type zeilboot

• Topicstarter Topicstarter ronsteef
  • Startdatum Startdatum
R

ronsteef

Guest
Weet iemand welk type zeilboot dit is en of dat er fotos of tekeningen van zijn.

Gr Ron

http://www.mijnalbum.nl/Foto=IESDVKB8[/img]

Welkom zou ik zeggen.

Maar ik zou het op het eerste gezicht niet kunnen zeggen welke type zeilboot dit is.

Ik denk en schrijf er duidelijk bij ik denk dat het een 2 - 3 mast zeilboot is. Ik denk dat door het volgende.
- Geen zwaard
- Een mooie snuit maar van boven heeft het de indruk dat er een spriet moet aankomen
- De kiel (shiet me niet overhoop als ik verkeerd ben) is vanachter onder de rondng van de boot mooi recht doorlopend.

Volgens mij de kenmerken van een 2 of 3 master oude werkzeilboot. Vissersboot of dergelijks.

Maar ik ga dervanuit van wat er op die foto staat. En eerlijk, het zeg bitter weining.

Hebt ge soms nog meer info over om ons verder op weg te zetten.

Greetings.

het doet me heel erg denken aan deze 2 :)

P1001_1-1140.jpg

P1001_1-1130.jpg

(de valdivia en de atlantis van robbe)

Ja, Dikkie.
Zoals ik de foto's nu zie zou ik zeggen de eerste. Kijk maar naar de boeg, die is van boven spitser de tweede fot niet.

Ik opteer (kies) voor de eerste de Valvadie.
Maar aan bouwplannen kan ik u niet verder mee helpen.

Greetings

Mannen bedankt voor de informatie,nu kan ik in de winter maanden lekker hobbyen.
Als ik er nog vragen over heb zal ik ze zeker op dit forum stellen

mvgr Ron

mm801mm zei:
Kijk maar eens op de Robbe site.
Het is de romp van een bouwpakket kost over de € 600.00.

dat is wel deur is het aleen de romp of is het ook de rest

Voor die 600 krijg je alles om een goed model te kunnen maken. Wil je óok nog varen ermee dan betaal je iets meer ;)

Tsja helaas is dit een dure hobby... :( Maar wél met (vaak) mooie resultaten ;) !

Back