in het mooie Twente kijk maar eens bij de trmc op de vliegbasis

Gr. Frank

Daar heeft Frank een puntje.;)

Maak een afspraak met onze secretaris, en kom op een zondag als gast bij de club kijken.
Er zijn daar genoeg mensen die weten hoe je de MX16 in stelt.

Gerhard

Waarom zorg je niet dat 'ie voor het weekeind klaar is en kom je naar de wedstrijd in Bemmel? Robert vliegt met MX16 en Twisters dus is voor hem een eitje. En kun je gelijk wat opsteken :D

Waarom zorg je niet dat 'ie voor het weekeind klaar is en kom je naar de wedstrijd in Bemmel? Robert vliegt met MX16 en Twisters dus is voor hem een eitje. En kun je gelijk wat opsteken :D

Bedankt voor de uitnodigingen :)
Helaas was ik nog niet klaar, inmiddels wel :) binnekort een paar bouwfoto's in het bouwtopic van de twister.

Hebben we voor DLG nog iets van een agenda met evenementen / vlieg data? Zelf niet de intentie om mee te doen met wedstrijden maar een keer kijken kan natuurlijk nooit kwaad.

Daar heeft Frank een puntje.;)

Maak een afspraak met onze secretaris, en kom op een zondag als gast bij de club kijken.
Er zijn daar genoeg mensen die weten hoe je de MX16 in stelt.

Gerhard

De trmvc is op de oude vliegbasis toch?
Geloof ooit een keer een f3j wedstrijd gevlogen in een verleden.
Ik zit eigelijk te denken om te gaan vliegen op een verlaten veldje met de DLG dat is toch mooier dan kan je ook een mooi stukje natuur opzoeken.
Is het verplicht bij jullie om lid te zijn van de KNVVL? Ik zal eens contact opnemen en dan kom ik wel een keer kijken, ziet er in ieder geval erg gezellig uit van de foto's

Laatst bewerkt:
Ja er is een agenda, kijk op Home - F3K Nederland voor meer info, over drie weken is de wedstrijd in Odoorn. Langskomen mag natuurlijk altijd (altijd wel iemand die je wil helpen met afstellen of invliegen tussendoor) maar meedoen, dáár leer je het meest van!

Back