type XXIII

hallo

hier het kleurtje er op

bild0184h.jpg

wel een ander type kleur dan op de type VII en de type XXI
mooi is het wel

gr raf

hallo

de voorste beugel gemaakt en het luik langs waar de batterij vervangen kon worden
als er 1 cel defect was dan kon men door eerst alle vorige er uit te halen die defecte cell wissellen tegen en nieuwe
een heel werkje want ze moesten eerst allemaal los gemaakt worden en later terug vast gezet

en alles moest door dat kleine luikje naar binnen

bild0185.jpg

bild0186h.jpg

en nu verder met de voet reling
gr raf

hallo

mooi weer en lekker warm dan gaat het goed opschieten vandaag
ik hoop heel de voetreling er op te krijgen daar ik mischien niet genoeg van de rail heb
bild0187a.jpg

bild0188s.jpg

bild0189i.jpg

nu de andere kant nog
het begint reeds op een hele boot te trekken nu met al de friemeltjes er op en aan
morgen als het lukt de gaten in het gehör apparaat voor aan onder de boeg boren
het zijn er een stuk of 20 die er moeten komen in een bepaald patroon

groetjes raf

hallo

de andere kant staat ook reeds in de verf en de witte band is rond de toren gespoten
aan de toren moet nog veel gewerkt worden en vooral met houten plankjes de binnen kant her en der bekleden
bild0192.jpg

bild0191i.jpg

dan moeten de licht bakken er nog in maar de vloer is een probleem appart
daar moet weer een gaten rooster in komen en dus wordt het weer zoeken naar zo een messing ets deeltje
meestal kom ik dat wel tegen op een beurs of zo maar het kan eventjes duren voor ik mijn goesting gevonden heb

gr raf

hallo

bedankt maar als het mooi weer is dan gaat het allemaal wat sneller vooruit
morgen plankjes zagen voor de binnen kant van de toren te bekleden
het achterste stuk staat in de plamuur en kan morgen als het droog blijft ook in de kleur gezet worden

gr raf

hallo

vandaag komen er foto's van de boot in zijn ellement
nog wel niet duikend maar kijken hoe ze vaart
en vooral hoe ze boven water zich gedraagt
daarvan zal afhangen of er nog schuim moet bijgevoegd worden op de waterlijn en lood in de kiel
dit maakt ze alleen maar zwaarder wat transport aangaat
spannend om ze de eerste keer op open water in actie te gaan zien

maar ja ze heeft een witte band dus het is een boot in opleiding

gr raf

hallo

zoals beloofd foto's

bild0193.jpg

bild0194j.jpg

bild0199c.jpg

bild0203m.jpg

de fotograaf van dienst mag er ook op staan
bild0202k.jpg

ze licht mooi op het water en vaart ook nog goed
de bocht die ze maakt is veel kleiner dan die van de type VII en XXI
het waggelen valt mee ze gaat in een bocht een beetje hangen maar dat is de moeite niet
al met al goed gevaren en duiken komt de volgende keer aan bod
daar de servo van de duikroeren nog niet is vast gezet

gr raf en filmpje komt er straks aan

hallo

twee filmpjes
sorry voor de qualiteit maar hij stond nog op onderwater en dan krijg je een sepia kleurtje

gr raf

Laatst bewerkt door een moderator:
De vaart zit er lekker in Raf, zowel met bouwen als varen :!:
De foto's mogen wel wat groter zijn, dan kunnen we het wat beter zien :-)

hallo

ja robbie dat doet image chack die zo klein maken
spaart plaats op het forum
volgende keer komt er een betere video
als mark hem niet vergeet in boven water te zetten tenminste LOL
op 29 mei gaat ze weer tewater en dan is hoop ik ook het achterste stuk helemaal klaar (als het stopt met regenen )
gr raf

hallo

vandaag ben ik het achterste stuk aan het plamuren en verven
het probleem is dat er heeeeeeeeel kleine gaatjes in de polyester zitten en deze kan je haast inet dicht geplamuurt krijgen maar als je der verf over spuit zie je ze wel

nu heb ik een 2 mm boortje in een losse boorkop gezet en draai zo met de hand de gaatjes ietsje groter zodat er wel plamuur in komt te zitten
daarna schuren en spuiten met primer
het lukt aardig maar ben een beetje meer krities op deze boot dus elk klein krasje wordt geplamuurt en geschuurt
en dan zetten we der roest vlekken overheen hahahaha
foto's volgen straks

gr raf

Als je 2C polyester plamuur gebruikt kan je dat eventueel verdunnen door er een beetje polyesterhars bij te doen, alle gaatjes zullen dan gegarandeerd opgevuld worden.
Nadeel is wel dat de plamuur meer inzakt dan wanneer je het niet verdund, en het plamuur is wat taaier om te schuren.

Ik verdun mijn (oude) plamuur wel eens als het een beetje is uitgedroogd, een scheut hars erin en het is weer makkelijk verwerkbaar.

hallo robbie
dat heb ik reeds gedaan maar die spelde prikjes blijven moeilijk
ze zijn er nu allemaal uit en het aflakken is begonnen
dan het roer nog schuren en deze boot is op het vast zetten van de duikroer servo na klaar
dan kunnen de duikproeven beginnen in het test basin en later in mol in open water dat ik kan zien wat ze doet onder water tijdens het varen
is dat allemaal inorde dan worden er al de luikjes in gekrast met een kraspen en mag er niets meer verkeerd lopen
de malletjes maak ik in aluminium en ik maak binnen malletjes
zo kan je nooit uitschampen en een grote kras maken wat je met buiten omtrek malletjes wel hebt

gr raf

hallo

ik hoop dat mark vandaag mijn latjes heeft kunnen zagen
dan kan ik aan het voordek beginnen
op sommige modellen lagen er planken op het voordek om de bemanning iets meer houvast te geven op de gladde romp
het kan zijn dat deze er alleen oplagen als de boot in een haven of voor herstellingen ergens afgemeerd was
maar het staat in iedergeval wat mooier dan het gladde dek
dan nog de toren en antennes afwerken maar eerst die rooster proberen te vinden

gr raf

Subtitle

Raf
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.
unquote
Slaat dat op jou als 50+ jarige op jou of je avatar hond?
grt
Haswer

Back